Thursday, October 25, 2007
Raya KembaLi lagi

NI laa suasana umah pokcik ..ramai penuh ngan anak2 buah ,,masa ni semua duk tunggu menghantar pokcik balik ke kl ..sedih pun ada kan tak sempat nak luangkan masa yang lama dengan mereka ni semua ..
anak buah yang paling rapat ngan pokcik ..fitri dan atikah ..mak lain2 ni heh ke mana aje pokcik nak pergi sure nak ikut ..rindu sesangat pokcik ngan anak2 buah pokcik ni ..buah hati ni kalau balik kg dorang laa penghibur ..masa pokcik nak balik ke kl dua2 nak ikut nangis lak tu hau pokcik pun sedih aa..!!


ni aksi mesra eeh antara 2 sepupu ..atikah dan fitri ..!



ni masa melawat kubur nenek aku yang telah pulang kepada PenciptaNya pada bulan Ogos 2007..di depan perkarangan rumah la ada semua pokok buluh aman damai semuanya!



ni laa umah arwah nenek pokcik sekarang ni mak saudara pokcik yang bongsu tinggal kat umah ni ..sesekali kalau pokcik kelik kg memang akan singgah kat sini ..banyak kenangan dalam rumah ni ..pokcik dibesarkan kat umah ni la dulu selepas mak ngan ayah pokcik membawa hala tuju masing2..mek pokcik hantar ke sini dan sempat laa duduk sini ...




Bersantai sama2 lps letih balik dari ziarah pusara nenek pokcik ..


di pagi hari raya selepas pulang dari solat sunat aidilfitri dan bermaafan menunggu kedatangan tetamu ke teratak buruk pokcik ..LOve u mek ..!

bersama fitri, faezah dan anis anak kakak pokcik ..!kira ni laa anak2 buah pokcik yg seramai 25 org tapi tak semuanya balik hanya 20 org saja yang ada selebihnya ada kat kedah tak dapat balik beraya bersama ..sedih pun ada gak masa ni tak boleh kumpul sama2..fitri ke mana pokcik pi dia sure ada bersama ...!!


sibuk semua ni bila dah dapat duit raya ..budak2 bukan nak makan pun ahah !!


ini laa keluarga pokcik ,.yang jubah hitam tu surelaa mek pokcik , sebelah tu adik pokcik askar yang keja kat PD , yang tengah dukung anak tu abe pokcik no 2 ...sebelah tu bini dia ..semua adalah anak2 buah pokcik ..meriah kan ..!ni keluarga besar pokcik ..!!


curi-curi ambil gambar mek tengah buat ketupat palas ahah ..kalau nak ambil sure dia tak kasi pokcik snap dia malu .eheh dapat gak kan pokcik ambil gambar masa dia duduk wat kuih raya ..

saat2 seronok ..masa mencabut bulu ayam kampung untuk di buat rendang ..ahah semua 3 ekor ayam kampung menjadi korban untuk menyediakan rendang ni..pokcik menangkap , mencabut bulu ayam semua ngan anak2 buah syookk seronok bangat ..pengalaman ni takkan dapat kalau di KL kan sbb ayam dah jadi ayam bandar hua semua dah jinak .pengalaman yang takkan dapat dibeli dengan wang ringgit kan ..pokcik kalau balik kg sekejap tak best sbb mana sempat nak mesra dgn anak2 buah ..!

di kala kasih diperlukan merekalaa tempatnya di masa belaian di dambakan mereka jua memberikan pada pokcik ..pokcik hanya ada mereka utk mencurahkan kasih dan sayang yang ada ..hidup pokcik utk mereka ..









3 Comments:

At 12:24 am, Anonymous Anonymous said...

Gambar yang penuh maknanya...Ada masa tu baliklah lagi..Kuala Krai ngan Kuala Lumpur tak jauh mana skrg.. Tiap2 minggu buleh kelik..Nak ngan tak jer..Nak seribu daya..Selagi masih ada masa dan selagi masih ada org2 tersayang...

Salam ikhlas..
Klate..

 
At 10:43 am, Blogger muin said...

Slamat Hari Raya aidilfitri Pokcik Madi,Maap Zahir & Batin

 
At 2:54 pm, Blogger Megat Eusofe said...

hu..hu...teringat memori masa kecil2 kat kampung dulu

now makin dewasa
makin tua

makin suram dah erti hari raya
x-mcm time kecik2 dulu

:P

 

Post a Comment

<< Home


Permulaan...

  • Home
  • E-mail Saya
  • Buku Tetamu.. Sila Tinggalkan Pesanan


  • Tentang Aku...

    My Photo
    Name:
    Location: Balakong, Selangor Darul Ehsan, Malaysia

    aku ada lah aku .. gelaran pokcik aku terima dengan senang sekali .. apa segala pokcik coretkan dalam blog ni adalah hak dan pandangan peribadi pokcik .. kalau sesiapa tak suka apa yang pokcik borakkan maaflaaa ni adalah hak pokcik di sebuah negara yang aman damai ni .. pokcik bukan artis jauh sekali nak terkenal tp pokcik adalah pokcik yang takda orang lain dapat menjadi pokcik .. sumber inspirasi tentulaah mek pokcik.. anak seorang penoreh getah dari kuala krai..menjelajah ke kota kuala lumpur hanya nak mengejar sebuah cita2 membahagiakan yang ada di sana .. buat kawan2 pokcik yang baru yang lama korang yg selalu datang dan selalu jua pergi ..itulaa asam garam berkawan masa manis bersama masa sedih susah nak berjumpa .. bacalaa blog pokcik ni akan tau laa sapa pokcik ..anak seorang penoreh getah yg punya keazaman wlpun seribu halangan mendatang..!!



    Cuaca & Waktu...

    Click for Kuala Lumpur, Malaysia Forecast


    Coretan Dahulukala...

  • DI Kesempatan Ni ..pokcik nak ucapkan salam lebar...
  • BerbuKa BagaN laLang ..!
  • BerbUka MidValley !
  • SALAM RAMADHAN ..!!
  • BowLing 2007
  • Suara Hati !~!
  • UdaH la..!
  • HuTang !!
  • AdaKah InI PerMulaAn!
  • HanGIn aKu..!!


  • Teman BicaRa PokCIk

  • HasrulMuin, Ganu Kita
  • Hairi, JB
  • Iz, Bangi
  • Zam, Story of Us
  • Ross, Shah Alam
  • Saif, Orang KL
  • Reez, Transcript Of My Life
  • Suhaimi Pengacara
  • Raja Pelaut
  • Seroja
  • Affendi Osman
  • Abg Bad ERA
  • Mizi "MiziOnline"
  • Cuya
  • Anggeriq
  • Dongsanchai
  • Hapizx kelate
  • OntahsapO
  • Jowopinter
  • DikYah KEKasih Gelap ku
  • Kujie
  • Kak KAsiH TerSaYang
  • NAZZMAN
  • PUTUBAMBU
  • ABe Eq
  • Pika Merah GeNg BadminTon Pokcik
  • TOK NABE GenG BuDu PokCIk
  • UNCLE J SAIE POKCIK
  • CAPPUCINO ORE KELATE DOK OBERTHESEA GENG PETAI POKCIK
  • ABE ADIE NUN DI LANGKAWI
  • SYAM GENG POKCIK
  • MDMZEND ANAK DIA COMEL
  • AZZA AWEKS KELATE GENG POKCIK
  • CUTE PANDA
  • GIDONG ORE JAUH
  • LANUN YANG TAK JAHAT
  • ABE PUTRA GENG PETAI


  • 'Link' Berguna...

  • Google News
  • Yahoo
  • Hotmail
  • Maybank2U
  • The Star
  • Berita Harian
  • RHB
  • e-Kawan
  • MySpace
  • Friendster
  • Air Asia
  • Golden Screen Cinema
  • KLSE
  • TM Net


  • Arkib...
  • August 2005
  • September 2005
  • October 2005
  • November 2005
  • December 2005
  • January 2006
  • February 2006
  • March 2006
  • April 2006
  • May 2006
  • June 2006
  • July 2006
  • August 2006
  • September 2006
  • October 2006
  • November 2006
  • December 2006
  • January 2007
  • March 2007
  • April 2007
  • May 2007
  • June 2007
  • July 2007
  • August 2007
  • September 2007
  • October 2007
  • November 2007
  • December 2007
  • March 2008
  • April 2008
  • June 2008
  • July 2008
  • August 2008
  • September 2008
  • October 2008
  • November 2008
  • April 2009
  • July 2009
  • August 2009


  • Istimewa...
    Untukmu...

    Jom Sembang...





    Jumlah Pelawat...
    Jumlah Lawatan...
    Terima kasih kepada: -

    Terima kasih kepada CHERYL
    Photobucket
    Blogger
    Chatterbox
    MSJ Box