Friday, July 20, 2007
HanGIn aKu..!!

Hari PaLinG hanGin akU daLam BulAn nI..!!kita tahap kesaBaran aKu dah meletup , meluap2 aa ni ..tak tahu ke maNa nak LuaHkan ..TaK tahU nak caKap NgaN saPa tapi nI laa Hakikat aku hadaPi ..!!
ni taHap beNgang aku paDa soraNg maKcik yaNg aku rasA nak tamPar aje..memaNg nak Kena dia ni ..kaLau bUkan aku ingat Pada Mek dan kerjaya akU memaNg dah LunYai aku kerjaKan maKcik ni !!Benda yg simpLe dan suka tUduh2 aku ni MeMang buaT aku hilang sabar ..aKu tgk makcik ni kecil jah ..!!tak kisah aa korang piKir pokcik ni GaranG ke menda..tp kalaU org dah memIjak kepala pokcik dan mencaBar kesaBaran Pokcik memAng Nak keNa sgt!!
benda yg sekecil meja dan pasal makan2 ni ..dan tuduh aku tak wat keja langsung dan siap email pada big bosses ..buat aku hilang sabar ..tak tahu laa..hari2 aku tgk muka dia nak ku lempang aje ..biar dia tahu ..jangan nak mencabar aku dan mulut dia jangan nak sesuka tudUh aku tak waT keja,.padaHal aku dah lakukan yg maNa mamPu utk settlekan permintaan yg sepatutnya bukan keja aku ..aku buat atas daSar toLong aje.!!
adalaa makcik ni minta aku carikan meja utk letakkan makanan sbb dia punya supplier nak kasi opis makan ..aku cuba aa call maintenance opis, caterer sini ..semua takda meja yg aku minta ..then aku inform laaa kat makcik giloss ni ..aku cakap laa ..tak dapat ..so aku tanya ada ke sapa2 yg dia tahu ..then dia leh cakap cam ni ":that no my problem to think , that ur problem ' waaa celakanyaa makcik gilooss ni ..memang dah sah2 nak kena ngan aku ni ..aku sabar beb ..kalau tak depan manager , aku tampar makcik giloss ni ..memang nak kena aa one day u will know ..i promise to make u cry in front of me !!!!jagalaa kau !!jaNgan ingaT kau akan senang nak Kenakan aKU !!!aku tak makan pun ..makanan yg supplier bagi sbb aku dah memamg hangin ..tgk muka dia pun dah nak muntah !!!
tak habis ngan hanGin maKcik giLos ni ..aku keNa lagi ngan JabaTan Tuttt!!nanTi jkalau sebab menfitnah kerajaan lak ..!!citernyaa keta aku dah nak kena renew roadtax ..masalah timbul bila .katanya check dalam sistem aku ada saman blm bayar..halloo Jabatan berkenaan ..samAn tu aku dah settlekan masa aku kat Kuantan ..nape dalam system takda..masalah utk aku lak ..aku tak simpan resit tu ..so problemnyaa aku laa kan ..dah laa road tax mati 20hb Julai ..esok dah 21st cam mana nak kuar ..dah laa aku ada hal minGgu ni ..caM maNa tu ek !!peNing kepaLa aku ..nape laa system benGoNG ..akU hanGINNN..
TaPi TaHap HanGIn akU meManG ngaN maKCik GiLOSS tu..!!!

5 Comments:

At 9:57 pm, Anonymous Anonymous said...

Sabar lah..Sabar kan separuh dari iman..Ujian utk demo laa tuh..How to handle org sekeliling..Tak semua yang kita fikir org akan fikir....

Salam Ikhlas..

 
At 3:54 pm, Blogger Brother Lans said...

BroKuDee,aslkum.Ni BroLans dr Putrajaya.Apa kabar?First time into your blog,hehe.First time BroLans baca dah marah2 kat org...tapi org lain lah bukan BroLans kan kan?Ada org kata lelaki 'dayus' gaduh dgn perempuan sbb diorghe kaum yg lemoh...nak tahu lebih lanjut kena tanya pakar motivasi:-)Tapi BroLans tengok wanita2 sekarengkan mcm patot pon kena cepuk,dok gitu?Anyway write nice posts & I'll keep blogging.Err...,Ahad lepas mu masuk MingguanM'sia ye?Wsalam dr Putrajaya

 
At 4:34 pm, Anonymous Anonymous said...

pokcik...cuya pun hangin dengan makcik yg pokcik citer tu....hangin satu badan....tapi cuya nasihat pokcik jgn sampai baling handphone kat lantai mcm cuya plak...ehehe

 
At 8:34 am, Blogger Brother Lans said...

BroKudee,salam dpd BroLans Putrajaya.First time into your blog...will keep tagging your blog.Err,yg dlm MingguanM tu bro lah tu kan?:-)Wsalam

 
At 1:21 am, Anonymous Anonymous said...

abe mady...byk bersaba...dugaan tu...bila baca citer abe madi ni geina pun rasa nak tampar sama la mokcik yg abe mady benci tu...heheheeh...jgn mrh2..kawal perasaan marah tu..nnt mokcik tu kene blk balasannya...bersaba erk..

 

Post a Comment

<< Home


Permulaan...

  • Home
  • E-mail Saya
  • Buku Tetamu.. Sila Tinggalkan Pesanan


  • Tentang Aku...

    My Photo
    Name:
    Location: Balakong, Selangor Darul Ehsan, Malaysia

    aku ada lah aku .. gelaran pokcik aku terima dengan senang sekali .. apa segala pokcik coretkan dalam blog ni adalah hak dan pandangan peribadi pokcik .. kalau sesiapa tak suka apa yang pokcik borakkan maaflaaa ni adalah hak pokcik di sebuah negara yang aman damai ni .. pokcik bukan artis jauh sekali nak terkenal tp pokcik adalah pokcik yang takda orang lain dapat menjadi pokcik .. sumber inspirasi tentulaah mek pokcik.. anak seorang penoreh getah dari kuala krai..menjelajah ke kota kuala lumpur hanya nak mengejar sebuah cita2 membahagiakan yang ada di sana .. buat kawan2 pokcik yang baru yang lama korang yg selalu datang dan selalu jua pergi ..itulaa asam garam berkawan masa manis bersama masa sedih susah nak berjumpa .. bacalaa blog pokcik ni akan tau laa sapa pokcik ..anak seorang penoreh getah yg punya keazaman wlpun seribu halangan mendatang..!!



    Cuaca & Waktu...

    Click for Kuala Lumpur, Malaysia Forecast


    Coretan Dahulukala...

  • PemerGian !
  • Mek DaTAnG!
  • PerJalanan !
  • perLukah ...
  • permulaan !!!
  • perkembangan terkini
  • Setia ku Di sini..Walaupun ombak yang melanda..aku...
  • Aku MasiH dan Akan seNdiRi
  • aku akan kembali
  • salam kembali


  • Teman BicaRa PokCIk

  • HasrulMuin, Ganu Kita
  • Hairi, JB
  • Iz, Bangi
  • Zam, Story of Us
  • Ross, Shah Alam
  • Saif, Orang KL
  • Reez, Transcript Of My Life
  • Suhaimi Pengacara
  • Raja Pelaut
  • Seroja
  • Affendi Osman
  • Abg Bad ERA
  • Mizi "MiziOnline"
  • Cuya
  • Anggeriq
  • Dongsanchai
  • Hapizx kelate
  • OntahsapO
  • Jowopinter
  • DikYah KEKasih Gelap ku
  • Kujie
  • Kak KAsiH TerSaYang
  • NAZZMAN
  • PUTUBAMBU
  • ABe Eq
  • Pika Merah GeNg BadminTon Pokcik
  • TOK NABE GenG BuDu PokCIk
  • UNCLE J SAIE POKCIK
  • CAPPUCINO ORE KELATE DOK OBERTHESEA GENG PETAI POKCIK
  • ABE ADIE NUN DI LANGKAWI
  • SYAM GENG POKCIK
  • MDMZEND ANAK DIA COMEL
  • AZZA AWEKS KELATE GENG POKCIK
  • CUTE PANDA
  • GIDONG ORE JAUH
  • LANUN YANG TAK JAHAT
  • ABE PUTRA GENG PETAI


  • 'Link' Berguna...

  • Google News
  • Yahoo
  • Hotmail
  • Maybank2U
  • The Star
  • Berita Harian
  • RHB
  • e-Kawan
  • MySpace
  • Friendster
  • Air Asia
  • Golden Screen Cinema
  • KLSE
  • TM Net


  • Arkib...
  • August 2005
  • September 2005
  • October 2005
  • November 2005
  • December 2005
  • January 2006
  • February 2006
  • March 2006
  • April 2006
  • May 2006
  • June 2006
  • July 2006
  • August 2006
  • September 2006
  • October 2006
  • November 2006
  • December 2006
  • January 2007
  • March 2007
  • April 2007
  • May 2007
  • June 2007
  • July 2007
  • August 2007
  • September 2007
  • October 2007
  • November 2007
  • December 2007
  • March 2008
  • April 2008
  • June 2008
  • July 2008
  • August 2008
  • September 2008
  • October 2008
  • November 2008
  • April 2009
  • July 2009
  • August 2009


  • Istimewa...
    Untukmu...

    Jom Sembang...





    Jumlah Pelawat...
    Jumlah Lawatan...
    Terima kasih kepada: -

    Terima kasih kepada CHERYL
    Photobucket
    Blogger
    Chatterbox
    MSJ Box