Monday, May 28, 2007
perLukah ...


saat ni aku saja nak menghidupkan semula perjalanan seorang insan yang penuh liku-liku ..setelah lama terhenti dek kerana bebanan pekerjaan dan juga tekanan dalam mengembalikan semangat yang hampir pudar sinarnya ...bukan aku beralah dengan dunia ni , bukan aku berputus asa dengan apa yang terjadi ..tapi orang yang dekat ngan aku susah nak memahami aku ..dan kadang2 aku sendirian merintih dengan apa yang berlaku bila aku dilabelkan "manusia yg susah nak di bawa berbincang" ...bukan aku nak jadi begitu ..dan aku tak salahkan sesiapa tetapi haruskah hanya aku yg menanggung bebanan ..tersinggung aku dengan herdikkan ..bergoncang jantung pedihnyaa menanggung ..bila terkuar perkataan .." jadi bebanan" ..
entah aa adakah lahirnya aku pada tanggal 7 dec ini hanyalah sebagai bebanan sebuah halangan dan juga sesuatu yg takda apa2 pada seorang kawan ..kalau bebanan lah aku dalam persahabatan ni tinggalkan laa aku sendiri ..jika aku memberikan sebuah permasalahan ..biarlaa aku hidup dengan cara aku ...wpun kau sahabat pernah hadir dan menabur budi ..tapi aku relakan diri ini menjadi sendiri dan sunyi tanpa mu ..kerana sebuah bebanan tiada gunanya padamu sahabat...aaa lupakan sebuah kisah duka nestapa ..aku fokuskan pada hanya yang satu ..kerjaya dan keluarga yg menatang aku dari kecil hingga dewasa....
korang semua ada yg dah tgk kan aku berlakon hanya 10saat maybe kot dalam emil emilda .pengalaman pertama dan terakhir ..dapat gak merasa pengalaman di depan camera eeh wpun aku tgk aku sendiri dalam peti television kelakar lak hhah ..tp ada juga hikmahnya bila aku kuar tv ni ehh ada kawan2 yang telah lama terputus hubungan kembali sms aku , kembali menyambung silaturahim ..itulah penangan 10 saat yang memberikan hikmah yang tiada nilainya ..sebuah persahabatan kembali terjalin ...
citer dah 2 minggu berlalu ..aku cam biasa meneruskan kehidupan ni dengan penuhi masa dengan main badminton dengan ada kelapangan dan juga banyak melepak kat umah ..layan perasaan eheh ...
ni kisah dulu aa aku terserempak dengan honey kat alamanda ..pertemuan yang tak dirancangkan ...insya allah ada masa kita kuar minum makan ek honey !!
perkembangan terbaru ..aku akan balik kg minggu insya allah ..ada majlis kahwin opismate aku ..balik kelate kawe weehh!!tungguu..saat ni sbb semua adik beradik aku berkumpul yahahaaooo..
waazzzup waazzzuup aku memang af5 hahaah go go MILA ..pokcik suka..
arios 6.27pm detik ni masih di pejabat !!

2 Comments:

At 1:36 am, Blogger zafi said...

no i dont want any budu or tempoyak... i want cencalok... if u have any plzz.... do send !! :P
heyya enjoy your day...to the fullest!

 
At 5:16 pm, Anonymous Anonymous said...

Hi Adie...

Ermmm aku menarik nafas panjang bila membaca tulisanmu kali ini... memang sukar untukku menyelami apa yang tersirat di hatimu. Kerinduan menerjah disegenap ruang hatiku...alangkah indahnya kalau dapat ku tenangkan dan gembirakanmu. Sambil memelukmu erat2 tampa sepatah kata. biar hati kita yang berbicara, biar gerak badan dan kehangatan naluri ini yang memujuk. tapi apakan daya semuanya hanya harapan yg tak kesampaian dan mungkin takkan dilayan. tapi apalah harapan yang lebih besar kepada seseorang yg dikasihi daripada melihat dia tersenyum. puas rasanya kalau coretan ini sekadar hanya boleh menyerikan bibirmu tersenyum walau seketika ..sambil melayang fikiran catatan apakah ini...???aahhh lupakan ....hanya lidah yg pandai bermain kata dusta...

Dealova

 

Post a Comment

<< Home


Permulaan...

  • Home
  • E-mail Saya
  • Buku Tetamu.. Sila Tinggalkan Pesanan


  • Tentang Aku...

    My Photo
    Name:
    Location: Balakong, Selangor Darul Ehsan, Malaysia

    aku ada lah aku .. gelaran pokcik aku terima dengan senang sekali .. apa segala pokcik coretkan dalam blog ni adalah hak dan pandangan peribadi pokcik .. kalau sesiapa tak suka apa yang pokcik borakkan maaflaaa ni adalah hak pokcik di sebuah negara yang aman damai ni .. pokcik bukan artis jauh sekali nak terkenal tp pokcik adalah pokcik yang takda orang lain dapat menjadi pokcik .. sumber inspirasi tentulaah mek pokcik.. anak seorang penoreh getah dari kuala krai..menjelajah ke kota kuala lumpur hanya nak mengejar sebuah cita2 membahagiakan yang ada di sana .. buat kawan2 pokcik yang baru yang lama korang yg selalu datang dan selalu jua pergi ..itulaa asam garam berkawan masa manis bersama masa sedih susah nak berjumpa .. bacalaa blog pokcik ni akan tau laa sapa pokcik ..anak seorang penoreh getah yg punya keazaman wlpun seribu halangan mendatang..!!



    Cuaca & Waktu...

    Click for Kuala Lumpur, Malaysia Forecast


    Coretan Dahulukala...

  • permulaan !!!
  • perkembangan terkini
  • Setia ku Di sini.. Walaupun o...
  • Aku MasiH dan Akan seNdiRi
  • aku akan kembali
  • salam kembali
  • Selamat Hari Raye Aidilfitri Ada seorang pemuda ...
  • kenangan TerIndaH
  • DeaLovA
  • fAmILy DAy AwaNA KiJaL


  • Teman BicaRa PokCIk

  • HasrulMuin, Ganu Kita
  • Hairi, JB
  • Iz, Bangi
  • Zam, Story of Us
  • Ross, Shah Alam
  • Saif, Orang KL
  • Reez, Transcript Of My Life
  • Suhaimi Pengacara
  • Raja Pelaut
  • Seroja
  • Affendi Osman
  • Abg Bad ERA
  • Mizi "MiziOnline"
  • Cuya
  • Anggeriq
  • Dongsanchai
  • Hapizx kelate
  • OntahsapO
  • Jowopinter
  • DikYah KEKasih Gelap ku
  • Kujie
  • Kak KAsiH TerSaYang
  • NAZZMAN
  • PUTUBAMBU
  • ABe Eq
  • Pika Merah GeNg BadminTon Pokcik
  • TOK NABE GenG BuDu PokCIk
  • UNCLE J SAIE POKCIK
  • CAPPUCINO ORE KELATE DOK OBERTHESEA GENG PETAI POKCIK
  • ABE ADIE NUN DI LANGKAWI
  • SYAM GENG POKCIK
  • MDMZEND ANAK DIA COMEL
  • AZZA AWEKS KELATE GENG POKCIK
  • CUTE PANDA
  • GIDONG ORE JAUH
  • LANUN YANG TAK JAHAT
  • ABE PUTRA GENG PETAI


  • 'Link' Berguna...

  • Google News
  • Yahoo
  • Hotmail
  • Maybank2U
  • The Star
  • Berita Harian
  • RHB
  • e-Kawan
  • MySpace
  • Friendster
  • Air Asia
  • Golden Screen Cinema
  • KLSE
  • TM Net


  • Arkib...
  • August 2005
  • September 2005
  • October 2005
  • November 2005
  • December 2005
  • January 2006
  • February 2006
  • March 2006
  • April 2006
  • May 2006
  • June 2006
  • July 2006
  • August 2006
  • September 2006
  • October 2006
  • November 2006
  • December 2006
  • January 2007
  • March 2007
  • April 2007
  • May 2007
  • June 2007
  • July 2007
  • August 2007
  • September 2007
  • October 2007
  • November 2007
  • December 2007
  • March 2008
  • April 2008
  • June 2008
  • July 2008
  • August 2008
  • September 2008
  • October 2008
  • November 2008
  • April 2009
  • July 2009
  • August 2009


  • Istimewa...
    Untukmu...

    Jom Sembang...





    Jumlah Pelawat...
    Jumlah Lawatan...
    Terima kasih kepada: -

    Terima kasih kepada CHERYL
    Photobucket
    Blogger
    Chatterbox
    MSJ Box