Wednesday, July 04, 2007
Mek DaTAnG!






saLam semua ...pokcik just nak kongsi sikit citer ni pasal mek pokcik ada datang ke KL atau lebih dekat lagi ke rumah pokcik di BalaKong..!!pokcik gumbira dalam hati ana dapat mek datang eheh..mek datang ngan anak buah menaiki keretapi dari kuala krai ..mek datang pada 3 jUne 07 hingga 10 JUne 07..kalau ikutkan aku takda nak bagi mek balik lagi ..kasi dia rehat betul2 tapi nak buat cam mana nenek aku merangkap mak kepada mek pokcik sakit kat kg ..jadi mek susaH haTi tu Yang buaT dia baLIk awal..pokcik ingat lagi ungkapan meK royak ko PokcIk ..dok Puas laGI dok Kl eheh ..cian meK ..iNsya Allah paNjang Umur mek dan Murah rezeki poKcik nak Bawa meK duduk saMa..doaKan laa ek ..nak Kasi dia reHat jah ..lagIpun mek pun daH hampir berusia 62 tahun ..cuKuplaa bagI dIa seLama ni hadapi kepayahan memerah keringat yang semaKin di mamaH Usia ..!!
sepaNjang meK dI umah Pokcik ..pokcik sempat bawa mek ke AlaManda Putrajaya, merasai kedinginan angIn DaTaran PutRajaya dan JUga kehaNgatan anaK-aNak mUda di KlCC..
selAin tu poKcik bawa mek pusIng-pusiNg kl ..kat sOGo , SemUa House dan kawasan Sekitarnya..tak pUas lagI bawa mek berjalan2 pusing Kotaraya penuh likU ni..yeLlaa naK kasI mek Tgk caM mana pokcik dUdUk kL ni ..naNti takDaa dia risAu aNak JanTan dia sorang2 kaT kL ni ..!!

Oklaa itU aje coretan riNgkas pokcIk memBawa mek dan anak Buah pokcik yg skrg nak masUk 3rd year kat UUM ..
KaLau kasiH daN sayaNg dI tUai takkan haUs ..kalAu waNg RiNggIt akan kehIlanGan ..semaIkan kasIh saYang ..keRananya kiTa taKkan keruGiaN apa2.>!! aroioss saLam !!!

5 Comments:

At 1:57 am, Blogger Reez said...

Alhamdulillah...

Selagi terdaya, layanlah orang tua kita sebaik mungkin kerana tanpa mereka, kita tidak akan merasa kenikmatan hidup diatas muka bumi ini...

Jika rezeki sudah mencukupi, apa salahnya dibawa sekali... Mek bukannya muda sangat dan aku pasti, jauh disudut hatinya dia mengharapkan anak2 nya duduk dengannya sekali...

Hati orang tua memang halus Madi... Mudah tersentuh dengan keadaan sekeliling... Perhatian anak2 memang amat diperlukan setiap waktu... Kadang kala kita rasa agak sukar tapi percayalah, tiada yang lebih sukar buat hati seorang ibu yang siang malam menjaga dan membesarkan kita selama ini... Dialah payung untuk kita berteduh dikala susah dan senang...

Jaga diri, hiasi peribadi...
Salam ceria!

 
At 2:04 am, Anonymous Anonymous said...

Semaikan lah kasih sayang demo..dan tuailah hasilnya..memang demo tak rugi apa2 malah bertambah lagi kasih sayang tersebut..wang ringgit dan harta benda tiada maknanya tanpa kasih sayang antara mek dan demo..dan juga sesama manusia... Kawe dapat lihat dan rasa kasih sayang mek ngan demo suatu waktu dahulu...Jaga lah hati mek tuh jangan buat dia tersentuh walau sedikit pun...

Salam ikhlas..

 
At 2:04 am, Blogger :: samasam :: said...

nice blog beb =)

 
At 9:09 am, Anonymous cuya said...

alalala...tomeynyer mek dia....kem slm eh...

kasih sayang benda paling berharga dalam dunia...tak boleh dibeli dengan $$$....

 
At 7:05 pm, Anonymous Anonymous said...

begitulah kasih ibu, bawa ke syurga. selagi dia ada, selagi itu kita perlu menggembirakannya.

bluehikari.com/nikki

 

Post a Comment

<< Home


Permulaan...

  • Home
  • E-mail Saya
  • Buku Tetamu.. Sila Tinggalkan Pesanan


  • Tentang Aku...

    My Photo
    Name:
    Location: Balakong, Selangor Darul Ehsan, Malaysia

    aku ada lah aku .. gelaran pokcik aku terima dengan senang sekali .. apa segala pokcik coretkan dalam blog ni adalah hak dan pandangan peribadi pokcik .. kalau sesiapa tak suka apa yang pokcik borakkan maaflaaa ni adalah hak pokcik di sebuah negara yang aman damai ni .. pokcik bukan artis jauh sekali nak terkenal tp pokcik adalah pokcik yang takda orang lain dapat menjadi pokcik .. sumber inspirasi tentulaah mek pokcik.. anak seorang penoreh getah dari kuala krai..menjelajah ke kota kuala lumpur hanya nak mengejar sebuah cita2 membahagiakan yang ada di sana .. buat kawan2 pokcik yang baru yang lama korang yg selalu datang dan selalu jua pergi ..itulaa asam garam berkawan masa manis bersama masa sedih susah nak berjumpa .. bacalaa blog pokcik ni akan tau laa sapa pokcik ..anak seorang penoreh getah yg punya keazaman wlpun seribu halangan mendatang..!!



    Cuaca & Waktu...

    Click for Kuala Lumpur, Malaysia Forecast


    Coretan Dahulukala...

  • PerJalanan !
  • perLukah ...
  • permulaan !!!
  • perkembangan terkini
  • Setia ku Di sini.. Walaupun o...
  • Aku MasiH dan Akan seNdiRi
  • aku akan kembali
  • salam kembali
  • Selamat Hari Raye Aidilfitri Ada seorang pemuda ...
  • kenangan TerIndaH


  • Teman BicaRa PokCIk

  • HasrulMuin, Ganu Kita
  • Hairi, JB
  • Iz, Bangi
  • Zam, Story of Us
  • Ross, Shah Alam
  • Saif, Orang KL
  • Reez, Transcript Of My Life
  • Suhaimi Pengacara
  • Raja Pelaut
  • Seroja
  • Affendi Osman
  • Abg Bad ERA
  • Mizi "MiziOnline"
  • Cuya
  • Anggeriq
  • Dongsanchai
  • Hapizx kelate
  • OntahsapO
  • Jowopinter
  • DikYah KEKasih Gelap ku
  • Kujie
  • Kak KAsiH TerSaYang
  • NAZZMAN
  • PUTUBAMBU
  • ABe Eq
  • Pika Merah GeNg BadminTon Pokcik
  • TOK NABE GenG BuDu PokCIk
  • UNCLE J SAIE POKCIK
  • CAPPUCINO ORE KELATE DOK OBERTHESEA GENG PETAI POKCIK
  • ABE ADIE NUN DI LANGKAWI
  • SYAM GENG POKCIK
  • MDMZEND ANAK DIA COMEL
  • AZZA AWEKS KELATE GENG POKCIK
  • CUTE PANDA
  • GIDONG ORE JAUH
  • LANUN YANG TAK JAHAT
  • ABE PUTRA GENG PETAI


  • 'Link' Berguna...

  • Google News
  • Yahoo
  • Hotmail
  • Maybank2U
  • The Star
  • Berita Harian
  • RHB
  • e-Kawan
  • MySpace
  • Friendster
  • Air Asia
  • Golden Screen Cinema
  • KLSE
  • TM Net


  • Arkib...
  • August 2005
  • September 2005
  • October 2005
  • November 2005
  • December 2005
  • January 2006
  • February 2006
  • March 2006
  • April 2006
  • May 2006
  • June 2006
  • July 2006
  • August 2006
  • September 2006
  • October 2006
  • November 2006
  • December 2006
  • January 2007
  • March 2007
  • April 2007
  • May 2007
  • June 2007
  • July 2007
  • August 2007
  • September 2007
  • October 2007
  • November 2007
  • December 2007
  • March 2008
  • April 2008
  • June 2008
  • July 2008
  • August 2008
  • September 2008
  • October 2008
  • November 2008
  • April 2009
  • July 2009
  • August 2009


  • Istimewa...
    Untukmu...

    Jom Sembang...





    Jumlah Pelawat...
    Jumlah Lawatan...
    Terima kasih kepada: -

    Terima kasih kepada CHERYL
    Photobucket
    Blogger
    Chatterbox
    MSJ Box