Wednesday, May 10, 2006
bola sepak.















Piala dunia bola sepak dah semakin menjengah semua peminat bola sepak yang ada kat atas muka bumi ni..dan aku adalah salah seorang di antara puluhan juta manusia yang gilakan bola.tp aku bukanlaa yang jenis makan bola tido bola...aku yang kiranya mengikuti perkembangan sukan ni dengan rapat dan dekat itu saja..dan aku juga meminati gaya permainan beberapa bintang bola sepak dunia..cam cristiano ronaldo. reyes, theiry henry..dan ronaldinho semuanya ada kemahiran yang memukau...walaupun piala dunia bola sepak akan muncul pada bulan jun ni ..aku rasa ni adalah 1st intro pasal pasukan yang bertanding dan pasukan kegemaran aku..yang kat atas adalah antara pasukan pilihan yang akan menjuarai piala dunia 2006..1st aku sokong brasil, 2nd argentina dan jerman ada kelebihan beraksi di tempat sendiri..wokehlaa ni saja -saja punya entry yang aku nak tunjukkan sebenarnya adalah jersi tu yang kawan aku jual kat opis eheh aku dah ambil satu..jersi brasil ngan harga RM35.00 saja..nak buat koleksi..so sapa nak bagitahu nanti aku poskan ..boleh!!murah jah ni!

habis bab bola saja just nak bagitahu..sapa yang berminat ok contact aku..just email kat die077@yahoo.com ..semalam cam biasa aku teruskan rutin bermain badminton ..last nite rasa cam seronok ngan main badminton aku pun tak tahu kenapa ..aku main 6 game kot rasanya cam lebih but im realy enjoy ..dah tak fikir pasal kerja ..dah hilang sementara masalah yang membelenggu jiwa..semua pergi tapi akan kembali semula..den main badminton dalam 2 jam dari pukul 9 pm hingga 11pm..seronok tak leh nak cakap ..peluh yang berguguran dan memercik dari tubuh den rasa cam satu nikmat yang korang takkan dapat rasa kalau dok tgk astro heehe..pastu lps main balik umah ...mandi dan tido..tak ingat dunia dah..nyenyak sgt sbb dah penat..!!..biasalaa rabu dah menjelma aku bangun cam biasa..normal day keja..keja keja dan keja ..hari ni aku balik lewat skrg jam 7.29pm aku masih setia di sini menemani pc aku ni..nilaa teman setia aku..semenjak aku kat kuantan almost 1 tahun 4 bln rasanya laakan masa aku kat opis ngan pc adalah 2/3 dan selebihnya ada kat umah, kat kg atau kat kl..tak banyak perubahan sangat dalam hidup aku..masih sorang-sorang!

semalam selasa ada call mek sat sejak aku balik dari kl tak call dia lagi..so tengahari selasa call mek..dia dah sihat..alhamdulilah..nak tahu benda mek buat masa tuu..dia dok buat kuih jala..aku tak sure korang panggil apa..kuih jala cicah ngan kari besttt tuu..mek laaak yang masak..aduh rasa nak jah balik..!sabar, sabar...mek ada bagitahu anak buah aku yang belajar kat UUM nak PC aku yang aku guna masa kat UKM dulu..tp pc tu kena repair dululaa..korang nak tahu tak apa pertukaran yang mek aku buat ngan anak buah aku ni nak ambil pc nak repair...aku skrg memang takda duit nak repair pc ni..anak buah aku lak gigih masa cuti sem pi kerja kilang kat jb semata-mata nak cari duit repair pc..aku betul2 menyesal..apalaa guna bapa saudara cam aku .tak leh tolong..maafkan pakcu faira ..pakcu tak dok pitisss..kakak aku yang sulung mak pada faira pun susah ..hanya ada harta skrg ni lembu saja..so mek aku adalaa duit lebih rezeki tuhan harga getah alhamdulillah naik...so sebagai pertukaran mek aku bagi pinjam duit kat kakak aku repair pc ni dan mek dapat anak lembu sebagai pertukaran..waaa sedihnya aku..kakak aku terpaksa buat semua tuu..kenapalaa aku tak kaya kenapa aku takda duit..kenapa??sampai cam tu sekali..mek aku cakap skrg aku ada anak lembu sbb anak lembu to belong to me ngan mek...so aku ada harta skrg ..aset seeokor anak lembu..!tp mek aku biasaa ngan anak2 dia tak berkira sangat!..i Know my mek well..LOVE U MEK..tak perlu aku ucapkan selamat hari ibu sebab hari2 adalah hari ibu dan mek kau istimewa!....dah lps call tak leh lama sangat sbb nak siapkan kuih jala..habis conversation ngan mek..lepaskan rindu sikit,..ada juga lst pertanyaan dari mek..nak tahu menda: mek "die bilo nok kelik" aku "nanti bule nee kot"..akum ...!!

dohhhlaaa penat dah ni..ehehe hari rabu dah kan..nantilaa kau janji ngan mek aku akan repair pc dan bawa balik kat faira sebelum dia daftar semester depan..insya allah !..buat mek dan semua yang tersayang kakak, kak nor, dan anak2 buah tercinta koranglaa harta aku dunia dan akhirat ..biarlaa aku abdikan diri mencintai dan menyanyani korang semua dan itu lebih hakiki..jam 7.45pm ..rabu 10 Mei 2006..titik noktah aku berhenti di sini dahulu..wasssalam!


7 Comments:

At 10:01 pm, Blogger Reez said...

Assalamualaikum...

Insya Allah, dengan kekuatan yang ada.. Brazil akan menang..

Tiada siapa diatas mukabumi ini diciptakan untuk berseorangan. Den tak yakin hang akan berseorangan melainkan hang sendiri ingin begitu.. Open your eyes, look around you.. 'Dia' ada diluar sana.. Tiba masanya, hang akan jumpa juga! Believe me, you will..

Tak tahu negeri lain panggil ape, den panggil ROTI JALA...

Alhamdulillah mek hang dah sembuh... Hmm.. "jangan dikesali atas apa yang terjadi" dendangan Anuar Zain.. Ingat, tidak perlu kesal dengan apa yang kita lalui selama ini.. Itu sebahagian dari qada' dan qadar Tuhan.. Tawakkal dan jangan putus asa.. Jangan lupa apa yang hang tanamkan dalam diri hang selama ini.. atau hang dah lupa ?? Kawan2 semua sentiasa menyokong dari belakang!!

 
At 8:47 am, Blogger Asmadi said...

JOE, REEZ, REZA..thanks korang memang kawan yang baik sentiasa ada dibelakang bila aku lemah..
bukan den menyelasi atas apa yang tersurat dalam hidup ni tapi rasa terkilan sebab takda upaya nak bantu mereka semua..lemahnya aku!

Joe..betul ke nak jersi tu..kalau betul madi blh uruskan dengan poskan semua kos akan diberitahu...kalau senang alamat opis madi pun ok saja..nanti di emailkan

pada korang semua dan lain yang sentiasa bagi sokongan dan dorongan thanks so much aku tak dapat balas budi korang aku serahkan padaNya!

 
At 9:31 am, Blogger Asmadi said...

Nate..
kalau nak player bola kena carilaa den tak tahu ehhee..

segala kesulitan insya allah akan diperbaiki.thanks atas keprihatinan hang nate!

 
At 8:49 pm, Blogger Aku said...

dah tengok dvd/vcd Goal?

such a good movie.

 
At 12:23 pm, Blogger Asmadi said...

adi..
masih blm ada kesempatan nak tgk vcd ngan dvd goal takda vcd player kat umah!

 
At 2:55 pm, Blogger Reez said...

Allahhh...

Ciannye.. Tak pa, ade rezeki nanti, adelah tu.. Jangan kata VCD/DVD GOAL... Cerita lelain pun boleh tengok sama!

 
At 3:41 pm, Blogger Asmadi said...

Reez takdaa menda pakcik tak layan sgt tgk dvd ke vcd ,.so takda ralat sgt..pakcik suka buat hal sendiri jah!

 

Post a Comment

<< Home


Permulaan...

  • Home
  • E-mail Saya
  • Buku Tetamu.. Sila Tinggalkan Pesanan


  • Tentang Aku...

    My Photo
    Name:
    Location: Balakong, Selangor Darul Ehsan, Malaysia

    aku ada lah aku .. gelaran pokcik aku terima dengan senang sekali .. apa segala pokcik coretkan dalam blog ni adalah hak dan pandangan peribadi pokcik .. kalau sesiapa tak suka apa yang pokcik borakkan maaflaaa ni adalah hak pokcik di sebuah negara yang aman damai ni .. pokcik bukan artis jauh sekali nak terkenal tp pokcik adalah pokcik yang takda orang lain dapat menjadi pokcik .. sumber inspirasi tentulaah mek pokcik.. anak seorang penoreh getah dari kuala krai..menjelajah ke kota kuala lumpur hanya nak mengejar sebuah cita2 membahagiakan yang ada di sana .. buat kawan2 pokcik yang baru yang lama korang yg selalu datang dan selalu jua pergi ..itulaa asam garam berkawan masa manis bersama masa sedih susah nak berjumpa .. bacalaa blog pokcik ni akan tau laa sapa pokcik ..anak seorang penoreh getah yg punya keazaman wlpun seribu halangan mendatang..!!



    Cuaca & Waktu...

    Click for Kuala Lumpur, Malaysia Forecast


    Coretan Dahulukala...

  • masih ada!!
  • kisah benar
  • aku kembali
  • Cuti panjang
  • Pesta air!
  • sorang-sorang
  • bdminton
  • rehat
  • kembali II
  • kembali


  • Teman BicaRa PokCIk

  • HasrulMuin, Ganu Kita
  • Hairi, JB
  • Iz, Bangi
  • Zam, Story of Us
  • Ross, Shah Alam
  • Saif, Orang KL
  • Reez, Transcript Of My Life
  • Suhaimi Pengacara
  • Raja Pelaut
  • Seroja
  • Affendi Osman
  • Abg Bad ERA
  • Mizi "MiziOnline"
  • Cuya
  • Anggeriq
  • Dongsanchai
  • Hapizx kelate
  • OntahsapO
  • Jowopinter
  • DikYah KEKasih Gelap ku
  • Kujie
  • Kak KAsiH TerSaYang
  • NAZZMAN
  • PUTUBAMBU
  • ABe Eq
  • Pika Merah GeNg BadminTon Pokcik
  • TOK NABE GenG BuDu PokCIk
  • UNCLE J SAIE POKCIK
  • CAPPUCINO ORE KELATE DOK OBERTHESEA GENG PETAI POKCIK
  • ABE ADIE NUN DI LANGKAWI
  • SYAM GENG POKCIK
  • MDMZEND ANAK DIA COMEL
  • AZZA AWEKS KELATE GENG POKCIK
  • CUTE PANDA
  • GIDONG ORE JAUH
  • LANUN YANG TAK JAHAT
  • ABE PUTRA GENG PETAI


  • 'Link' Berguna...

  • Google News
  • Yahoo
  • Hotmail
  • Maybank2U
  • The Star
  • Berita Harian
  • RHB
  • e-Kawan
  • MySpace
  • Friendster
  • Air Asia
  • Golden Screen Cinema
  • KLSE
  • TM Net


  • Arkib...
  • August 2005
  • September 2005
  • October 2005
  • November 2005
  • December 2005
  • January 2006
  • February 2006
  • March 2006
  • April 2006
  • May 2006
  • June 2006
  • July 2006
  • August 2006
  • September 2006
  • October 2006
  • November 2006
  • December 2006
  • January 2007
  • March 2007
  • April 2007
  • May 2007
  • June 2007
  • July 2007
  • August 2007
  • September 2007
  • October 2007
  • November 2007
  • December 2007
  • March 2008
  • April 2008
  • June 2008
  • July 2008
  • August 2008
  • September 2008
  • October 2008
  • November 2008
  • April 2009
  • July 2009
  • August 2009


  • Istimewa...
    Untukmu...

    Jom Sembang...





    Jumlah Pelawat...
    Jumlah Lawatan...
    Terima kasih kepada: -

    Terima kasih kepada CHERYL
    Photobucket
    Blogger
    Chatterbox
    MSJ Box