Wednesday, October 26, 2005
Kau Penyeri hidup ..Buat insan Bernama K

Aku tujukan coretan ni buat insan yang paling aku sayang..selain dari mak aku then my family kiranya dia adalah insan ke dua dalam hidup aku pada masa ini yang paling aku sayang , aku teramat sayang padanya dan aku tak tahu sama ada perasaan sayang aku pada dia sama cam mana dia sayangkan aku…aku tahu aku takda hak nak memaksa sesiapa menyayangi diri ni yang serba kekurangan aku bukan minta apa2 hanya kasih sayang dia…kerana aku tahu akupun tak blh bagi apa2 kat dia selain daripada kasih dan sayang yg aku sedia curahkan pada dia..pada DIA sesungguhnya aku terlalu sayangkan kamu…akhirnya K (bukan nama sebenar) hadir dalam hidup aku tanpa aku duga pertemuan yang pertama kali telah buatkan hati aku telah menaruh harapan semoga dia menjadi seseorang yang istimewa di mata aku ..dia aku nak jadikan tempat berborak curahkan perasaan rindu dan sayang yang semakin membuak-buak akhir2 ni..betapa indahnya perasaan ni tapi kadang2 terlalu pedih mengenangkan dia jauh disisi aku tapi dia selalu di hati aku..andainya satu hari dia akan tinggalkan aku demi kebahagiannya yang dicari aku terpaksa menerima dan aku nak dia tahu bahawa tak pernah walau sesaat pun aku lupakan dia…andai juga satu hari dia pergi jua setelah insane lain hadir dalam hidup dia aku redha dan aku hanya akan mengikuti perkembangan nya dari jauh aku akan bahagia dan sengsara bila melihat dia gembira …

K ..aku tahu aku tidak mempunyai kuasa, hak apalagi pegangan yg blh membuatkan dia terikat pada aku tapi setiap masa aku terlalu fikirkannya ..pada Dia aku minta maaf andainya coretan ni buatkan ko meluat benci pada aku…aku dah takda tempat lain nak curahkan perasaan ni ..hanya inilah tempat yg sesuai bagi aku untuk menyatakan perasaan apa yg aku alami setelah menemui kamu..

Kenapa ye bila kita dah menemui seorang insane yang blh kita sayang dan rindu selalu ..yang terjadi sebaliknya hanya satu pihak saje yg merasa getaran rindu dan sayang ini sedangkan kita tak tahu sama ada dia turut sama merasakan apa yang aku rasa….aku terlalu rindukan dia ….pada masa ni kalau blh aku nak saje bersamanya selalu …..Ya Allah aku tak leh nak gambarkan perasaan rindu ni pada Dia ..K ..sesungguhnya kau telah membawa seribu kebahagian pada aku…sekali lagi aku memohon kemaafan andai ko benci pada apa yang aku cakap ni…maafkan aku K aku dah takda pilihan..andainya ko mengambil keputusan untuk memutuskan hubungan ni…aku terpaksa sekali lagi menerima dengan penuh kedukaan..aku tahu K kau telah menyatakan segalanya ..

K..aku amat sayangkan ko …rasa cemburu ,bila kau keluar ngan kawan2 yang lain memang aku rasainya…aku tahu tindakan aku ni boleh dikatakan bodoh dan tak matang dan juga tak bertempatkan …ye laaa kita tidak mempunyai apa2 hubungan kenapa lak aku nak cemburu kita hanya sekadar kawan dan tak lebih dari tu kan??? Itu yang selalu kau ingatkan aku kita hanya kawan biasa sama ngan kawan2 yang lain..itu saje..setiap kali kau ucapkan perkataan kawan ..aku betul2 terguris ..aku tahu aku takkan sekalipun mendapat peluang dari kau K untuk mencintai kau sesungguh hati….aku dah fobia dengan perkataan kawan ni..KITA HANYA KAWAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
K…..senyuman kau , gelak tawa kau selalu menghiasi fikiran aku…aku kalau blh nak dengar suara kau wpun sekejap sudah mencukupi bagi aku nak lepaskan rindu ..tapi apakan daya aku K ..siapalaaa aku nak buat cam ni dan aku tahu kau tak suke diganggu..aku tahu kau ada hak kau..dan privacy yg setiap org perlukan..maafkan aku K ..kerana selalu menganggu kau dengan sms bodoh everyday aku hantar sms…aku tahu kau tak senang dengan semua ni…aku takda org lain dah selain kawan aku yg sorang kat sini…..aku bila tak dapat sms atau apa2 berita dari kau sehari cam sengsaranya …betapa pedih cam kau dah lupakan aku ..aku tahu kau mempunyai ramai kawan dan tak sama ngan aku sedikit sgt org yg aku blh gelarkan sebagai kawan ..kawan borak aku hanya abg ipar, anak buah aku , mak aku , kakak aku diorang semualaa tempat aku bergurau senda tawa hilai aku..inilaaa hakikat sebenarnya yang terpaksa aku terima insane yang aku sayang dan rindu selalu jauh di mata ..tp kau selalu dihati walaupun kau tak rasa apa yang aku rasa..aku faham K..teramat faham..kerana kau dah dikelilingi kawan2 yang lain yang lebih baik dari aku…!!!

K ..takda ke peluang untuk aku di hati kau?????rasanya dah jelas Cuma aku saja kadang-kadang buat tak faham ataupun memang kebodohan aku tak nak fahamnya ..heyy Madi sedarlaaa kita hanya kawan jgan nak bodoh..so fahamlaaaa ko ni jgn jadi bodoh madi jgan ..suara hati aku berkata tapi hati ko tak betul2 faham sapa diri aku yg sebenarnya bila aku dan nekad sayangkan seseorang sampai bila hanya dia dalam hati aku ..walaupun dia tak ingatkan aku tapi aku tetap setiap masa dan ketika dia bersama aku..

K….Aku tahu kau takkan bukakan pintu hati mu buat sesiapa lagi dan aku sekadar menaruh harapan saje yang memang aku dah tahu harapan tu takkan menjadi kenyataan ..nilaa kebodohan aku K..pura2 tak faham kan apa erti semua ni…takpaaa K ..andainya coretan ni buatkan kau bosan maafkan aku …dan kalau sekali lagi kau putuskan utk melupakan aku :(


K saat kita bertemu takkan aku lupakan akan aku simpan sebagai kenangan yang paling indah dalam hidup aku..andainya esok atau lusa aku dah “mati” dalam hati kau , aku gembira kerana telah ditemukan dengan manusia yang palllllllllllllllllllllllllllling aku sayang..kau K…saat2 indah keluar bersama , makan bersama .begitu indah bagi aku..terlalu indah untuk dilupakan ..tak pernah aku mempunyai perasaan yang begitu mendalam….selain kau K..kehadiran kau dalam hidup ni indahnya bagai kan cahaya yg menyuluh aku..sblm ni rutin harian aku hanya dioffice atau kat umah ..kehadiran kau buatkan aku terfikir masih ada orang sayang pada aku…….sekiranya kau berlalu pergi dalam hidup ni aku terpaksa meneruskan hidup seperti dulu ..umah dan office tempat aku ..takda tempat lain akan aku abadikan setiap masa kat office saje..bukan kerna kecewa ataupun berduka Cuma aku hanya inginkan sedikit ketengan dengan tidak terlalu memikirkan pasa ni..tp aku ni manusia biasa insane yang lemah tak berdaya aku nak tempis gelodak perasaan ni,….I LOVE U K…

Sayang aku pada dia ..tak leh nak aku ucapkan ngan kata2 lagi ..K maafkan aku…andai pilihan nak mengundurkan menjadi pilihan terbaik aku akan ikutinya

Sekali lagi MAAFKAN AKU K….sesunggunya AKU TERLALU MENCINTAI DAN MENYAYANGI KAMU….


















2 Comments:

At 7:26 pm, Blogger adi said...

madi,
KITA HANYA KAWAN!!!!kenapa nak fobia dengan kata kata itu? Dulu pun Adi dah rasa semasa 4 bulan tu!

hadapi lah dengan tenang.Kalau dah dapat, jangan diulang kesilapan lalu!.

:) semoga ko dapat apa yang ko cari...

 
At 2:57 am, Blogger yuyun said...

Ikhwan (lelaki) sejati bukan dilihat dari bahunya yang kekar,
tapi dari kasih sayangnya pada orang disekitarnya.

Ikhwan sejati bukan dilihat dari jumlah sahabat disekitarnya,
Tapi dari sikap bersahabatnya pada orang disekitarnya.

Ikhwan sejati bukan dilihat dari dadanya yang bidang
Tapi dari hati yang ada dibalik itu

Ikhwan sejati bukan dilihat dari banyaknya akhwat (wanita) yang memujanya
Tetapi dari komitmennya terhadap akhwat yang dicintainya

Ikhwan sejati bukan dilihat dari jumlah barbel yang dibebankan
Tetapi dari tabahnya ia menghadapi liku-liku kehidupan..

Be wise..Be strong and never forget to pray..and u can get what u want..

 

Post a Comment

<< Home


Permulaan...

  • Home
  • E-mail Saya
  • Buku Tetamu.. Sila Tinggalkan Pesanan


  • Tentang Aku...

    My Photo
    Name:
    Location: Balakong, Selangor Darul Ehsan, Malaysia

    aku ada lah aku .. gelaran pokcik aku terima dengan senang sekali .. apa segala pokcik coretkan dalam blog ni adalah hak dan pandangan peribadi pokcik .. kalau sesiapa tak suka apa yang pokcik borakkan maaflaaa ni adalah hak pokcik di sebuah negara yang aman damai ni .. pokcik bukan artis jauh sekali nak terkenal tp pokcik adalah pokcik yang takda orang lain dapat menjadi pokcik .. sumber inspirasi tentulaah mek pokcik.. anak seorang penoreh getah dari kuala krai..menjelajah ke kota kuala lumpur hanya nak mengejar sebuah cita2 membahagiakan yang ada di sana .. buat kawan2 pokcik yang baru yang lama korang yg selalu datang dan selalu jua pergi ..itulaa asam garam berkawan masa manis bersama masa sedih susah nak berjumpa .. bacalaa blog pokcik ni akan tau laa sapa pokcik ..anak seorang penoreh getah yg punya keazaman wlpun seribu halangan mendatang..!!



    Cuaca & Waktu...

    Click for Kuala Lumpur, Malaysia Forecast


    Coretan Dahulukala...

  • anak yatim
  • takziah
  • derma sama merasa...
  • pedih
  • alhamdulillah
  • posa ke 5
  • posa 2005
  • 1st day
  • ahah ni gambo lama aku ..ehe ada kesempatan masa...
  • entah


  • Teman BicaRa PokCIk

  • HasrulMuin, Ganu Kita
  • Hairi, JB
  • Iz, Bangi
  • Zam, Story of Us
  • Ross, Shah Alam
  • Saif, Orang KL
  • Reez, Transcript Of My Life
  • Suhaimi Pengacara
  • Raja Pelaut
  • Seroja
  • Affendi Osman
  • Abg Bad ERA
  • Mizi "MiziOnline"
  • Cuya
  • Anggeriq
  • Dongsanchai
  • Hapizx kelate
  • OntahsapO
  • Jowopinter
  • DikYah KEKasih Gelap ku
  • Kujie
  • Kak KAsiH TerSaYang
  • NAZZMAN
  • PUTUBAMBU
  • ABe Eq
  • Pika Merah GeNg BadminTon Pokcik
  • TOK NABE GenG BuDu PokCIk
  • UNCLE J SAIE POKCIK
  • CAPPUCINO ORE KELATE DOK OBERTHESEA GENG PETAI POKCIK
  • ABE ADIE NUN DI LANGKAWI
  • SYAM GENG POKCIK
  • MDMZEND ANAK DIA COMEL
  • AZZA AWEKS KELATE GENG POKCIK
  • CUTE PANDA
  • GIDONG ORE JAUH
  • LANUN YANG TAK JAHAT
  • ABE PUTRA GENG PETAI


  • 'Link' Berguna...

  • Google News
  • Yahoo
  • Hotmail
  • Maybank2U
  • The Star
  • Berita Harian
  • RHB
  • e-Kawan
  • MySpace
  • Friendster
  • Air Asia
  • Golden Screen Cinema
  • KLSE
  • TM Net


  • Arkib...
  • August 2005
  • September 2005
  • October 2005
  • November 2005
  • December 2005
  • January 2006
  • February 2006
  • March 2006
  • April 2006
  • May 2006
  • June 2006
  • July 2006
  • August 2006
  • September 2006
  • October 2006
  • November 2006
  • December 2006
  • January 2007
  • March 2007
  • April 2007
  • May 2007
  • June 2007
  • July 2007
  • August 2007
  • September 2007
  • October 2007
  • November 2007
  • December 2007
  • March 2008
  • April 2008
  • June 2008
  • July 2008
  • August 2008
  • September 2008
  • October 2008
  • November 2008
  • April 2009
  • July 2009
  • August 2009


  • Istimewa...
    Untukmu...

    Jom Sembang...





    Jumlah Pelawat...
    Jumlah Lawatan...
    Terima kasih kepada: -

    Terima kasih kepada CHERYL
    Photobucket
    Blogger
    Chatterbox
    MSJ Box