Tuesday, January 09, 2007
Aku MasiH dan Akan seNdiRi









Dalam melangkah Ke Dunia baru yang aku sendiri blm tahu mana arah yang betul dan arah mana yang salah...sebab aku masih lagi mencari yang satu..kadang2 aku rasa dah jumpa yang sesuai tp aku tak tahu isi hati dia ..adakah dia hanya suka2 main2..hanya meluahkan kata2 melahirkan sesuatu yang bukan datang dari hati...aku selalu dipermainkan dengan kata2 ..aku yang mudah percaya senang terpedaya dengan senyuman yang palsu kata yang satu..tp bukan itu maksudnya..!!tahun 2007 nampaknya aku akan kekal dan masih akan sendiri sebab hati ni dah bingung dan keliruu....mana yang harus ..umur dah 28 tahun beb tua dah ni....entahlaaaa kadang2 serahkan pada takdir tp aku kena juga mencarikan ..ontahlaaa pokcik dah tua,..2007 malas nak fikir..azam 2007 aku nak sendiri dan tak nak susahkan sapa2 selagi mampu..wpun aku sakit ke apa tanggung adalah sendiri..aku ada mek dan keluarga tersayang..merekalahh buah hati pengarang jantung guaaa sekarang ..tiada sapa blh isi tempat mereka..aku pernah sayang dia dan masih sayang dia wpun aku rASA dipermainkan ..biarlaa dia bahagia dengan apa yang dia buat dan semoga dia menemui kebahagiannya sendiri ..kesengsaraan aku adalah demi kebahagian dia!!!

oklaaa lupakan pasla yang sedih2..kalau korang nak tahu aku ke PD pada 5-7 jan 2007 ada company trip..best gak laa blh bergaul dengan officemate baru ..cina dan melayu...roomate aku cina ..tapi aku no halnya sapa2 aku ..beressss..so apa yang aku lalui kat PD besttt Siotttttttttttt..tp kenapa aku masih sunyiiiiii!!!diwajah ada senyuman dan ketawa riang tapi hati tak pernah merasakan..wokehklaaaa korang hayatilaa bait2 kata2..hasil nukilan seorng teman yang kuat bagi kesan pada aku..!!!ariossss..!!



Kekadang kita tak tahu apa yang kita nak …
dan kekadang kita tak tahu apa yang kita cari …
Seringkali apa yang kita nak dan yang kita cari …

kita tak akan dapat perolehi ke dua duanya sekali …

Kekadang ada baiknya hubungan antara dua insan
di biarkan begitu sahaja …tiada tambah dan tiada kurangnya
tapi adakah ini hubungan yang di cari selama ini …
entah ….. kerana bukan aku yang meminta dan bukan aku yang memutus kata
aku takut sekadar bertepuk sebelah tangan …

Kekadang ada baiknya hubungan antara dua insan
di teruskan dengan sulaman kasih sayang … agar bercambah cintanya
tapi adakah ini hubungan yang di cari selama ini …
entah ….. aku hanya mampu berharap …

pada harapan yang aku sendiri tak pasti




Kekadang ada baiknya hubungan antara dua insan
Ditamatkan riwayat kisahnya .. agar ada hati tidak terluka, berendam air mata tapi adakah ini hubungan yang di cari selama ini …
entah ….. telah kering airmata … namum derita juga yang ku terima

Kekadang ada baiknya hubungan antara dua insan
Di eratkan dengan tali kejujuran … bukannya kepura puraan
tapi adakah ini hubungan yang di cari selama ini …
entah ….. kejujuran yang di beri … sering di salah tafsir kan … mungkin kurang bahasa agaknya

Kekadang ada baiknya hubungan antara dua insan
Sekadar bertanya berita … bertanya khabar bukan rahsia …
Sekadar menyapa … bukan mengata…
Sekadar memanjangkan silaturahim … bukan memutuskannya ..

Apa yang pasti … aku tahu apa yang ku cari

5 Comments:

At 9:18 am, Anonymous Anonymous said...

Salam..

Hi madi..cantik pic2 kat pd..hehhe..lu kasi gua jeles dik..sabtu nie kak sha nak gi Tiara..taktau lah best ke takk..nanti ada masa kita gi genting ngan budk2 6J ya..

Madi..

Sedih plak baca awaknya blog nie....kak sha boleh rasa apa yg awak rasa...cuma kak sha leh ckp..tabahkan hidup...kdg2 hidup org lain lagi teruk dari kita...so jgn susah hati...madi ramai kengkawan kan..happy kan diri walaupun hidup kita sunyi...errmmmm..Kak sha lalui hidup lagi perit madi...tapi nak buat mcm mana..hidup kena teruskan..kena kuat..kalau tak awak akan rasa sunyi dan sedih senantiasa..percaya ckp kak sha..

Jaga diri baik2..Daaaaaaaa...

 
At 3:39 pm, Anonymous Anonymous said...

iskh..iskh siannya..sob..sob (tgh lap air mata)...

usah harap mimpi menjadi nyata, sedangkan siang entah bila akan menjelma..

ahakss...

 
At 9:03 pm, Anonymous Anonymous said...

Gambar ke 4 tuh bleh masuk majalah mangga tuh..wakakakaka....seksa seksa....

 
At 10:48 am, Anonymous Anonymous said...

Hi Madi,
Sorry so long tak jenguk sejak2 pas raya arituh.. How`s life? Just came back from KL the other day pas attend EBloggers meet kt Impiana KLCC Sat nite mggu lepas.. Stay at SuCasa Apt 2mlm je! Few fun Video shot ada i letak kt YouTube! Kt Blog yg lagi satu more pics posted by yg dtg ke gath.. just check kalo berminat je ;) My blog kt situ dh nazak dh maleh, nk bukak slow siot tuh yg dh xthn sgt daa...
Tu jer...
Uikksss hopefully u gonna meet the lucky Dealova tahun2 mendtg nih..
Pe2 all the besh yg sebeshbeshnya!
HNY2007!
Wslm!
Q-Smoker!

 
At 8:48 am, Anonymous Anonymous said...

pose ala2 majalah mangga jer kat tepi swimming pool tu...nk terjun sama....lama tak gi swimming...

 

Post a Comment

<< Home


Permulaan...

  • Home
  • E-mail Saya
  • Buku Tetamu.. Sila Tinggalkan Pesanan


  • Tentang Aku...

    My Photo
    Name:
    Location: Balakong, Selangor Darul Ehsan, Malaysia

    aku ada lah aku .. gelaran pokcik aku terima dengan senang sekali .. apa segala pokcik coretkan dalam blog ni adalah hak dan pandangan peribadi pokcik .. kalau sesiapa tak suka apa yang pokcik borakkan maaflaaa ni adalah hak pokcik di sebuah negara yang aman damai ni .. pokcik bukan artis jauh sekali nak terkenal tp pokcik adalah pokcik yang takda orang lain dapat menjadi pokcik .. sumber inspirasi tentulaah mek pokcik.. anak seorang penoreh getah dari kuala krai..menjelajah ke kota kuala lumpur hanya nak mengejar sebuah cita2 membahagiakan yang ada di sana .. buat kawan2 pokcik yang baru yang lama korang yg selalu datang dan selalu jua pergi ..itulaa asam garam berkawan masa manis bersama masa sedih susah nak berjumpa .. bacalaa blog pokcik ni akan tau laa sapa pokcik ..anak seorang penoreh getah yg punya keazaman wlpun seribu halangan mendatang..!!



    Cuaca & Waktu...

    Click for Kuala Lumpur, Malaysia Forecast


    Coretan Dahulukala...

  • aku akan kembali
  • salam kembali
  • Selamat Hari Raye AidilfitriAda seorang pemuda yan...
  • kenangan TerIndaH
  • DeaLovA
  • fAmILy DAy AwaNA KiJaL
  • sekadar renungan!dan ingatan buat AKU !!
  • Di LeMMa
  • Perubahan !!
  • KawAn


  • Teman BicaRa PokCIk

  • HasrulMuin, Ganu Kita
  • Hairi, JB
  • Iz, Bangi
  • Zam, Story of Us
  • Ross, Shah Alam
  • Saif, Orang KL
  • Reez, Transcript Of My Life
  • Suhaimi Pengacara
  • Raja Pelaut
  • Seroja
  • Affendi Osman
  • Abg Bad ERA
  • Mizi "MiziOnline"
  • Cuya
  • Anggeriq
  • Dongsanchai
  • Hapizx kelate
  • OntahsapO
  • Jowopinter
  • DikYah KEKasih Gelap ku
  • Kujie
  • Kak KAsiH TerSaYang
  • NAZZMAN
  • PUTUBAMBU
  • ABe Eq
  • Pika Merah GeNg BadminTon Pokcik
  • TOK NABE GenG BuDu PokCIk
  • UNCLE J SAIE POKCIK
  • CAPPUCINO ORE KELATE DOK OBERTHESEA GENG PETAI POKCIK
  • ABE ADIE NUN DI LANGKAWI
  • SYAM GENG POKCIK
  • MDMZEND ANAK DIA COMEL
  • AZZA AWEKS KELATE GENG POKCIK
  • CUTE PANDA
  • GIDONG ORE JAUH
  • LANUN YANG TAK JAHAT
  • ABE PUTRA GENG PETAI


  • 'Link' Berguna...

  • Google News
  • Yahoo
  • Hotmail
  • Maybank2U
  • The Star
  • Berita Harian
  • RHB
  • e-Kawan
  • MySpace
  • Friendster
  • Air Asia
  • Golden Screen Cinema
  • KLSE
  • TM Net


  • Arkib...
  • August 2005
  • September 2005
  • October 2005
  • November 2005
  • December 2005
  • January 2006
  • February 2006
  • March 2006
  • April 2006
  • May 2006
  • June 2006
  • July 2006
  • August 2006
  • September 2006
  • October 2006
  • November 2006
  • December 2006
  • January 2007
  • March 2007
  • April 2007
  • May 2007
  • June 2007
  • July 2007
  • August 2007
  • September 2007
  • October 2007
  • November 2007
  • December 2007
  • March 2008
  • April 2008
  • June 2008
  • July 2008
  • August 2008
  • September 2008
  • October 2008
  • November 2008
  • April 2009
  • July 2009
  • August 2009


  • Istimewa...
    Untukmu...

    Jom Sembang...





    Jumlah Pelawat...
    Jumlah Lawatan...
    Terima kasih kepada: -

    Terima kasih kepada CHERYL
    Photobucket
    Blogger
    Chatterbox
    MSJ Box