Tuesday, May 30, 2006
AlOr StaR









alor sTar..aku datang eheh ..minggu lepas masa weekend aku kiranya ikut kawan aku pi wedding kawan kat parit panjang sik kedah..so aku dari hari jumaat ptg lepas jah kerja aku terus ke kl naik keta ngan opis mate aku..then sampai ke kl dalam jam 9.30malam ..cam tu ..kawan aku dah tunggu ..have dinner sat then kita orang bertolak dari kl ke alor star dalam jam 10.30mlam kira cam tu laa kan..aku pun dah tak ingat sangat..yang penting aku dok kat belakang ahaha jadi "mam besar " ahah padahal aku tak leh nak drive keta auto then aku ni masih di bawah "pengawasan " ahah Lesen "P' laa korang ni tentu dah fikir menda lain kan!so 2 orang saja yang drive aku relaks kat belakang lagipun aku masih kira penatlaa dari kuantan terus ke kl dan sambung lagi ke alor star..aku tak ingat sangat berhenti kat mana sebab aku memang tido sepanjang jalan..then aku sedar pun kat hentian gurun sbb kitaorg nak solat isyak + maghrib ehe jamak ta'khir....kat sini dalam pkl 4 pglaa aku pun dah tak berapa nak ingat sangat ..lps tu sambung balik perjalanan ke alor star ..kiranya dalam jam 6 pagi sampai ke alor star then berhenti solat kat salah sebuah masjid kat alor star yang merupakan bangunan bersejarah juga ..aku tgk masjid punya ukiran dan rekabentuk memang klasik dan cantik tambahan bersebelahan dengan sungai negeri kedah darul aman..betul2 aman sebab jauh dari hiruk pikuk kesibukan bandar Kuala LuMpuR.. 1 st day kat alor star ...rasa cam seronok sangat sebab dah lama juga aku tak jalan ke mana2 ..dok banyak keja saja ..nak juga merasa seronok hilai ketawa ngan kawan ..boleh hilangkan stress kerja yang dok berlambakkan!
lps lepak sat ke alor star ..kita orang semua mulakan perjalanan nak ke rumahpengantin so dari alor star ke rumah pengantin di jangka mengambil masa lebih kuran 1 jam 30 minit hingga 2 jam kira jauh juga beb!setelah lalui perjalanan yang jauh kita orang sampai ke umah pengantin dalam jam 1.30 pm lebih kuranglaa kan..waaa aku seronok sangat tengok suasana kampung majlis kenduri kendara orang kampung bergotong royong saling tolong menolong selesaikan majlis ni..aku dgr seekor lembu ditumbangkan..tu pun sekejap saja selesaikan ..so hidangan masa kenduri adalah gulai umbuk batang pisang .ni gulai pertama aku makan tak pernah aku rasa makan gulai..pastu ada kerabu pucuk paku, taugeh, peruk lembu ngan kerisik ..ni yang paling best mintak tambah..pastu ada hidangan ayam masak merah ngan daging goreng kicap..ni semua adalah air tangan ibu pengantin perempuan sure best kan..lps makan ngan tambah ehe biasa bagi aku..then kita orang ambil gambar sebagai tanda kenangan ..lps selesai destinasi ni aku pun ada perancangan istimewa ..eheh korang nak tahu ke..aku mencari orang yang tersayang telah lama terputus kasih sayang ngan aku dan keluarga..kalau korang nak tahu nantikan keluaran akan datang ..eheh cuba korang teka sapa insan tersayang yang aku jumpa masa kat alor star..tunggggguuu..
selepas bertemu yang tersayang kitaorang balik ke alor star..plan asal nak tgk perasmian pembukaan sukma kedah .ambil kesempatanlaa kononnya..tp aku pulak ada plan nak jumpa ngan adik angkat aku ..nama dia wanie..orang kedah..so kitaorang jumpaa dia..wanie ni ada butik pengantin so kira cuti2 sekolah ni sibuklaa nak penuhi tempahan..adalaak adik aku nak suruh aku pakai baju pengantin pastu ambil gambor buat model kedai dia lak eheh seganlaa pokcik nak buat cam tu..eheh apa kata korang patut ke..pastu kita orang pi makan kat mana ek aku tak ingat tp makanannya aku ingat ahah biasalaa kan yang penting kenyang..malam tu aku minum maggo " minuman ni aku suggest kalau korang pi" best bangat ehe tambahan air kelapa laut..hidangan utama ikan siakap stimm halia, kangkung gorang belacan , sotong goreng, sambal belacan ehhe, tomyam campur dan tidak lupa kerabu mangga..aku cam biasa ambil tugasan orang yang makan paling banyak ahaha..thanks pada adik angkat aku best sangat walaupun ke alor star sat saja tapi kira oklaa kan..jalan2 cari makan ngan jumpa orang yang tersayang!so lps tu tidoooooooooooo.zzzzzzzzzzz penat beb!
hari ke2 ..ahad pagi2 lagi dah kena balik ke kl sbb kawan aku nak hadiri satu lagi kenduri kat keramat ..aku follow saja no halnya ..so dalam jam 10pg cam tu bertolak balik ke kl ..sblm tu singgah ke sg petani sat sbb kawan aku nak jumpa kawan dia kat sana sat..lps menjamu selera kat sini kat perhentian keretapi sg petani suasana memang best sgt cam kat kampung aku kuala krai jah ngan keretapi pastu ada lembu lintas semua plus makanan memang best dan murah ..untunglaa sapa dok kat pekan2 cam ni sbb makanan masih sedap dan murah !bestaaa..
sini lps lunch bertolak balik ke kl semula..nampaknya tak sempat nak ke kenduri jam 5.30pm sampai kl then aku jam 6.00pm trs balik ke kuantan sbb nak kejar tgk live My TeaM Vs pasukan bawah 20 kebangsaan..dalam hujan lebat tu opis mate aku blh pecut nak kejar tgk my team so aku sampai kat kuantan almost dah jam 9.30pm kira dah half time..so komen pasal my team ke ..aku kira ada potensi semangat nak melawan tp gugup main dan masih dari segi taktikal kurang ..overall skill individu menarik ..dan yang best korang tahu ke yang jaringkan gol buat pasukan my team tu arun kan nama dia eheh ..aku kenal dan kita orang pernah bergandingan main bola sama2 ..aku striker dan dia pun sama..so aku kira bangga rakan yg aku pernah main bola boleh jaringkan gol..tahniah aruun! aku rasa kau blh pi jauh..muda lagi kau!keep up good work nanti kau balik boleh main sekali pulok!..so aku tgk laa walaupun kalau aku ucapkan bravo gak kat budak2 my team ..!emem dah habis tgk apa lagi tido;aa isnin dah nak keja ..tuu keja melambak dok menanti kat atas meja waaaaa pening lagi
bagi aku kenangan manis dan pertemuan dengan insan tersayang sungguh membuatkan aku terharu tak sangka..akhirnya aku bertemu jua setelah sekian lama berpisah.ikatan kita begitu kukuh...!

3 Comments:

At 12:45 am, Blogger Reez said...

Kalau berjalan memang best.. Negara kita nie memang kaya dengan tempat2 yang menarik.. Bukan itu saja, tradisi dan kepelbagaian kaum, budaya, cara hidup, pemakanan dan sebagainya cukup banyak dan meriah...

Sebab tu pepatah mengatakan, hujan emas dinegeri orang, hujan batu negeri sendiri, baik lagi negeri sendiri...

Pergilah mane2 pun, kalau kita dah orang Malaysia, jauh mane pun kita berada, kita akan tetap pulang ke pangkuan... Insya Allah....

Tak boring berjalan seluruh pelosok negara.. Tu pun ade tempat2 yang menarik yang kita tak sampai lagi... Kalau ade kesempatan, pergilah... Saya cadangkan! "Cuti Cuti Malaysia"....

Alhamdulillah, dapat gak hang bertemu dengan insan tersayang hang.. Sekurang kurangnya terubat rindu dihati... Lepas nie janganla lupa melawat lak ye...

Tak berkesempatan tengok game tu.. Tak de kat depan TV.. Tapi dengar cerita, good game ! Salute kat team myTeam !

Take care!

 
At 12:14 pm, Blogger Count Byron said...

Meriah gambar2 tu.. memang terlalulah best, suasana perkahwinan selalu membawa kenangan yg paling manis dlm hidup seseorang.
Thanks for sharing.

 
At 9:49 pm, Anonymous Anonymous said...

Alhamdulillah! At least last2 hgpa jumpe gak bdk Wanie tu Madi! Patutnye hgpa letak ekstra gambo2 kt kg yg u p itu? Nk gk tgok suasana yg berbeda kt sana tuh! Ok Madi slmt kembali bertugas yg xpenah nyer habih ye tak hehehee...
- Q smoker! wed/07/06/06-2145hrs

 

Post a Comment

<< Home


Permulaan...

  • Home
  • E-mail Saya
  • Buku Tetamu.. Sila Tinggalkan Pesanan


  • Tentang Aku...

    My Photo
    Name:
    Location: Balakong, Selangor Darul Ehsan, Malaysia

    aku ada lah aku .. gelaran pokcik aku terima dengan senang sekali .. apa segala pokcik coretkan dalam blog ni adalah hak dan pandangan peribadi pokcik .. kalau sesiapa tak suka apa yang pokcik borakkan maaflaaa ni adalah hak pokcik di sebuah negara yang aman damai ni .. pokcik bukan artis jauh sekali nak terkenal tp pokcik adalah pokcik yang takda orang lain dapat menjadi pokcik .. sumber inspirasi tentulaah mek pokcik.. anak seorang penoreh getah dari kuala krai..menjelajah ke kota kuala lumpur hanya nak mengejar sebuah cita2 membahagiakan yang ada di sana .. buat kawan2 pokcik yang baru yang lama korang yg selalu datang dan selalu jua pergi ..itulaa asam garam berkawan masa manis bersama masa sedih susah nak berjumpa .. bacalaa blog pokcik ni akan tau laa sapa pokcik ..anak seorang penoreh getah yg punya keazaman wlpun seribu halangan mendatang..!!



    Cuaca & Waktu...

    Click for Kuala Lumpur, Malaysia Forecast


    Coretan Dahulukala...

  • NiLai PerSaHabTan
  • Mek.
  • bola sepak.
  • masih ada!!
  • kisah benar
  • aku kembali
  • Cuti panjang
  • Pesta air!
  • sorang-sorang
  • bdminton


  • Teman BicaRa PokCIk

  • HasrulMuin, Ganu Kita
  • Hairi, JB
  • Iz, Bangi
  • Zam, Story of Us
  • Ross, Shah Alam
  • Saif, Orang KL
  • Reez, Transcript Of My Life
  • Suhaimi Pengacara
  • Raja Pelaut
  • Seroja
  • Affendi Osman
  • Abg Bad ERA
  • Mizi "MiziOnline"
  • Cuya
  • Anggeriq
  • Dongsanchai
  • Hapizx kelate
  • OntahsapO
  • Jowopinter
  • DikYah KEKasih Gelap ku
  • Kujie
  • Kak KAsiH TerSaYang
  • NAZZMAN
  • PUTUBAMBU
  • ABe Eq
  • Pika Merah GeNg BadminTon Pokcik
  • TOK NABE GenG BuDu PokCIk
  • UNCLE J SAIE POKCIK
  • CAPPUCINO ORE KELATE DOK OBERTHESEA GENG PETAI POKCIK
  • ABE ADIE NUN DI LANGKAWI
  • SYAM GENG POKCIK
  • MDMZEND ANAK DIA COMEL
  • AZZA AWEKS KELATE GENG POKCIK
  • CUTE PANDA
  • GIDONG ORE JAUH
  • LANUN YANG TAK JAHAT
  • ABE PUTRA GENG PETAI


  • 'Link' Berguna...

  • Google News
  • Yahoo
  • Hotmail
  • Maybank2U
  • The Star
  • Berita Harian
  • RHB
  • e-Kawan
  • MySpace
  • Friendster
  • Air Asia
  • Golden Screen Cinema
  • KLSE
  • TM Net


  • Arkib...
  • August 2005
  • September 2005
  • October 2005
  • November 2005
  • December 2005
  • January 2006
  • February 2006
  • March 2006
  • April 2006
  • May 2006
  • June 2006
  • July 2006
  • August 2006
  • September 2006
  • October 2006
  • November 2006
  • December 2006
  • January 2007
  • March 2007
  • April 2007
  • May 2007
  • June 2007
  • July 2007
  • August 2007
  • September 2007
  • October 2007
  • November 2007
  • December 2007
  • March 2008
  • April 2008
  • June 2008
  • July 2008
  • August 2008
  • September 2008
  • October 2008
  • November 2008
  • April 2009
  • July 2009
  • August 2009


  • Istimewa...
    Untukmu...

    Jom Sembang...





    Jumlah Pelawat...
    Jumlah Lawatan...
    Terima kasih kepada: -

    Terima kasih kepada CHERYL
    Photobucket
    Blogger
    Chatterbox
    MSJ Box