Sunday, October 09, 2005
posa ke 5

alhamdulilaah dah nak masuk 5 hari kita semua umat islam berpuasa..amin..emm seminggu ni aku memang busy dengan projek paper yg berlambak nak kena siapkan apalah nasib kan nak buat cam mana dah pintu rezeki Allah s.w.t dah bagi aku camni amin dan syukur gak aku kalau nak kira dan bandingakan ngan kawan2 aku yg dah lama grad tapi masih belum mendapat apa2 kerja yang tetap ..aku tetap bersyukur di sepanjang ramadhan ni aku terlalu banyak habiskan masa kat opis cam hari ni dan semalam wpun semua org sepatutnya cuti so aku datang jug ake opis masa hari wknd ni ..nak buat cam mana aku pun dok umah takda menda gak yg nak buat ..aku decide ke sini ..at least aku blh siapkan apa yang patut aku blh siapkan ..ni juga masa utk aku citer siket apa berlaku kan ....emm hari ni aku tak sempat bangun sahur cam mana blh terlepas biasanya jam hp aku berbunyi jam 5 am tp tadi dia buat nya bunyi 6pm so terlepas bangun laa utk solat subuh jah then sambung balik tido ...zzzzzz then 7.30am dah bangun takda buat apa gak ,...tgk tv apa lagi kartun laa favorite aku pagi2 buta ni sanggup bangun hanya nak tgk kartun kan ahahah ...aku memang layan kartun ni...emm dah habis layan kartun hari ni aku ambil kesempatan masa yg ada cabut rumput depan umah yg dah tinggi tuu ..nak bersihkan kawasan umah sikit mana tahu ada tempat pembiakan nyamuk kan ..aku risau gak dah laa dok sorang2 ni sakit pening pun bukan ada org ambil tahu kalau ada pun mak ngan abg aku kat kg jelaa tempay mengadu kasih eheh lately tak da nak call mak aku hanya 1st ngan 2nd day posa jah aku call mak masa buka posa tanya apa mak aku masak woooou best siut mak aku masak pucuk paku ngan kuih ..sedapnya ,,terkenanng lak masa sekolah dulu buka posa ngan mak ngan adik lelaki aku sbb yg lain dah kahwin dan ada yg dah kerja buruh kasar kat spore masa tu ramai anak muda kat kg aku kerja buruh binaan kat spore ..kerja berat beb..so masa posa ni time aku sek dulu yg ada aku, mak dan adik lelaki aku,,masa ni makan ala kadar jah kuih sikit then nasi..lps solat maghrib barui bantai nasi..masih terbayang kat fikiran aku masa ni sedapnya enak betul masakan dari air tangan mak ni kan bilaa laa lagi nak merasa ..tidaknya menjelang syawal ni baru aku akan balik ke kuala krai ..weee aku rindu laaa..saat begini buatkan aku titiskan air mata ..tak kisah laa korang nak fikir apa sbb air mata ni hanya utk mak dan anak3 buah aku dan juag utk kakak2 dan abg2 aku yg semuanya ada kat kg i love u all i miss u alll..sapa lagi yg ada kat sisi aku diorng semua sumber ilham ku......emm skrg aku dah berada jauh dari mak jauh diperantauan mencari rezekikan ..kalau kat pahang ni aku hanya makan ala kadar tak nak membazir sgt...hanya beli nasi kat pasar ramdhan ngan kuih sedikit saje....kira oklaa kan ..nak buat cam mana beli byk2 pun sapa nak makan ..eh kat opis 5.04pm aku sambil buat kerja sambil layan cd lagu hari raya..ct nurhaliza , anugerah aidilfitri..sedihnya aku dengar lagu air mata syawal..buat aku titiskan air mata sekali lagi kerana ingatkan mak aku..aku ni kira anak manja gak ngan mak org paling rapat ngan aku dialah tempat aku tumpang kasih skrg ...mak madi rindukan mak ...sorry beb aku emosional sikit..solly ek...ah kerjapun dah settle ni dah siapkan satu projek paper so esok aku akan hantar kat boss aku nak suruh dia check sekali lagi cam mana ...aku risau gak sebab everything skrg ni terus kat dia so kena teliti betul..ok laa kawan 2 aku jap lagi lps solat asar nak balik dah ni ada lirik lagi air mata syawal sama2 hayati:-

sayu..
hati ini makin sayu
rindu.....
terkenangkan desa permai
wajah ayah bonda
bermain di mata
mengajak ku pulang ke desa
di hari bahgia
hari raya

lama ku tunggu
bertemu di pagi mulia
namun tidak kesampaian
air mata jatuh berguguran

ku ingin berulang
manisnya bersama
menyambut hari bahagia

jarak memisahkan
rindu pertemuan
bilakan hasrat jadi nyata

duhai ayah bonda
ampunkan anakanda
tak dapat beraya bersama

jauh dari mata
dekat dalam jiwa
teguh kasih ku tak berubah

lama ku tunggu
bertemu di pagi mulia
namun tidak kesampaian
airmata jatuh berulangan

bersama kita hayati yg masih ada ayah bonda masa yg ada ni kita perlukan mereka dan mereka juga teramat perlukan kita ...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Permulaan...

  • Home
  • E-mail Saya
  • Buku Tetamu.. Sila Tinggalkan Pesanan


  • Tentang Aku...

    My Photo
    Name:
    Location: Balakong, Selangor Darul Ehsan, Malaysia

    aku ada lah aku .. gelaran pokcik aku terima dengan senang sekali .. apa segala pokcik coretkan dalam blog ni adalah hak dan pandangan peribadi pokcik .. kalau sesiapa tak suka apa yang pokcik borakkan maaflaaa ni adalah hak pokcik di sebuah negara yang aman damai ni .. pokcik bukan artis jauh sekali nak terkenal tp pokcik adalah pokcik yang takda orang lain dapat menjadi pokcik .. sumber inspirasi tentulaah mek pokcik.. anak seorang penoreh getah dari kuala krai..menjelajah ke kota kuala lumpur hanya nak mengejar sebuah cita2 membahagiakan yang ada di sana .. buat kawan2 pokcik yang baru yang lama korang yg selalu datang dan selalu jua pergi ..itulaa asam garam berkawan masa manis bersama masa sedih susah nak berjumpa .. bacalaa blog pokcik ni akan tau laa sapa pokcik ..anak seorang penoreh getah yg punya keazaman wlpun seribu halangan mendatang..!!



    Cuaca & Waktu...

    Click for Kuala Lumpur, Malaysia Forecast


    Coretan Dahulukala...

  • posa 2005
  • 1st day
  • ahah ni gambo lama aku ..ehe ada kesempatan masa s...
  • entah
  • penat ....sedih..ingat
  • aksi futsal 17SEptEmber 05
  • kehidupan...16 SePt 05
  • sebuah kemaafan
  • Pernah kurasakan tangan-tangan cinta mengeluskuDan...
  • kajian..betul KE??


  • Teman BicaRa PokCIk

  • HasrulMuin, Ganu Kita
  • Hairi, JB
  • Iz, Bangi
  • Zam, Story of Us
  • Ross, Shah Alam
  • Saif, Orang KL
  • Reez, Transcript Of My Life
  • Suhaimi Pengacara
  • Raja Pelaut
  • Seroja
  • Affendi Osman
  • Abg Bad ERA
  • Mizi "MiziOnline"
  • Cuya
  • Anggeriq
  • Dongsanchai
  • Hapizx kelate
  • OntahsapO
  • Jowopinter
  • DikYah KEKasih Gelap ku
  • Kujie
  • Kak KAsiH TerSaYang
  • NAZZMAN
  • PUTUBAMBU
  • ABe Eq
  • Pika Merah GeNg BadminTon Pokcik
  • TOK NABE GenG BuDu PokCIk
  • UNCLE J SAIE POKCIK
  • CAPPUCINO ORE KELATE DOK OBERTHESEA GENG PETAI POKCIK
  • ABE ADIE NUN DI LANGKAWI
  • SYAM GENG POKCIK
  • MDMZEND ANAK DIA COMEL
  • AZZA AWEKS KELATE GENG POKCIK
  • CUTE PANDA
  • GIDONG ORE JAUH
  • LANUN YANG TAK JAHAT
  • ABE PUTRA GENG PETAI


  • 'Link' Berguna...

  • Google News
  • Yahoo
  • Hotmail
  • Maybank2U
  • The Star
  • Berita Harian
  • RHB
  • e-Kawan
  • MySpace
  • Friendster
  • Air Asia
  • Golden Screen Cinema
  • KLSE
  • TM Net


  • Arkib...
  • August 2005
  • September 2005
  • October 2005
  • November 2005
  • December 2005
  • January 2006
  • February 2006
  • March 2006
  • April 2006
  • May 2006
  • June 2006
  • July 2006
  • August 2006
  • September 2006
  • October 2006
  • November 2006
  • December 2006
  • January 2007
  • March 2007
  • April 2007
  • May 2007
  • June 2007
  • July 2007
  • August 2007
  • September 2007
  • October 2007
  • November 2007
  • December 2007
  • March 2008
  • April 2008
  • June 2008
  • July 2008
  • August 2008
  • September 2008
  • October 2008
  • November 2008
  • April 2009
  • July 2009
  • August 2009


  • Istimewa...
    Untukmu...

    Jom Sembang...





    Jumlah Pelawat...
    Jumlah Lawatan...
    Terima kasih kepada: -

    Terima kasih kepada CHERYL
    Photobucket
    Blogger
    Chatterbox
    MSJ Box