Wednesday, March 29, 2006
sorang-sorang




Aku yang sorang....
Hidup sorang...
Buat amende semua sorang...
Melabur memang lah sorang..
Lagi pun jamban aku memang memuat untuk sorang jerr..

Aku yang sorang....
Makan Sorang2..
Minum pun , sorang2...
Nak makan dua orang...
Tapi takut tak kenyang....

Aku yang sorang...
Bangun pagi sorang...
Tido pun sorang...
Hajat dihati nak tido dua orang..
Tapi kalu datang lagi sorang
tak tau pulak apa yang akan jadik malam karang
agaknyer aku nih kena serang? hehehehee.......

Berjalan sorang2...
berlari pun sorang2...
Bejoging pun sorang2
Ingat nak ramai orang..
Tapi tu, marathon lah korang..

Lepak sorang2.. mimpi pun sorang2...
berangan sorang2.. jiwang pun sorang2...
Pegi bandar sorang2.. balik bandar pun sorang2...
Dah sebulan aku tak kebandar sebab ramai sangat orang..

Semalam aku sorang...
Kini aku masih sorang...
Esok lusa sorang lagi kot...
Tapi, dekat stadium semalam, ramai pulak orang..

Tapi...
Aku bukannya orang-orang...
Aku bukannya orang utan..
Aku juga bukannya orang minyak...
Dan aku juga bukannya orang gila...
Dan aku juga bukanlah orang jahat...
Bukan gak orang kena sawan..
Tapi aku juga orang... macam orang lain jugak
Macam ko jugaklah masa engko sorang dulu !!

Aku tahu...
Aku bukanlah orang berada...
Aku juga bukanlah orang glamer...
Dan aku bukanlah orang ternama...
Walaupun aku hanya orang biasa...
Aku tetap orang...
Aku seorang orang
walaupun dok sorang
aku tetap suka koranggg

Aku mmg sorang
tapi bukanlah sampai tak der orang
walaupun aku dok sensorang

Aku memang sorang
apa-apapun sorang
tapi tak pulak aku rasa kurang
walaupun aku dok sorang
tak tau la pulak dengan korang

Aku bawak keta sorang2
pegi balik keje sorang2
tgk tibi sorang2
aku masak sorang2
pastu aku makan pun sorang2
ala, aku makan bukan slalu abis pun korang,
tak abes aku buang
ntah, sampai bila aku nak hidup sensorang.......


cam mana korang rasa ngan ayat2 yang dok kat atas tu..kena sangat ngan situasi aku sekarang sorang..eheh tapi biar sorang tetap happy sbb aku tahu aku ada family , anak-anak buah dan kawan2 yang boleh mengembirakan aku..suka aku ngan barisan kata-kata tu..cam terkena batang hidung sendiri lak dan berkaitan ngan keadaan dan situasi aku sekarang!korang komen laa apa yang patut..
semalam hajat nak lawan ngan team Bank Muamalat tak kesampaian diaorang tak sampai..geram den ingat bolehllaa nak lawan ngan team lainn eheh saja jah..tu ada sikit jah masa main badminton eheh den bukan apa saja jah ..nak tunjuk aksi terbang tak sempat sbb semua cameraman main badminton eeh..
petang ni lak kawe ada lawan bola ngan team vistana Hotel Kuantan jam 5.30pm so dah ready ni pakaian semua dah ready ada dalam keta eheh..biasa kawe kalau bab sukan no hal senang nak bagi komitmen ni..ehe!
oklaaa doakan aku berjaya ..ehe nak tahu aku main posisi apa..emem biasalaa striker tu ahah..cam mana boleh ke!!

19 Comments:

At 6:03 pm, Blogger Reez said...

Macam mane tak sorang sorang... Ntah2 ade orang kat luar sana tu berkenan dan nak kat hang, hang mane tau ?? Heheheheheeheheee...

Anyway, depends kat hang gak.. Kalau itu boleh menggembirakan hati hang dan boleh membahagiakan hang, then maintainlah apa yang patut.. Tapi kalau rasa2 nak berkasih dan diberi perhatian selalu, carilah seseorang yang boleh membelai, melayan dan menyayangi hang.. Insya Allah, ade tu...

Ooo.. jangan tensi - tensi... Biaq depa tu.. Lantaq pi... Bukan hang rugi ape pun... Kalau depa tak mai, hang lawan je ngan sesiape yang ade kat sana...

Good luck untuk game bola nie ! Main betul2... Kalau sakit kaki tu, berenti rehat.. Jangan hang degil lak gie hentam main sampai habis.. Nanti kang tak balik lak hang... Kaki tu nak gune lama...

Heheheehheheheeeee..

 
At 8:17 am, Blogger Rush Murad said...

tak sabar nak tunggu 'seseorang' orang nak datang Miri nih...... dok menghitung hari ni, sebab dah lama sorang-sorang kat sini, macam seronok plak bila ada seseorang nak mai sini, supaya sorang menjadi dua orang.....

 
At 8:18 am, Blogger Rush Murad said...

reez, saiff... betul ker nak buat rombongan cik kiah pi kuantan? wahh... macam best, leh ler join sekali ek???

 
At 8:30 am, Blogger Asmadi said...

Reez..
yup betul dok sorang-sorang kadang2 ada bagus jarang2 rasa sunyi selalu rasa sepi eheh..

nak juga cari peneman nun jauh di mata tapi dia dekat di hati eeh sapa ek!!cuba cari!!

semalam game bola success menang 5-1..tp akibat biasa kena tanggung injured makin teruk!

Rush Murad
waa dok tunggu seseorang ke nak jadikan dua orang tentu best dan excited mungkin kot..so tungggggu sapa yang bertuah tu eheh!!

Reef, Saiff, Rush...nak buat rombongan no hallnya..jomlaa jalan2 ke kuantan!!

 
At 2:05 pm, Blogger Aku said...

me going to kuantan maybe end mei. bawa bebudak jalan .

take care

 
At 6:08 pm, Blogger Mr K said...

xde tagboard ke nok

 
At 7:54 pm, Blogger Asmadi said...

Thanks Reza..
entah hidup sorang2 ni ada baik ada buruk ..masing2 ada pandangankan!
bila dah seronok main bola kaki sakit pun lupa ..pas main baru tahueeh
thanks reza dan semua!

 
At 12:20 am, Blogger Reez said...

Wah abg Rush ! Siapelah gerangan 'orang' yang nak mai Miri tu ye??

Anyway, selamat bergembira nanti bila 'orang' tu dah sampai....

:-)

 
At 12:23 am, Blogger Reez said...

Abg Rush,

Insya Allah, ade rezeki nanti, turunlah kami ke Kuantan... Dak Madi nie pun dah bagi green light jadik kami nye tourist guide... Tak gitu Madi??..

Boleh, nanti Reez buat rombongan 'CIK KIAH' Reez pasti panggil semua orang join sekali termasukle abg Rush... Tapi rombongan nie tak pakai le bas mini yang rosak dalam kebun getah tu.... Kami plan nak pakai Mayflower terus...

Hehehehehehehheheee....

 
At 12:28 am, Blogger Reez said...

Tulah pasall..

Waa... siapelah gerangan orang yang jauh, dekat dihati tu ye.. Anyway, semoga hubungan hang dengan si dia mekar berkekalan sepanjang masa...

Tahniah menang game!.. Tulah, den dah cakap.. sekarang siape susah? Diri sendiri gak yang susah... Tapi kalau dah minat giler babas.. nak buek cam mano laieee... Tak dapek den nak menolong nyooo...

Anyway Madi, have a nice day... Sorry, busy sikit hari tak sempat nak reply blog...

 
At 7:25 am, Blogger Unknown said...

hahaha..best2..sajak eh?
jom pi serbu pesta air ktn esk!!

 
At 11:54 am, Blogger Rush Murad said...

esok orang kuantan berpesta air..... sure kalau baju dah basah, tertonjol2 ler bentuk badan.... macam mana tuhhh???? madi, jangan lupa snap2 pic pesta air esok ekkk..... cari pic yg tak sensor jek.

 
At 1:07 pm, Blogger Asmadi said...

Pesta Air entah pi ke tak blm tahu ..kalau ramai snagt manusia malas nak join buat penat saja..tgklaa cam mana keadaan!!

ohh rush nak yg tak sensor jah eheh bahaya ni!!

 
At 6:15 pm, Blogger Reez said...

Assalamualaikum Madi..

Kalau hang gie, enjoy the show.. Selamat bergumbira !

 
At 6:17 pm, Blogger Aku said...

tolong besar kan tulisan , mati tak?

 
At 3:38 pm, Blogger Rush Murad said...

woiiii!!!!!!!!!! mana pic pesta air tak sensor??? semalam macam ternampak2 muka madi kat dalam tv... dicelah2 kesibukan warga kuantan sambut pesta air.... meriah sokmo...

 
At 6:15 pm, Blogger Asmadi said...

pesta air,,,tak sempat nak pi ramai sangat org..cam mana ek ..nantilaa ada masa pesta air kat kedah lak eheeh!bkh ke abg rush!!

mana ada tipulaa nampak den dalam tv tu org lain den dok umah jah tgk!!ponat jah beramai-ramai sana!

 
At 8:43 am, Blogger Asmadi said...

betul joe saya tak pi sangat rimas ramai sangat lautan manusia..

sebelah ptg pi sat jah tp takda apa2 aktiviti just tgk pameran saja!

 
At 4:43 pm, Blogger Mr K said...

ingatkan main badminton sorang2..tu yg peliknya..striker? jadi defence je dari kecik tapi lama dah xmain bola...kaki bangku ke aku ni kuikuikui

 

Post a Comment

<< Home


Permulaan...

  • Home
  • E-mail Saya
  • Buku Tetamu.. Sila Tinggalkan Pesanan


  • Tentang Aku...

    My Photo
    Name:
    Location: Balakong, Selangor Darul Ehsan, Malaysia

    aku ada lah aku .. gelaran pokcik aku terima dengan senang sekali .. apa segala pokcik coretkan dalam blog ni adalah hak dan pandangan peribadi pokcik .. kalau sesiapa tak suka apa yang pokcik borakkan maaflaaa ni adalah hak pokcik di sebuah negara yang aman damai ni .. pokcik bukan artis jauh sekali nak terkenal tp pokcik adalah pokcik yang takda orang lain dapat menjadi pokcik .. sumber inspirasi tentulaah mek pokcik.. anak seorang penoreh getah dari kuala krai..menjelajah ke kota kuala lumpur hanya nak mengejar sebuah cita2 membahagiakan yang ada di sana .. buat kawan2 pokcik yang baru yang lama korang yg selalu datang dan selalu jua pergi ..itulaa asam garam berkawan masa manis bersama masa sedih susah nak berjumpa .. bacalaa blog pokcik ni akan tau laa sapa pokcik ..anak seorang penoreh getah yg punya keazaman wlpun seribu halangan mendatang..!!



    Cuaca & Waktu...

    Click for Kuala Lumpur, Malaysia Forecast


    Coretan Dahulukala...

  • bdminton
  • rehat
  • kembali II
  • kembali
  • badminton
  • my team
  • Kau ilhamku...
  • relaks!!
  • tekanan
  • because of U!!


  • Teman BicaRa PokCIk

  • HasrulMuin, Ganu Kita
  • Hairi, JB
  • Iz, Bangi
  • Zam, Story of Us
  • Ross, Shah Alam
  • Saif, Orang KL
  • Reez, Transcript Of My Life
  • Suhaimi Pengacara
  • Raja Pelaut
  • Seroja
  • Affendi Osman
  • Abg Bad ERA
  • Mizi "MiziOnline"
  • Cuya
  • Anggeriq
  • Dongsanchai
  • Hapizx kelate
  • OntahsapO
  • Jowopinter
  • DikYah KEKasih Gelap ku
  • Kujie
  • Kak KAsiH TerSaYang
  • NAZZMAN
  • PUTUBAMBU
  • ABe Eq
  • Pika Merah GeNg BadminTon Pokcik
  • TOK NABE GenG BuDu PokCIk
  • UNCLE J SAIE POKCIK
  • CAPPUCINO ORE KELATE DOK OBERTHESEA GENG PETAI POKCIK
  • ABE ADIE NUN DI LANGKAWI
  • SYAM GENG POKCIK
  • MDMZEND ANAK DIA COMEL
  • AZZA AWEKS KELATE GENG POKCIK
  • CUTE PANDA
  • GIDONG ORE JAUH
  • LANUN YANG TAK JAHAT
  • ABE PUTRA GENG PETAI


  • 'Link' Berguna...

  • Google News
  • Yahoo
  • Hotmail
  • Maybank2U
  • The Star
  • Berita Harian
  • RHB
  • e-Kawan
  • MySpace
  • Friendster
  • Air Asia
  • Golden Screen Cinema
  • KLSE
  • TM Net


  • Arkib...
  • August 2005
  • September 2005
  • October 2005
  • November 2005
  • December 2005
  • January 2006
  • February 2006
  • March 2006
  • April 2006
  • May 2006
  • June 2006
  • July 2006
  • August 2006
  • September 2006
  • October 2006
  • November 2006
  • December 2006
  • January 2007
  • March 2007
  • April 2007
  • May 2007
  • June 2007
  • July 2007
  • August 2007
  • September 2007
  • October 2007
  • November 2007
  • December 2007
  • March 2008
  • April 2008
  • June 2008
  • July 2008
  • August 2008
  • September 2008
  • October 2008
  • November 2008
  • April 2009
  • July 2009
  • August 2009


  • Istimewa...
    Untukmu...

    Jom Sembang...





    Jumlah Pelawat...
    Jumlah Lawatan...
    Terima kasih kepada: -

    Terima kasih kepada CHERYL
    Photobucket
    Blogger
    Chatterbox
    MSJ Box