Thursday, December 29, 2005
saje


Punggung Janda Muda Basah Jua Akhirnya...
Imah, seorang janda yang muda, jelita dan seksi tinggal seorang diri di sebuah banglo dua tingkat. Ramai lelaki tidak kira tua atau muda menggilainya tapi Imah tidak pernah melayan. Siapakah agaknya lelaki yang berjaya memikatnya? Sungguh bertuah lelaki itu kerana harta- harta Imah bernilai berjuta, hasil peninggalan suaminya seorang ahli perniagaan yanmg berjaya.Kini sudah masuk tahun ke-3 Imah tidak bersuami.


Sudah lama dia bersabar. Dalam hatinya yang sepi itu, sebenarnya beliau tidak menafikan dirinya memang kehausan teman. Apatah lagi dirinya kini kian bergetah kembali, yang longgar pun sudah rapat, yang cantik pun pun makin bertambah cantik lagi. Ini juga adalah hasil daripada minatnya yang mendalam terhadap barangan kosmetik dan barangan penjagaan diri.
Dalam sikapnya yang tidak mengendahkan lelaki namun pada malam ini beliau amat berharap mana-mana lelaki akan datang kepadanya. Sesiapa sahaja yang datang malam ini beliau akan sudi menghulurkan tangan. Tambahan lagi, Imah tinggal berseorangan dalam kegelapan.
Bekalan elektrik petang tadi sudah terputus. Imah amat kehausan sekali. Perasaan Imah semakin resah. Sabar Imah menunggu, sejam dirasakan bagaikan sehari. Keresahan dan degupan jantungnya makin memuncak. Tuk!!!Tukkk! Tiba-tiba tingkap rumahnya diketuk orang. "Ohhhh!Syukurlah!!!"kata Imah di dalam hatinya. Imah terus berlari membuka tingkap rumahnya yang diketuk itu.Apabila tingkap dibuka, muncul seorang lelaki umur dalam lingkungan 30an berambut mawi melemparkan senyuman manis kepada Imah. Imah pun membalas senyuman itu.

Senyuman mereka berdua jelas kelihatan di dalam samar-samar cahaya torch light milik lelaki itu. Lantas, lelaki itu menghulurkan tangan kanannya lalu disambut oleh Imah.Inilah saat pertama kalinya Imah memegang tangan lelaki semenjak suaminya meninggal dunia. Peluh Imah keluar mencurah disertai degupan jantungnya kian deras berdenyut.Lelaki itu memimpin Imah berjalan. "Adik duduklah di sini" kata lelaki itu. Imah pun duduk perlahan-lahan dan bagaikan terpukau mengikut sahaja apa arahan lelaki itu dan tiba-tiba Imah terasa punggungnya menjadi dingin.

Dingin dan sejuk akibat air telah mula, membasahi punggungnya yang gebu itu.Menyedari ada sesuatu yang tidak kena, cepat-cepat lelaki itu berkata" Ohhh!!Maaflah dik, tempat duduk dalam sampan ini kesemuanya basah kerana tempias dek air banjir ni, tapi apapun adik telah selamat!" Jawab Imah "Yalah!!Kalaulah abang tidak datang tadi, entah macam manalah nasib saya, air banjir ni nampaknya semakin naik, kalaulah ia mencecah bumbung tak tahulah apa akan terjadi. Tapi nasib baiklah air naik setakat tingkat atas rumah saya ini sahaja, jadi dapatlah saya menunggu di sini".Lelaki tadi terus menghidupkan semula engin sampannya lalu terus ke pusat pemindahan mangsa-mangsa banjir di sebuah sekolah kebangsaan.

moral of the story eeh baca habis dulu jangan fikir yang bukan2 ahah..tula korang semua finish the story 1st eheh !!!

hajat nak buat review bagi tahun 2005 masih takda kesempatan sgt bukan apa kerja tgh dok melonggok atas meja so ni pun kena buat siap before tahun baru menjelma tiba nantikan!!pasal kerjaya kiranya aku adh sentuh then aku nak citer pasal apa lak emem keluarga...ok aku citer lak pasal keluarga aku sikit maybe ada perkembangan bagi tahun 2005 yang buat aku suka duka dan tabah dalam menghadapi semua ni...tahun 2005 sekali lagi pelbagai coretan peristiwa yg harus aku kenang terjadi dalam keluarga aku..yang paling membanggakan aku adalah anak kakak aku yang ke2 perempuan kiranya anak buah aku jugalaa telah berjaya melanjutkan pelajaran ke UUM ..alhamdulillah satu kesyukuran buat aku..walaupun hidup sederhana dengan bilangan keluarga yang besar tp peluang yang ada tak mungkin dilepaskan..aku bersyukur juga kerna ni org ke2 dalam keluarga aku slps aku yang berjaya dan org ke 2 dalam kampung aku yang berjaya ke menara gading ..amin syukur aku ..segala pandangan orang pada keluarga kami yang selami ni orang ingat miskin akan menghalang kami..aku dan anak buah aku dah berjaya buktikan pada mereka walaupun kami ni miskin harta tapi kami tak miskin ilmu dan budi bahasa,...ni kira yang dibanggakan dalam tahun 2005

satu lagi peristiwa dalam tahun 2005 yang perlu diingat adalah kakak aku yang sulung dan yang no3 selamat melahairkan anak buah akku yang ke 23 dan ke 24..alhamdulilalh !!kehadiran orang baru dalam hidup aku seorang lelaki MOhd Fitri Abdul hamid dan Perempuan Nurul Atikah Iskandar dzulkarnain...cantik kedua2 nama ni..tapi yang sedikit kecewa aku masih blm dapat menatap wajah kedua2 mereka..tgk raya haji aku akan pulang melihat mereka semua tguu pakcu di sana..aku memang sukakan baby ehhe ..mohd fitri dilahirkan pada seminngu slps hari raya aidilfitri ..nurul atikah pula pada minggu lps 22 disember 2005..eehh dua2 akan membesar bersama..satu kehadiran orang baru akan menceriakan lagi keluarga besar aku ..moga kedatangan 2006 akan memeriahkan lagi kerana aku masih menunggu kelahiran seorang lagi anak buah aku anak abg aku yang ke2..insya allah tahun depan tguuu 2006..kami datang!!

2005 rasanya itu saje peristiwa besar yang berlaku dalam hidup keluarga aku..kesusahan kepayahan kesedihan air mata semua ada mengiringi bersama 2005..yang aku ingatlaa pasal keluarga aku.memang ada pergolakan dalam keluarga ni dengan ayah aku yang dah lama berpisah ngan mak aku sejak aku usia 5 tahun lagi..ni dugaan utk kamu ..takpaa aku simpan ini sebagai memori buat panduan hadapi 2006 yangakan bakal menjengah dan meninggalkan 2005 dengan penuh kenangan!!

hari ni 29 dec 05 khamis jap lagi tepat jam 5.30aku akan balik sbb ada game bola sepak eeh so aku sambung esok ek!!





3 Comments:

At 6:28 am, Blogger dwainbenson0001 said...

I read over your blog, and i found it inquisitive, you may find My Blog interesting. My blog is just about my day to day life, as a park ranger. So please Click Here To Read My Blog

 
At 10:41 am, Blogger adi said...

sebelum terlambat...happy new year 2006

 
At 3:18 am, Blogger AdamIsmadi said...

Hehehe... lawak ler kisah Imah!
Selamat menyambut 2006! :-)

My Blog.. Kenapa?

 

Post a Comment

<< Home


Permulaan...

  • Home
  • E-mail Saya
  • Buku Tetamu.. Sila Tinggalkan Pesanan


  • Tentang Aku...

    My Photo
    Name:
    Location: Balakong, Selangor Darul Ehsan, Malaysia

    aku ada lah aku .. gelaran pokcik aku terima dengan senang sekali .. apa segala pokcik coretkan dalam blog ni adalah hak dan pandangan peribadi pokcik .. kalau sesiapa tak suka apa yang pokcik borakkan maaflaaa ni adalah hak pokcik di sebuah negara yang aman damai ni .. pokcik bukan artis jauh sekali nak terkenal tp pokcik adalah pokcik yang takda orang lain dapat menjadi pokcik .. sumber inspirasi tentulaah mek pokcik.. anak seorang penoreh getah dari kuala krai..menjelajah ke kota kuala lumpur hanya nak mengejar sebuah cita2 membahagiakan yang ada di sana .. buat kawan2 pokcik yang baru yang lama korang yg selalu datang dan selalu jua pergi ..itulaa asam garam berkawan masa manis bersama masa sedih susah nak berjumpa .. bacalaa blog pokcik ni akan tau laa sapa pokcik ..anak seorang penoreh getah yg punya keazaman wlpun seribu halangan mendatang..!!



    Cuaca & Waktu...

    Click for Kuala Lumpur, Malaysia Forecast


    Coretan Dahulukala...

  • lama punyer..
  • sayang!!
  • buah
  • penat!!
  • cinta lagi part III
  • sekadar picisan segaran minda !!
  • cinta partII
  • teladan
  • hari ni
  • dunia sebenarnya...


  • Teman BicaRa PokCIk

  • HasrulMuin, Ganu Kita
  • Hairi, JB
  • Iz, Bangi
  • Zam, Story of Us
  • Ross, Shah Alam
  • Saif, Orang KL
  • Reez, Transcript Of My Life
  • Suhaimi Pengacara
  • Raja Pelaut
  • Seroja
  • Affendi Osman
  • Abg Bad ERA
  • Mizi "MiziOnline"
  • Cuya
  • Anggeriq
  • Dongsanchai
  • Hapizx kelate
  • OntahsapO
  • Jowopinter
  • DikYah KEKasih Gelap ku
  • Kujie
  • Kak KAsiH TerSaYang
  • NAZZMAN
  • PUTUBAMBU
  • ABe Eq
  • Pika Merah GeNg BadminTon Pokcik
  • TOK NABE GenG BuDu PokCIk
  • UNCLE J SAIE POKCIK
  • CAPPUCINO ORE KELATE DOK OBERTHESEA GENG PETAI POKCIK
  • ABE ADIE NUN DI LANGKAWI
  • SYAM GENG POKCIK
  • MDMZEND ANAK DIA COMEL
  • AZZA AWEKS KELATE GENG POKCIK
  • CUTE PANDA
  • GIDONG ORE JAUH
  • LANUN YANG TAK JAHAT
  • ABE PUTRA GENG PETAI


  • 'Link' Berguna...

  • Google News
  • Yahoo
  • Hotmail
  • Maybank2U
  • The Star
  • Berita Harian
  • RHB
  • e-Kawan
  • MySpace
  • Friendster
  • Air Asia
  • Golden Screen Cinema
  • KLSE
  • TM Net


  • Arkib...
  • August 2005
  • September 2005
  • October 2005
  • November 2005
  • December 2005
  • January 2006
  • February 2006
  • March 2006
  • April 2006
  • May 2006
  • June 2006
  • July 2006
  • August 2006
  • September 2006
  • October 2006
  • November 2006
  • December 2006
  • January 2007
  • March 2007
  • April 2007
  • May 2007
  • June 2007
  • July 2007
  • August 2007
  • September 2007
  • October 2007
  • November 2007
  • December 2007
  • March 2008
  • April 2008
  • June 2008
  • July 2008
  • August 2008
  • September 2008
  • October 2008
  • November 2008
  • April 2009
  • July 2009
  • August 2009


  • Istimewa...
    Untukmu...

    Jom Sembang...





    Jumlah Pelawat...
    Jumlah Lawatan...
    Terima kasih kepada: -

    Terima kasih kepada CHERYL
    Photobucket
    Blogger
    Chatterbox
    MSJ Box