Friday, August 18, 2006
Perubahan !!


Persoalan sebelum meneruskan bicara mengenai perubahan !!Adakah aku dah bersedia dengan sebuah perubahan dalam hidup hanya aku mempunyai jawapan yang tepat terhadap persoalan mengenai perubahan dalam hidupsebuah hakikat yang aku tak dapat lari kerana setiap detik dan masa yang berlalu dan akan datang memerlukan sebuah perubahan!adakah perubahan ini memberikan kebaikan ataupun sebaliknya ..aku masih buntu masa dan ketentuanNya akan memberikan huraian dalam jawapan yang aku cariApakah sebenarnya perubahan ..
perlukah perubahan.dalam melayari kehidupan ni..penting ke perubahan..adakah aku akan tahu kesan sebuah perubahan..merana kah aku atau bergumbira kah aku dengan jalan perubahan yang di pilihaku masih kelu tiada kata dapat merungkaikan sebuah perubahan..!Pernah aku membaca sebuah buku dan pepatah ni masih aku ingat if you dont take control of your life, some one else will bagi aku pepatah ni nak mengajar aku erti sebuah kehidupan kerana dalam mengharungi liku2 perjalanan ini hanya aku yang mengawal dan tahu apa yang aku inginkan tiada orang lain yang dapat menentukan siapa aku dan apa aku akan jadi..Oleh itu dalam mengejar erti perubahan ni aku kena tahu di mana aku sekarang dan untuk apa sebenarnya perubahan yang aku lakukan..
pertama sekali aku harus bertanya pada diri aku siapa sebenarnya aku ni aku kah insan dengan nama Tengku Asmadi yang lahir ke dunia ni hasil perkongsian hidup sementara antara Raja Yah dan Ku Din..ataupun masih belum terungkai siapa sebenarnya aku..! pernah korang bertanyakan Who am I to be brilliant, gorgeous, talented and fabulous hanya korang yang mempunyai jawapan pada persoalan ni,,aku tak boleh paksa korang jadi bijak sedangkan diri korang nak jadi seorang yang berbakat ..sama juga dengan aku ..perubahan dalam diri yang diingini ini adakah datang dari hati atau hanya kerana sebuah harapan yang belum tentu menjadi reality..
Masih samarkan atas apa akan terjadi jika langkah ini diambil..aku perlu berani menghadapi segala kemungkinan yang terjadi atas keputusan yang sudah dibuat..meninggalkan bidang perbankan yang telah aku ceburi hampir 2 tahun dan terjun ke bidang yang aku belum pernah rasa perit jerih yang aku akan hadapi..nantikan jawapan sebuah perubahan!!!!

6 Comments:

At 5:30 pm, Anonymous Anonymous said...

Perubahan memang menakutkan, We don't know what is waiting infront us. Tapi perubahan adalah satu menda yg buat kita kenal pahit, manis kehidupan. Buat diri kita lebih matang. Congratulation for the new job and just bare in mind, it always a difficulties in life that we need to face.

 
At 5:30 pm, Anonymous Anonymous said...

Perubahan memang menakutkan, We don't know what is waiting infront us. Tapi perubahan adalah satu menda yg buat kita kenal pahit, manis kehidupan. Buat diri kita lebih matang. Congratulation for the new job and just bare in mind, it always a difficulties in life that we need to face.

 
At 5:52 pm, Anonymous Anonymous said...

well, it depends on you samada nak berubah atau terus stay the same!

 
At 7:43 pm, Anonymous Anonymous said...

Well, yeah, the final decision is yours to decide Madi! But however it`s good to have second opinions from others so it`s up to you to be selective with the suggestions. As usual, it`s human nature to stay longer at their comfort zone level as long as they could. Only those with stronger will power, dare to move away from it for the better.

"Be yourself, you & you only could change your innerself!" However Madi, it`s usual for you to find all the obstacles along the path to success. Well all those stuffs are gonna make you be more vigilant & responsible for the actions you have taken then...

Finally, just enjoy your new carrier to be with the new working environment & colleagues. Give your best shot & do not hesitate to seek assistance from others. The most important part, you should never forget to look down, because you were there once!

All the best & good luck!

- Q Smoker!

 
At 2:45 pm, Anonymous Anonymous said...

dik, lam idup mmg kita perlukn perubahan...

kalo kita nk lbg maju dan lbh berjaya, maka nya kita kena korbankan segala keridak perluan idup supaya apa yg kita rancangkan menjd kenyataan...

mmg rezeki ada dimana2 dik, tp kalo tanpa usaha dan keyakinan x mungkin mimpi akan menjd nyata...

apa jua keputusan yg adik akak nie wat, akak ttp sokong dan sentiasa ada disisi bl2 masa yg adik akak perlukan....

 
At 4:10 pm, Anonymous Anonymous said...

Whether change is good or bad in life, it depends on the individual if he or she is willing to take the challenge in life. If you don’t take the challenge, you will never know what lays ahead. I would say, “Carpe Diem!” Seize the moment my KAWAN! Live life to the fullest while you can. We will be there to support you. Bon chance – Good luck – Selamat!

 

Post a Comment

<< Home


Permulaan...

  • Home
  • E-mail Saya
  • Buku Tetamu.. Sila Tinggalkan Pesanan


  • Tentang Aku...

    My Photo
    Name:
    Location: Balakong, Selangor Darul Ehsan, Malaysia

    aku ada lah aku .. gelaran pokcik aku terima dengan senang sekali .. apa segala pokcik coretkan dalam blog ni adalah hak dan pandangan peribadi pokcik .. kalau sesiapa tak suka apa yang pokcik borakkan maaflaaa ni adalah hak pokcik di sebuah negara yang aman damai ni .. pokcik bukan artis jauh sekali nak terkenal tp pokcik adalah pokcik yang takda orang lain dapat menjadi pokcik .. sumber inspirasi tentulaah mek pokcik.. anak seorang penoreh getah dari kuala krai..menjelajah ke kota kuala lumpur hanya nak mengejar sebuah cita2 membahagiakan yang ada di sana .. buat kawan2 pokcik yang baru yang lama korang yg selalu datang dan selalu jua pergi ..itulaa asam garam berkawan masa manis bersama masa sedih susah nak berjumpa .. bacalaa blog pokcik ni akan tau laa sapa pokcik ..anak seorang penoreh getah yg punya keazaman wlpun seribu halangan mendatang..!!



    Cuaca & Waktu...

    Click for Kuala Lumpur, Malaysia Forecast


    Coretan Dahulukala...

  • KawAn
  • SeriBu sAtu MalAM
  • EntaHLaaaa..CabaRaN
  • kembali selamat ..!
  • BaLIk KaMpUnG..TeraMat RindU..
  • WaJaH KeSayanGaN
  • Hari semakin mengejar aku , masa sering menghampir...
  • KelAb iNSANsEnI...
  • YanG TErsAyaNg
  • JaDUal BaRu


  • Teman BicaRa PokCIk

  • HasrulMuin, Ganu Kita
  • Hairi, JB
  • Iz, Bangi
  • Zam, Story of Us
  • Ross, Shah Alam
  • Saif, Orang KL
  • Reez, Transcript Of My Life
  • Suhaimi Pengacara
  • Raja Pelaut
  • Seroja
  • Affendi Osman
  • Abg Bad ERA
  • Mizi "MiziOnline"
  • Cuya
  • Anggeriq
  • Dongsanchai
  • Hapizx kelate
  • OntahsapO
  • Jowopinter
  • DikYah KEKasih Gelap ku
  • Kujie
  • Kak KAsiH TerSaYang
  • NAZZMAN
  • PUTUBAMBU
  • ABe Eq
  • Pika Merah GeNg BadminTon Pokcik
  • TOK NABE GenG BuDu PokCIk
  • UNCLE J SAIE POKCIK
  • CAPPUCINO ORE KELATE DOK OBERTHESEA GENG PETAI POKCIK
  • ABE ADIE NUN DI LANGKAWI
  • SYAM GENG POKCIK
  • MDMZEND ANAK DIA COMEL
  • AZZA AWEKS KELATE GENG POKCIK
  • CUTE PANDA
  • GIDONG ORE JAUH
  • LANUN YANG TAK JAHAT
  • ABE PUTRA GENG PETAI


  • 'Link' Berguna...

  • Google News
  • Yahoo
  • Hotmail
  • Maybank2U
  • The Star
  • Berita Harian
  • RHB
  • e-Kawan
  • MySpace
  • Friendster
  • Air Asia
  • Golden Screen Cinema
  • KLSE
  • TM Net


  • Arkib...
  • August 2005
  • September 2005
  • October 2005
  • November 2005
  • December 2005
  • January 2006
  • February 2006
  • March 2006
  • April 2006
  • May 2006
  • June 2006
  • July 2006
  • August 2006
  • September 2006
  • October 2006
  • November 2006
  • December 2006
  • January 2007
  • March 2007
  • April 2007
  • May 2007
  • June 2007
  • July 2007
  • August 2007
  • September 2007
  • October 2007
  • November 2007
  • December 2007
  • March 2008
  • April 2008
  • June 2008
  • July 2008
  • August 2008
  • September 2008
  • October 2008
  • November 2008
  • April 2009
  • July 2009
  • August 2009


  • Istimewa...
    Untukmu...

    Jom Sembang...





    Jumlah Pelawat...
    Jumlah Lawatan...
    Terima kasih kepada: -

    Terima kasih kepada CHERYL
    Photobucket
    Blogger
    Chatterbox
    MSJ Box