Tuesday, May 09, 2006
masih ada!!























Akum ...

harap masih ada sinar bahagia yang menanti..di harapkan masih ada yang setia menanti setiap titipan dari aku..dah seminggu rupanya aku mendiamkan diri cuma memerhati dan mencelah di dalam chatter box..waau ada aku terkejut ngan kenyataan yang diberikan tapi semuanya aku berserah padaNya ..hanya Dia yang tahu siapa aku...

last week kiranya padat juga aktiviti aku..1st mak angkat aku datang ke kl ..mula2 plan mak angkat aku dari kedah nak dtg ke kl ngan anak dia..tapi last minute tak jadi yang datang hanya kiranya adik akulaa yang pompuan dtg ngan kawan dia..aku no hal layan saja..mak aku tak dapat dtg sbb nenek tak sihat..sakit tua..!so sabtu aku dah ada kat kl.stay kat corus hotel sebelah dengan K evenue...bili asing2 ok eheh ..mana tahu korang fikir lain lak..so ptg diorng sampai ...malamnya aku bawa diorang makan kat Kelantan Delight KLCC..ahah adik aku nak makan budu..eheh aku rasa kalau ke kg baru lagi best budukan.emm nak buat cam mana dah dia nak makan situ ..best jugalaa makan kat situ tapi korang tahulaa kan harganya cam mana..aku ok saja org dah nak belanja rezeki jangan ditolak ok...lps makan kirannya aku bawa dia shopping klcc..beli handbag utk mama, kasut utk adik aku then ap alagi baju semua utk dia...penat nii..malam baru balik ke hotel!!

2nd day..sama gak ..lps bfast kat hotel aku bawa dia ke klcc lagi masih ada benda yang nak dibeli..korang tahulaa kan kalau perempuan ada saja barang yang hendak dibeli aku ikut saja..sbb ptg tu dia dah nak balik oppss lupa nak bagitahu nama adik aku ni wani dan kawan dia nama nani ..move to klcc..waaa penat den ni..shopping lagi..kali ni aku punya bahagian lak eheh mama aku kirimkan duit belikan kasut kerja utk aku..so aku dapat my new work shoes ..Bonia ..eme bolehlaa dah orang nak bagi rezeki beb..lagipun almost 3 years dah aku tak tukar kasut..kasut lama tapak dah haus..!alhamdulillah..then adik aku korang tahulaa pi beli kasut lagi waduh ponat den ni..beli some accesories ..tahulaa pompuan aku biar jah ..aku lpk kat main course sementara dia membeli belah tak larat aku nak mengikut yelaa barang2 kemas mana aku tahu nak pilihkan..then aku dapat satau lagi hadiah eeh..nak tahu menda baju t-shirt from zara..alaa tshirt biasa yang piala dunia..brasilaaa apa lagi pasukan aku piala dunia kat jerman ni..eheh..dah habis shopping aku..dalam ptg gak singgah secret recipe kat k evenue menjamu selera..cam biasa aku makan apa yg ada yang penting cheese cake eheh kena ada tuu..kegemaran den..sodap!..

sesudah menjamu selera aku hantar diorang semua ke klia..nai cab saja sbb banyak barang yang kena bawa..flight jam 8.00mlm tp kitaorng dah sampai sana jam 4.45pm..awal tu..nak buat menda ..biasala arah dituju ehhe mcd ..makan lagil;aa aku ..eeh tak kisah asalkan makan aje bukan susah..buka mulut kunyah telan sodap senang jah!pastu lpak saja kat sana..jalan2 tgk orang kiri kanan.;pic ambil tp camera adik aku so kat sini semuanya hp camera eheh..jam 7.30pm diorg dah masuk balai berlepas aku pun berlepas laa balik ke hotel ..sesampai jah kat horal dah jam 8.30pm ..penat giler rasa..mula2 aku plan nak pi makan kat kg baru ..naik lrt laa jalan kaki ke sana sorang2 apa lagi..lps mandi solat semua ..aku rasa penat sgt malasnya nak kuar makan ..emem aku decide tido saja kat hotel..penat gile kaki lenguh sangat..penat lagi main bola..pusing2 klcc berapa kali entah aku pun tak ingat semua kedai nak masuk ehe biasaa pompuan..kalau tak habis satu shopping kompleks tu tak sah kot heheh ..jangan marah kaun ibu semua eehhh..ni citer berdasarkan pengalaman aje!...so malam tu aku tido awal jam 10.00pm dah landing..ponatttt sangat!!zzzzzzzz...

isnin ..hari pekerja 1 mei aku masih ada kat kl..tapi dah kena check out hotel..tp aku tak balik kuantan sbb 3 dan 4 mei aku ada kursus lak kat hq.menara sme bank!so aku decide ke umah kawan aku kat pantai dalam lpk sana ..minta tolong basuh baju keja semua yang aku bawa dari kuantan eheh so isnin takda ke mana just lpk umah saja ..dah penatkan...tp petang tu aku just follow kawan kuar makan kat klcc..aduh klcc lagi nampaknya dah ponat den ni tak henti2 3 hari berturut2 kat klcc entah2 pak guard pun dah kenal aku ahaha..lawak ja..bukan org glamor atau popular sampai org nak perasan eheh...biasa jah..

2nd mei aku check in hotel crown princess kat city square untuk kursus lak..masa ni opismate aku dari kuching teman sebilik..ok saja no hal..aku tak kenal sgt .dia budak kredit analisa gak sama ngan aku cuma dah lama ngan bank ni..aku kiranya bdk mentahlaa baru 1 tahun 4bln kat bank ni..junior lagiaaa!..takda menda yang buat just borak2 saja..tido awal nak kena kursus esok malasaaaannyaa!

3rd mei aku dah mula kursus jam 9.30am..yang tak bestnya dalam kursus ni korang nak tahu ??aku kursus sekali semua ngan manager dari semua branch kat malaysia..so aku kena laa buat baik dalam kelas tak leh nak nakal2 kacau org sbb semuanya big boss yang setaraf ngan aku hanya lbh kurang 8 org saja yang lain adalagh big boss..waduhh kaget aku sihh..pastu yang buat lagi gelabah boss aku lak dok belakang aku..so mati kutu aku beb..hilanglaaa perangai gile aku dalam kelas.jadi mat sivik laa nampaknya eheh seksanya jiwa !..yg best dalam kursus nak tahu gak ke eheh apa lagi kalau bukan makan eheh..jam 10.30am makan..1.00pm makan 3.30pm makan eheh ..dah tak larat nak makan..ptg kursus abis...agak susah juga sbb kaitan ngan akaun..aku dah laa akaun masuk U dulu cukup2 makan saja ehe..oklaa pas juga kan..sebelah malam aku invitation dari kawan aku tgk rakaman zoom in bersama sheila majid eheh..aku bukanlaa peminat tapi disebabkan takda menda nak buat malam tu aku join saja at least terisi juga masa yang ada ..kalau korang rasa nak tgk show ni kan eheh tunggu bln november 2006.sbb rakaman tahu ajelaa kan..aku no hal sbb dah tgk live dari sana..bagi akulaa yang jarang2 sekali dalam hidup tgk artis ni ..persembahan average tp lagu semua best..ok!4 bintang buat sheila majid..den bukan peminat pun heee..

4 mei kursus lagi..ahaah ptg dah habis den balik ke kuantan naik bas..waaa dah malam hari baru aku menjejakkan kaki ke bumi kuantan setelah hampir 1 minggu tinggalkan kuantan yg tercinta emmm tercinta ke eheh bolehlaaa..esoknya 5 mei aku dah keja..jumaat lak tu singkat sangat keja..4.45pm dah balik berkejaran balik ke umah sbb nak tgk live semifinal malaysia vs denmark ..piala thomas..drive cam tak ingat dunia..excited nak tgk..emm akhirnya aku kecewa jua malaysia gagal..kecewa sangat .nak tahu sapa yang buat aku sakit hati ..mestilaaa hafiz hashim langsung takda semangat dan kekuatan mentall..pleaselaaa lain kali tunjukkan semangat harimau malaya..!!waaa dah panjang lebar dah den mengarang..wknd takda menda hanya lpk umah manual basuh baju..cam biasa ...oklaa selamat bekerja nantilaaaa ada lagi den tulis semula...

tak sempat nak wish last week..selamat hari pekerja kepada yang berkerja dan yang belum bekerja selamat mencari kerja ..semoga berjaya!!


6 Comments:

At 8:59 am, Blogger Asmadi said...

Joe..
madi bukan shopping sgt cuma mak angkat yang belikan sbb dia dah janji nak belikan..

K evenue ada butik saja kot..madi den pun takda nak membeli kat sana cuma cross tgk saja..

bonia ada yang bagus dan ada juga yg tak...lps ni madi laa pulak jadi pemandu pelancong joe ngan wife boleh ke..eheh!

 
At 12:26 pm, Blogger Asmadi said...

mirch..
memang ada kat show sheila seat mana ek tak ingat sgt..rasanya hujung..sebelah kanan..!

 
At 4:38 am, Anonymous Anonymous said...

wah ni kire ur best blog entries ler madi hehe,,, perghhh mmg besh ronda2 kt klcc, for me bukan brg2 yg sale kt situ tp tgok gelagat shoppers kt situ hehe mcm fashion show jer hehe... madi suke cheesa cake? mmg sdp! tp for me carrot cheese cake tuh lagi sdp yg kt DOME hehe hingga menjilat bibir gtew.. All the best 2u, chowwww!
- Q smoker

 
At 1:50 pm, Anonymous Anonymous said...

abg.......

bestkan kita g jln2 kat klcc. cian abg kena bawa brg2 adk..
hehehehe....anyway thanx sbb sudi bw adk jln2 cari nahas. eh ! silap,jln2 cari makan...

 
At 1:51 pm, Anonymous Anonymous said...

best dpt jln2 dgn abg tau....
hehehhe

 
At 1:52 pm, Anonymous Anonymous said...

rasa mcm x puas bjln ngn abg tau. adk pun jadi tembam je,mana x nyer asyik mkn je kejenyer. yang pasti BUDUnyer besttttttt....

 

Post a Comment

<< Home


Permulaan...

  • Home
  • E-mail Saya
  • Buku Tetamu.. Sila Tinggalkan Pesanan


  • Tentang Aku...

    My Photo
    Name:
    Location: Balakong, Selangor Darul Ehsan, Malaysia

    aku ada lah aku .. gelaran pokcik aku terima dengan senang sekali .. apa segala pokcik coretkan dalam blog ni adalah hak dan pandangan peribadi pokcik .. kalau sesiapa tak suka apa yang pokcik borakkan maaflaaa ni adalah hak pokcik di sebuah negara yang aman damai ni .. pokcik bukan artis jauh sekali nak terkenal tp pokcik adalah pokcik yang takda orang lain dapat menjadi pokcik .. sumber inspirasi tentulaah mek pokcik.. anak seorang penoreh getah dari kuala krai..menjelajah ke kota kuala lumpur hanya nak mengejar sebuah cita2 membahagiakan yang ada di sana .. buat kawan2 pokcik yang baru yang lama korang yg selalu datang dan selalu jua pergi ..itulaa asam garam berkawan masa manis bersama masa sedih susah nak berjumpa .. bacalaa blog pokcik ni akan tau laa sapa pokcik ..anak seorang penoreh getah yg punya keazaman wlpun seribu halangan mendatang..!!



    Cuaca & Waktu...

    Click for Kuala Lumpur, Malaysia Forecast


    Coretan Dahulukala...

  • kisah benar
  • aku kembali
  • Cuti panjang
  • Pesta air!
  • sorang-sorang
  • bdminton
  • rehat
  • kembali II
  • kembali
  • badminton


  • Teman BicaRa PokCIk

  • HasrulMuin, Ganu Kita
  • Hairi, JB
  • Iz, Bangi
  • Zam, Story of Us
  • Ross, Shah Alam
  • Saif, Orang KL
  • Reez, Transcript Of My Life
  • Suhaimi Pengacara
  • Raja Pelaut
  • Seroja
  • Affendi Osman
  • Abg Bad ERA
  • Mizi "MiziOnline"
  • Cuya
  • Anggeriq
  • Dongsanchai
  • Hapizx kelate
  • OntahsapO
  • Jowopinter
  • DikYah KEKasih Gelap ku
  • Kujie
  • Kak KAsiH TerSaYang
  • NAZZMAN
  • PUTUBAMBU
  • ABe Eq
  • Pika Merah GeNg BadminTon Pokcik
  • TOK NABE GenG BuDu PokCIk
  • UNCLE J SAIE POKCIK
  • CAPPUCINO ORE KELATE DOK OBERTHESEA GENG PETAI POKCIK
  • ABE ADIE NUN DI LANGKAWI
  • SYAM GENG POKCIK
  • MDMZEND ANAK DIA COMEL
  • AZZA AWEKS KELATE GENG POKCIK
  • CUTE PANDA
  • GIDONG ORE JAUH
  • LANUN YANG TAK JAHAT
  • ABE PUTRA GENG PETAI


  • 'Link' Berguna...

  • Google News
  • Yahoo
  • Hotmail
  • Maybank2U
  • The Star
  • Berita Harian
  • RHB
  • e-Kawan
  • MySpace
  • Friendster
  • Air Asia
  • Golden Screen Cinema
  • KLSE
  • TM Net


  • Arkib...
  • August 2005
  • September 2005
  • October 2005
  • November 2005
  • December 2005
  • January 2006
  • February 2006
  • March 2006
  • April 2006
  • May 2006
  • June 2006
  • July 2006
  • August 2006
  • September 2006
  • October 2006
  • November 2006
  • December 2006
  • January 2007
  • March 2007
  • April 2007
  • May 2007
  • June 2007
  • July 2007
  • August 2007
  • September 2007
  • October 2007
  • November 2007
  • December 2007
  • March 2008
  • April 2008
  • June 2008
  • July 2008
  • August 2008
  • September 2008
  • October 2008
  • November 2008
  • April 2009
  • July 2009
  • August 2009


  • Istimewa...
    Untukmu...

    Jom Sembang...





    Jumlah Pelawat...
    Jumlah Lawatan...
    Terima kasih kepada: -

    Terima kasih kepada CHERYL
    Photobucket
    Blogger
    Chatterbox
    MSJ Box