Tuesday, June 13, 2006
YanG TErsAyaNg


korang sure nak tahu kan...nak ke aku rasa laa kan ..korang tertanya-tanya sapala yang tersayang aku jumpa masa aku ke kedah temph hari..so hari ada masa yang sedikit terluang sebelum aku kuar main badminton jam 9 malam ni..rutin yang memang aku lakukan selalu..okala tak nak banyak melancungh dah kita pi straight to the story yang aku nak garapkan hari ni..sebenarnya aku ke kedah tempoh ahri sesuatu yang aku tak jangka dan duga pertemuan semula antara dua insan yang dah lama berpisah ..darah daging aku sendiri ..terjawab segala persoalan bila aku bersua ngan kakak aku yang diberi nama Kunoriyah Bt Ku Din ..sudah begitu lama aku tak bersua muka ..masa raya dia sekeluarga tak balik aku faham inilah komitmen bila korang dah kahwin dan dah perempuan kena ikut kata suami..kalau tak salah aku almost 6 years aku tak jumpa dia lbh kuranglaa ..lama gak ..dah laa aku tak membesar bersama ngan dia ..dah laa dia jauh di negeri orang sakit susah senang takda yang tahu mujurla ada suami dan anak-anak2 dia di sisi..kalau nak citer pasal kakak aku ni sure panjang lebar sbb aku pun tak tahu sangat pasal kisah hidup dia ..yang aku tahu kakak aku diambil oleh makcik aku di penang dan dipelihara sbb mereka takda anak..then bila dapat anak kakak aku disisihkan dan dibuat cam orang gaji..pendidikan tak dapat sayang sekali..orang yang dianggap boleh merubah hidupnya telah menguris kepercayaan mak aku pada mereka..
saaat aku bersua ngan kakak aku ..dia peluk cium kedua belah pipi aku saat kerinduan yang tak terbayang rasanya ..aku juga merasakan ada titisan lembut membasahi pipi tapi aku buat tak tahu..aku tak mahu jadikan saat yang gembira dengan air mata..alhamdulillah syukur aku padaNya akhirnya bertemu jua aku ngan kakak aku..hubungan adik dan kakak takkan hampus sehinggalah nafas yang terakhir..aku lihat kehidupan kakak aku sukar..tinggal di rumah yang sempit tapi bagi aku inilah kehidupan dan aku juga biasa hadapi hidup sesukar kakak aku sekarang aku memahami..resam kehidupan kami semua..kakak aku dikurniakan 5 org cahaya mata 4 lelaki dan 1 org puteri..walaupun hidup dalam kekurangan aku lihat ada sinar bahagia..inilaa dugaan kehidupan dan cabaran anak rantau..buat kakak madi doakan kak tabah hadapi semua dugaan..!ingatlaah kak ada madi dan adik2 yang lain masih sayang pada kakak..setelah luangkan masa 1 jam lbh aku terpaksa berangkat pulang sbb kawan aku pun ada hal..takpa sekurangnya aku dah luangkan masa berkualiti bertanya khabar..saaat ucapkan selamat tinggal sekali lagi ciuman kerinduan hingap di pipi aku..!lambaian tangan lemah aku lemparkan..insya allah kita akan bertemu kembali....
jadi dah tahu kan sapa yang aku jumpa puas hati dah terjawab teka teki eheh suspen ke..wokehlaa beb ..worlp cup fever dah ni.nantikan pasal bola laa pulok!

8 Comments:

At 10:55 pm, Blogger Reez said...

"Air Di Cincang, Takkan Putus".. Kata2 pepatah Melayu yang selalu kita dengar..

Lumrah kehidupan, walau apa pun terjadi, walau dimana pun kita berada, sejauh mana kita pergi... kalau dah darah daging pasti akan bertemu semula... Ikatan persaudaraan tetap utuh walaupun badai datang melanda...

Alhamdulillah, hubungan keluarga yang dulu terpisah kini bercantum semula... Semoga hang sekeluarga tetap tabah menghadapi segala dugaan... Jika berpeluang, lawatlah dia sekali lagi dan kali ini, bawaklah mek hang sekali... Sekurang kurangnya, terubat rindu dia pada anak2... Insya Allah..

Ermm... World Cup kali ini agak menarik... Yang frustnye, all the Giants main tak seberapa.. Mungkin baru nak panaskan badan kot...

Den sokong Brazil tapi tahun nie kene sokong Argentina sekali.. Bukan ape, kat opis ade competition, den dapat pasukan Argentina... Heheheheheeee...

 
At 2:10 am, Anonymous Anonymous said...

Alhamdulillah! Mmg tuh jangka saat2 yg pendek tp penuh memory yg akan terpahat dlm ingatan sepanjang hayatmu... gud lucks!
- Q smoker!

 
At 10:13 am, Anonymous Anonymous said...

kekayaan di dunia tidak menjaminkan kebahagian dan kemiskinan didunia bukan lah satu kesengsaraan ...apa jua yang berlaku hidup ini mesti diteruskan ... Hulurkan kan bantuan .. ringankan beban .. andai tidak keberatan .. DIA ( kakak ) lah sepatutnya yang perlu kita sayangi .. walaupun kemesraan tidak seberapa namun ikatan mesti dibaja agar hubungan dan segalanya kan terus berpanjangan.

 
At 10:53 am, Blogger Asmadi said...

Reez, Q-smoker, Cuya dan sapa yang bagi pandangan..susah nak cakap perasaan ni kalau terpisah jauh sgt dan lama tak bersua dan kami pun tak membesar bersama-sama..cam jejak kasih gitulaa perasaannya!

Insya AllAh akan diingati sampai ke akhir hayat saat ni!nak pi lagi kedah jumPa Kakak ni!

 
At 12:21 pm, Blogger Reez said...

Assalamualaikum...

Tulah, hang nanti nak pi hantaq komputer kat anak buah hang kat UUM kan... Singgah le sekali umah kakak hang tu.. Bawak mek hang sekali..

Just a suggestion... Memang pikir2 balik susah sikitle... Jauh nak kesana... Tapi worth trying...

 
At 3:39 pm, Anonymous Anonymous said...

Tul tuh Madi spt kata si reez, kalo u berkesempatan nnt buatler ekks... myself pun berpisah dgn 1 org kakak & 2 org adik lelaki, sbb diberi kepada keluarga angkat, tp syukur masih dlm lingkungan keluarga, walopun agak jauh. Yg 2 org adik lelaki tuh ok jer sbb penah jumpe at least masa depa dlm umor 6 tahun walopun tak kerap mana sehingga sekarang msh ttp terjalin mesra bila berjumpa. Yg kakak tuh jer masa umor dier dh naik remaja & nk kawin baruler berkesempatan jumpe dier bukan aper keluarga ramai so mmg xbley kalo sumer nak ikut berjumpa dgn dier time kecik2 itu. So ruang kenderaan kene kasi pada yg senior hehe.. Tp skrg bley ler nk jumpe biler2 pun sbb me dh bekerja & puya kenderaan sendiri. Anak dier pun ramai & hepi2 jer sekeluarga. Nk kontek pun sng sbb dah punyer tel kt umah & HP sekali dh simpan baik2 so senang kalo nak aper2 nnt... ok btw slmt wknd & berehat-rehat sambil2 tgok world cup!
- Q smoker!

 
At 11:49 am, Blogger Aku said...

reez, apa jadi dgn u punya blog?

atau dah ada address baru?

let me know yeah!

 
At 6:53 pm, Blogger Reez said...

Assalamualaikum semua...

Setuju dengan Q-Smoker!!
Ape ape pun, hubungan kekeluargaan tidak boleh dilupa.. Even jika ahli keluarga kita telah tiada lagi...

Adi...

Maafkan den.. Memang ade sesuatu berlaku dengan blog den... Don't worry, I'll to make something about it... Kirim salam kat kengkawan blog yang lain !

Bro Joe ape khabar yek? Dah lama tak singgah blog dia..

 

Post a Comment

<< Home


Permulaan...

  • Home
  • E-mail Saya
  • Buku Tetamu.. Sila Tinggalkan Pesanan


  • Tentang Aku...

    My Photo
    Name:
    Location: Balakong, Selangor Darul Ehsan, Malaysia

    aku ada lah aku .. gelaran pokcik aku terima dengan senang sekali .. apa segala pokcik coretkan dalam blog ni adalah hak dan pandangan peribadi pokcik .. kalau sesiapa tak suka apa yang pokcik borakkan maaflaaa ni adalah hak pokcik di sebuah negara yang aman damai ni .. pokcik bukan artis jauh sekali nak terkenal tp pokcik adalah pokcik yang takda orang lain dapat menjadi pokcik .. sumber inspirasi tentulaah mek pokcik.. anak seorang penoreh getah dari kuala krai..menjelajah ke kota kuala lumpur hanya nak mengejar sebuah cita2 membahagiakan yang ada di sana .. buat kawan2 pokcik yang baru yang lama korang yg selalu datang dan selalu jua pergi ..itulaa asam garam berkawan masa manis bersama masa sedih susah nak berjumpa .. bacalaa blog pokcik ni akan tau laa sapa pokcik ..anak seorang penoreh getah yg punya keazaman wlpun seribu halangan mendatang..!!



    Cuaca & Waktu...

    Click for Kuala Lumpur, Malaysia Forecast


    Coretan Dahulukala...

  • JaDUal BaRu
  • AlOr StaR
  • NiLai PerSaHabTan
  • Mek.
  • bola sepak.
  • masih ada!!
  • kisah benar
  • aku kembali
  • Cuti panjang
  • Pesta air!


  • Teman BicaRa PokCIk

  • HasrulMuin, Ganu Kita
  • Hairi, JB
  • Iz, Bangi
  • Zam, Story of Us
  • Ross, Shah Alam
  • Saif, Orang KL
  • Reez, Transcript Of My Life
  • Suhaimi Pengacara
  • Raja Pelaut
  • Seroja
  • Affendi Osman
  • Abg Bad ERA
  • Mizi "MiziOnline"
  • Cuya
  • Anggeriq
  • Dongsanchai
  • Hapizx kelate
  • OntahsapO
  • Jowopinter
  • DikYah KEKasih Gelap ku
  • Kujie
  • Kak KAsiH TerSaYang
  • NAZZMAN
  • PUTUBAMBU
  • ABe Eq
  • Pika Merah GeNg BadminTon Pokcik
  • TOK NABE GenG BuDu PokCIk
  • UNCLE J SAIE POKCIK
  • CAPPUCINO ORE KELATE DOK OBERTHESEA GENG PETAI POKCIK
  • ABE ADIE NUN DI LANGKAWI
  • SYAM GENG POKCIK
  • MDMZEND ANAK DIA COMEL
  • AZZA AWEKS KELATE GENG POKCIK
  • CUTE PANDA
  • GIDONG ORE JAUH
  • LANUN YANG TAK JAHAT
  • ABE PUTRA GENG PETAI


  • 'Link' Berguna...

  • Google News
  • Yahoo
  • Hotmail
  • Maybank2U
  • The Star
  • Berita Harian
  • RHB
  • e-Kawan
  • MySpace
  • Friendster
  • Air Asia
  • Golden Screen Cinema
  • KLSE
  • TM Net


  • Arkib...
  • August 2005
  • September 2005
  • October 2005
  • November 2005
  • December 2005
  • January 2006
  • February 2006
  • March 2006
  • April 2006
  • May 2006
  • June 2006
  • July 2006
  • August 2006
  • September 2006
  • October 2006
  • November 2006
  • December 2006
  • January 2007
  • March 2007
  • April 2007
  • May 2007
  • June 2007
  • July 2007
  • August 2007
  • September 2007
  • October 2007
  • November 2007
  • December 2007
  • March 2008
  • April 2008
  • June 2008
  • July 2008
  • August 2008
  • September 2008
  • October 2008
  • November 2008
  • April 2009
  • July 2009
  • August 2009


  • Istimewa...
    Untukmu...

    Jom Sembang...





    Jumlah Pelawat...
    Jumlah Lawatan...
    Terima kasih kepada: -

    Terima kasih kepada CHERYL
    Photobucket
    Blogger
    Chatterbox
    MSJ Box