Tuesday, October 25, 2005
anak yatim

wau hari ni seharian aku tak buat kerja..sedikit saje pagi buka pc buka email mana yang patut then baca newspaper then pkl 10.30 pg anak2 yatim dan kanak sekolah yang kurang berkemampuan datang sebab hari ni kita org ada nak belanja membeli kelengkapan hari raya seperti baju raya , kasut dan sedikit kelengkapan yang lain ...aku actually excited sgt2 , 1st aku memang suke layan kanak2 yg umur dalam 12 thn ke bawah ni suke tgk kerenah mereka semua...hari ni aku kiranya dapat 4 0rg bdk sekolah umur lingkungan 7-11 thn..ada yaang baru saje kematian ayah last month then ada yg kehilangan ayah setahun lps , yg ada tu adik dan kakak dah tak da ayah mak hanya kerja kedai roti saje ..realy touch my heart...aku acting as a father today seronok excited tak leh nak gambarkan ngan kata2 hanya raut wajah dan hati ni..walaupun saat ni aku begitu merindui seseorang "dia" umpana cahaya bagi aku..aku betul miss kat dia gile2..eeh tapi aku kena tahu gak kat mana kedudukan aku ngan "dia"...oklaaa berbalik pada citer anak yatim ni..aku dapat se1org perempuan dan 3 lelaki..yg ni bagi aku rasa excited ..so dari bank semua naik keta aku ke kuantan parade alltogther 5 org ada yg tumpang tapi mak lain ehehe ..aku tgk diorg realy excited bila naik keta ..diam tak cakap apa2 aku t ahu cam mana perasaan insan sebegini kerana aku juga pernah melalui nya walaupun aku bukan anak yatim piatu tapi kisah hidup mak dan ayah aku yg dah berpisah sejak aku kecil dan kehilangan kasih sayang dari insan bernama ayah buatkan aku tabah dan mengajar erti hidup yg sebenarnya mom i love u...ok citer anak yatim lak ni..sampai kat kuantan parade aku bawa pi beli kasut at 1st place laa..aah suke nya tgk budak2 ni pilih kasut semuanya..ada yyg pompuan pilih warna pink dan aku memang suke ..colour tu dia pakai mesti nampak cute kan..then yg lelaki biasaaa kasut sport laa apa lagikan ..dah selesai kat sini aku bawa lak pi beli baju raya ehh ..ok selesaikan yang pompuan dulu...aku belikan baju tshirt warna ape ek ejeh apa lagi kalau bukan pink colour dipadankan dengan jeans..look realy cute budak ni....then yg lelaki aku just belikan 2 helai baju setiap seorg then seluar sehelai selesai semua ni..bawa yg pompuan pi beli tudung ngan bronchlak......ahah penatnya aku tgk budak2 tu kesiannya posa ni..alhamdulillah aku tgk diorg semua happy...dah habis shoppingdalam jam 2.30pm aku balik semula kat opis ni bawa budak2 sekali..ahah penat lagi aku suruh rest kat bilik mesyuarat saje...aku naik solat zohor then suruh budak2 tu lak solat ..diorg ikut cakap senang aku dibuatnya...alhamdulillah ..aku suke ngan budak2 ni semua ..aku ada pasang niat nak ambil salah seorang dari budak2 ni as my anak angkat even aku baru 26 thn tp aku ada perasaan sayang yg lebih pada kanak2 then mungkin gak blhj ubati kesunyian aku bila berada kat kuantan nikan...harap2 termakbul hajat aku ni..doakan insya allah...dah siap semua dah tiba masa berpisah then pkl 3.30pm duit raya bagi sikit diorg pun salam cium tangan aku..wauuuuuuuuuu terharu aku beb....... sesi bergambar dah selesai so semua balik ke umah masing ..ahah lega rasanya terlaksana satu tanggungjawab sosial bagi aku..tu yg termampu aku buat .aku takda harta nak bagi ni sajelaa yg aku termampu dengan kudrat yang tuhan kurniakan pada aku...aku doakan adik2 tu semua akan menyambut lebaran ni dengan penuh keriangan dan kegenbiraan .....amin

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Permulaan...

  • Home
  • E-mail Saya
  • Buku Tetamu.. Sila Tinggalkan Pesanan


  • Tentang Aku...

    My Photo
    Name:
    Location: Balakong, Selangor Darul Ehsan, Malaysia

    aku ada lah aku .. gelaran pokcik aku terima dengan senang sekali .. apa segala pokcik coretkan dalam blog ni adalah hak dan pandangan peribadi pokcik .. kalau sesiapa tak suka apa yang pokcik borakkan maaflaaa ni adalah hak pokcik di sebuah negara yang aman damai ni .. pokcik bukan artis jauh sekali nak terkenal tp pokcik adalah pokcik yang takda orang lain dapat menjadi pokcik .. sumber inspirasi tentulaah mek pokcik.. anak seorang penoreh getah dari kuala krai..menjelajah ke kota kuala lumpur hanya nak mengejar sebuah cita2 membahagiakan yang ada di sana .. buat kawan2 pokcik yang baru yang lama korang yg selalu datang dan selalu jua pergi ..itulaa asam garam berkawan masa manis bersama masa sedih susah nak berjumpa .. bacalaa blog pokcik ni akan tau laa sapa pokcik ..anak seorang penoreh getah yg punya keazaman wlpun seribu halangan mendatang..!!



    Cuaca & Waktu...

    Click for Kuala Lumpur, Malaysia Forecast


    Coretan Dahulukala...

  • takziah
  • derma sama merasa...
  • pedih
  • alhamdulillah
  • posa ke 5
  • posa 2005
  • 1st day
  • ahah ni gambo lama aku ..ehe ada kesempatan masa s...
  • entah
  • penat ....sedih..ingat


  • Teman BicaRa PokCIk

  • HasrulMuin, Ganu Kita
  • Hairi, JB
  • Iz, Bangi
  • Zam, Story of Us
  • Ross, Shah Alam
  • Saif, Orang KL
  • Reez, Transcript Of My Life
  • Suhaimi Pengacara
  • Raja Pelaut
  • Seroja
  • Affendi Osman
  • Abg Bad ERA
  • Mizi "MiziOnline"
  • Cuya
  • Anggeriq
  • Dongsanchai
  • Hapizx kelate
  • OntahsapO
  • Jowopinter
  • DikYah KEKasih Gelap ku
  • Kujie
  • Kak KAsiH TerSaYang
  • NAZZMAN
  • PUTUBAMBU
  • ABe Eq
  • Pika Merah GeNg BadminTon Pokcik
  • TOK NABE GenG BuDu PokCIk
  • UNCLE J SAIE POKCIK
  • CAPPUCINO ORE KELATE DOK OBERTHESEA GENG PETAI POKCIK
  • ABE ADIE NUN DI LANGKAWI
  • SYAM GENG POKCIK
  • MDMZEND ANAK DIA COMEL
  • AZZA AWEKS KELATE GENG POKCIK
  • CUTE PANDA
  • GIDONG ORE JAUH
  • LANUN YANG TAK JAHAT
  • ABE PUTRA GENG PETAI


  • 'Link' Berguna...

  • Google News
  • Yahoo
  • Hotmail
  • Maybank2U
  • The Star
  • Berita Harian
  • RHB
  • e-Kawan
  • MySpace
  • Friendster
  • Air Asia
  • Golden Screen Cinema
  • KLSE
  • TM Net


  • Arkib...
  • August 2005
  • September 2005
  • October 2005
  • November 2005
  • December 2005
  • January 2006
  • February 2006
  • March 2006
  • April 2006
  • May 2006
  • June 2006
  • July 2006
  • August 2006
  • September 2006
  • October 2006
  • November 2006
  • December 2006
  • January 2007
  • March 2007
  • April 2007
  • May 2007
  • June 2007
  • July 2007
  • August 2007
  • September 2007
  • October 2007
  • November 2007
  • December 2007
  • March 2008
  • April 2008
  • June 2008
  • July 2008
  • August 2008
  • September 2008
  • October 2008
  • November 2008
  • April 2009
  • July 2009
  • August 2009


  • Istimewa...
    Untukmu...

    Jom Sembang...





    Jumlah Pelawat...
    Jumlah Lawatan...
    Terima kasih kepada: -

    Terima kasih kepada CHERYL
    Photobucket
    Blogger
    Chatterbox
    MSJ Box