Wednesday, January 11, 2006
pengorbanan!!

rindu datang lagi wauau syahdunya rasa eeheeh rindu pada sapa ek....sejak dua menjak ni nampaknya perasaan rindu aku pada seseorang semakin membara..entah kenangan lama datang kembali umpama kisah cinta antara 2 benualak aku ni..sebenarnya selama ni perasaan aku pada dia tak pernah pudar tp semakin membara tapi aku menahannya demi kebaikan kedua belah pihak ..walaupun aku sudah jauh dari ingatan dia tapi aku telah berjanji pada diri aku ..bahawa sayang, cinta aku pada dia takkan pernah pudar dan aku doakan kebahagian dia saje..walaupun dari jauh aku cuba mengintai melihat wajahnya..dari kejauhan aku hulurkan tangan menyentuh bayangan wajahnya ..kehampaan jelas terbayang di wajah ku..hanya kerinduan ni aku kirimkan pada angin lalu harapnya sampai ke telinga dia!!!

di saat dan minit yang berlalu ni...kesayuan jelas terbayang di wajah dan kelopak mata aku bak cahaya matahari dibayangi mendung yang berarak..hujan yang menitis menambahkan kesayuan hati ni...i miss u..pada dia harap mendengar luahan hati ni...eeh dah macam novel lak aku ni tp tulaa hakikatnya aku alami skrg saat aku berseorangan alangkah indahnya ada insan yang bernama teman disisi!!

hari ni rabu 11 zulhijjah jemaah haji sedang mengerjakan ibadah haji di tanah suci mekah..alangkah indahnya alunan suara memujiNya ..sayu hati mendengarnya..pada yang mampu kerja kan haji dan semoga di doakan mendapat haji mabruh (betul ke) kalau salah sbt tolong betulkan eheh!! tapi ingatlaa bahawa besar pengorbanan nabi Ismail A.s yang sanggup disembelih oleh ayahandanya bagi dijadikan korban..aku sedar aku ni begitu lemah apaala pengorbanan yang telah aku lakukan pada keluarga aku..nakkata beri kebahagian kepada mereka rasanya jauh sekali aku tak dapat memberikan pada mereka kesengan ..aku kalau ada kemampuan tak nak lagi melihat ibu tua aku memegang pisau menoreh getah..tapi apakan daya ..kemampuan aku pada masa ni amat terbatas sekali..aku tgh cari jalan cam mana nak dapatkan income tambahan..ada yang nak tolong ke bagi idea!!!pls kalau ada yang sudi bagi aku buat kerja part time masa wknd ke aku sanggup..

ni hanyalaa kecil sangat pengorbanan kalau nak bandingkan apa yang telah mak aku korbankan demi melihat anak-anaknya berjaya..tanpa seorang insan bernama ayah disisi yang meninggalkan tanggungjawabnya..aku begitu mengerti setiap titisan air mata yang jatuh tiada nilai tiada harga yang blh aku bayar..cuma secebis kejayaan aku dapat memberikan sebuah senyuman pada mak aku..begitu besar pengorbanan mak aku dalam membesarkan aku sekeluarga..seluruh tanggungjawab dipikul sebagai ibu sebagai ayah yang mencari rezeki..aku tahu kperitan jiwa mak aku tapi tidak pernah diperlihatkan wajahnya sentiasa senyum walaupun pernah merasa kelaparan ..aku pernah lalui detik yang disiarkan dalam episod bersama mu ..sbb tu aku begitu mudah menitiskan air mata bila melihat keperitan yang mereka semua alami..aku bersama mereka pernah alaminya dan aku pernah berada di tempat mereka!!!

bukan apa ni saje nak ingatkan diri aku dan kalau ada kawan2 semua dalam mencari erti pengorbanan yang sebenarnya sempena ngan Hari raya Qurban ini..bagi aku seluas mana ilmu aku sedalam mana cinta aku sekaya mana harta aku ..takkan dapat membayar semua pengorbanan yang pernah mak aku lakukan dalam melahirkan aku adik beradik dan juga membesar kan kami semua..tu hanya secebis kisah pengorbanan seorang ibu..tak terkata habis air laut pun aku takkan berhenti menyanjungi dan mengasihi seorang insan yang penuh memberi makna dalam hidup aku..banyak kisahnya..insya allah ada kelapangan akan aku kongsi bersama coretan hidup aku dari kecil sehinnga aku di tahap ni di kala aku dari usia 1 hari sehingga usia aku sekrang 26 tahun 1 bulan 4 hari!!!semua aku simpan dalam memori dan terpahat kukuh dalam ingatan aku sehingga kini!!!

hari ni rabu kan ..aku datang opis agak lewat juga bukan apa semangat nak kerja hari ni sedikitlaa takda bukan apa aku dah "bosan"..bukan bosan ngan kerja cuma bosan ngan diri aku sendiri..entah kenapa aku rasa cam ni..hari ni mood nak buat kerja takda sgt biasa saje layan2 client then sambung buat projek paper..mood ni ditambah ngan tgk kawan2 aku masih lagi bercuti alangkah seronoknya mereka semua kan!!rasanya hari ni aku takkan balik terlalu lewat sgt ..entah rasa cam nak saje balik sikalang ni...eheh sat lagi danh nak jam 5.30pm eeh tajkdaaa 5.30 tu terus nak balik relaks sat solat asar then baru rasanya nak caukan eheh..emm nak balik basuh bajulaa pulak ada yang direndam semalam tak basuh lagu ehe basuh manual perlukan tenaga ni..eehoklaa nanti ada kelapangan berjumap lagi..akhir kata

"kejayaan , kebahagian menuntut 1001 pengorbanan"


1 Comments:

At 6:30 pm, Blogger Aku said...

apa pengorbanan you terhadap orang yang u pernah sayang?

 

Post a Comment

<< Home


Permulaan...

  • Home
  • E-mail Saya
  • Buku Tetamu.. Sila Tinggalkan Pesanan


  • Tentang Aku...

    My Photo
    Name:
    Location: Balakong, Selangor Darul Ehsan, Malaysia

    aku ada lah aku .. gelaran pokcik aku terima dengan senang sekali .. apa segala pokcik coretkan dalam blog ni adalah hak dan pandangan peribadi pokcik .. kalau sesiapa tak suka apa yang pokcik borakkan maaflaaa ni adalah hak pokcik di sebuah negara yang aman damai ni .. pokcik bukan artis jauh sekali nak terkenal tp pokcik adalah pokcik yang takda orang lain dapat menjadi pokcik .. sumber inspirasi tentulaah mek pokcik.. anak seorang penoreh getah dari kuala krai..menjelajah ke kota kuala lumpur hanya nak mengejar sebuah cita2 membahagiakan yang ada di sana .. buat kawan2 pokcik yang baru yang lama korang yg selalu datang dan selalu jua pergi ..itulaa asam garam berkawan masa manis bersama masa sedih susah nak berjumpa .. bacalaa blog pokcik ni akan tau laa sapa pokcik ..anak seorang penoreh getah yg punya keazaman wlpun seribu halangan mendatang..!!



    Cuaca & Waktu...

    Click for Kuala Lumpur, Malaysia Forecast


    Coretan Dahulukala...

  • kasih suci!!
  • kawan!!!
  • motivasi diri
  • CHINESE ASTROLOGY 2006
  • nasi lemak
  • saje
  • lama punyer..
  • sayang!!
  • buah
  • penat!!


  • Teman BicaRa PokCIk

  • HasrulMuin, Ganu Kita
  • Hairi, JB
  • Iz, Bangi
  • Zam, Story of Us
  • Ross, Shah Alam
  • Saif, Orang KL
  • Reez, Transcript Of My Life
  • Suhaimi Pengacara
  • Raja Pelaut
  • Seroja
  • Affendi Osman
  • Abg Bad ERA
  • Mizi "MiziOnline"
  • Cuya
  • Anggeriq
  • Dongsanchai
  • Hapizx kelate
  • OntahsapO
  • Jowopinter
  • DikYah KEKasih Gelap ku
  • Kujie
  • Kak KAsiH TerSaYang
  • NAZZMAN
  • PUTUBAMBU
  • ABe Eq
  • Pika Merah GeNg BadminTon Pokcik
  • TOK NABE GenG BuDu PokCIk
  • UNCLE J SAIE POKCIK
  • CAPPUCINO ORE KELATE DOK OBERTHESEA GENG PETAI POKCIK
  • ABE ADIE NUN DI LANGKAWI
  • SYAM GENG POKCIK
  • MDMZEND ANAK DIA COMEL
  • AZZA AWEKS KELATE GENG POKCIK
  • CUTE PANDA
  • GIDONG ORE JAUH
  • LANUN YANG TAK JAHAT
  • ABE PUTRA GENG PETAI


  • 'Link' Berguna...

  • Google News
  • Yahoo
  • Hotmail
  • Maybank2U
  • The Star
  • Berita Harian
  • RHB
  • e-Kawan
  • MySpace
  • Friendster
  • Air Asia
  • Golden Screen Cinema
  • KLSE
  • TM Net


  • Arkib...
  • August 2005
  • September 2005
  • October 2005
  • November 2005
  • December 2005
  • January 2006
  • February 2006
  • March 2006
  • April 2006
  • May 2006
  • June 2006
  • July 2006
  • August 2006
  • September 2006
  • October 2006
  • November 2006
  • December 2006
  • January 2007
  • March 2007
  • April 2007
  • May 2007
  • June 2007
  • July 2007
  • August 2007
  • September 2007
  • October 2007
  • November 2007
  • December 2007
  • March 2008
  • April 2008
  • June 2008
  • July 2008
  • August 2008
  • September 2008
  • October 2008
  • November 2008
  • April 2009
  • July 2009
  • August 2009


  • Istimewa...
    Untukmu...

    Jom Sembang...





    Jumlah Pelawat...
    Jumlah Lawatan...
    Terima kasih kepada: -

    Terima kasih kepada CHERYL
    Photobucket
    Blogger
    Chatterbox
    MSJ Box