Sunday, March 05, 2006
mersing






penatnya..ahad ni aku saja datang ke opis nak kemaskan fail2 yang tgh dok berserabut kat meja aku..nak kena settlekan juga bukan apa lps ni takdalaa aku dok pening kepala tgk fail yang bersepah ni..pagi tadi lps solat semau aku sambung tido semula..ngantuk sgt pasal hal sabtu semalamlaa..aku just nak citer sikit pasal apa menda aku buat hari sabtu ..pagi lps subuh kawan aku call dia ajak aku ke mersing bersama keluarga dia nak melawat ayah dia yang sakit..oklaa aku siap dalam jam 7.40am dia sampai umah aku..so kitaorng bertolak ke merchang nak ambil mak dan adik dia bersama adik ipar dan anak2 buah dia..aku dah kenal semua keluarga ni dan aku dah anggap cam keluarga aku sendiri..

so sampai kat merchang lbh kurang jam 9am..singgah la kejap nak bfast..so sampai masuk umah..kawan aku tanya anak buah dia nak ke mana??

kawan aku " amir nak gi mana"

amir bdk 4 thn umur dia jawab "nak pi tgk tok tongkat mati"...

kawan aku tergaman..ngan aku sendiri lagilaa terkaku kat situ..kalau budak ni cakap takda yang tipu..sebenarnya keluarga dia semua dah tahu kecuali kawan aku ni..mak dia tak nak bagitahu sbb dia tak nak kawan aku ni tak leh nak drive nanti..lps tu apa lagi kawan aku hanya mampu linangkan air mata..sesiapa pun kat dunia ni akan terasa kehilangan seseorang walaupun org tu tak rapat ngan kita..kisah kawan aku ni lbh kurang sama ngan aku ..arwah ayah dia dah cerai ngan mak dia dan kahwin lain..lbh kurang citer aku beb..so byk kisah keluarga yg kita org kongsi..so tak membuang masa kitaorg bertolak terus ke mersing, aku tak pernah sampai ke mersing ..sepanjang perjalanan aku hanya mampu berdiam diri dan takda apa yg blh aku katakan kecuali bersabar dan cakap kat dia "setiap yang hidup pasti destinasi akhirnya mati"

linangan air mata dia tak henti sepanjang perjalanan..dah separuh jalan maybe rompin kot kwn aku dan cooldown sikit dah borak ngan aku semua..so dalam jam 10.40am sampai kat mersing ..wau perasaan aku bercampur semua ada sedih pilu lihat situasi semua org bersedih..setelah melawat semua aku just lpk takda menda yang aku blh buat hanya bacakan alfatihah....korang tahu kan kalau tempat cam ni..so takda menda nak citer sgt ..

kat mersing rumah berhampiran pantai dan jeti nak ke pulau tioman...aku ambil kesempatan ambil few pic yg blh buat kenangan..pantai cantik juga tapi tak bersih air kotor..lps majlis pengemubian kawan aku bawa aku jalan2 kat mersing..dia dah kurang sikit sedih maybe nak hilangkan kesedihan ni..aku just say..yang mati dah pun pergi yang hidup ni perlu teruskan perjalanan hidup seperti biasa..betul tak ..apa korang fikir?nampaknya original plan nak melawat org sakit dah berubah..nilaa kita sebagai manusia hanya mampu merancang tp yang Maha Esa akan tentukan...lps majlis tahlil..kitaorang semua bertolak balik ke kuantan..jam 9.40pm dari mersing dan akhirnya jam 1.00am aku sampai kat kuantan..ngantuk sgt ..dah pening kepala aku..dalam perjalanan pulang tak leh tido sbb tak kawan nak borak -pulak kan..so aku tahan sajaa mata aku ..

sampai kat umah so buat menda lagi lendinglaaa ngantuk beb..nampaknya hari sabtu aku ni dipenuhi dengan benda yang tak diduga langsung..what to to semua datang dariNya dan Kembali padaNya..

pagi ahad waaa buat tido lbh sikit nak cover yg sabtu tak ckp..pening lg kepala bangun..basuh baju layan kartun..petang waa dtg opis sat..malam nak balik ok...apa-apa pun minggu ni penuh dengan warna warni dalam hdp aku ..dengan interview ke miri sampailaa ke mersing!!

so masih happy wknd kot pada yg ada..gambar atas tu pasal tepak sireh salah seorang pembaca blog aku dan yg lain juga..aku ucapkan banyak2 terima kasih sbb sudi membaca coretan hidup aku ni...yang lain dalam dunia blog aku rasa puas ada kawan yg sudi bagi komen dan juga nasihat!!...Thanks semua harap tak jemu..baca dan tgk wokeh.waa gi dulu!

just nak ingatkan diri sendiri dan kawan-kawan ..yang hidup pasti akan mati!!akum semua!..


5 Comments:

At 12:26 am, Blogger Iz said...

life must go on, no matter what happens. semoga kita semua insaf dan ambil pengajaran. kematian tu peringatan pada yang hidup sebenarnya.
p/s : takkan tepak sireh je kot, lepas ni kena gak conteng blog lain kat atas pasir tu..hehehehe

 
At 11:18 am, Blogger Rush Murad said...

aaaaaaa.......... terharu....terharu....terharu..... nama Tepak Sireh di abadikan... heheheh sure ramai yg jeles.... well..... thanks Madi!!! yer la, u nampak seksi... macam boleh jadik model, pic pakai short putih peluk pokok tu lagik seksi... perghhh... ramai ler yg tersangkut karang...

 
At 11:38 am, Blogger Asmadi said...

thanks juga ..pada abg rush, iz yg selalu baca my blog apalaa sgt abadi cam tu..sebagai tanda ingatan pada mereka yg selalu ingat pada kita..di abdikan kat pantai mersing tu eheh!!
tersangkut pun tak blh buat apa eheh hati dah kat org lain eehh..emm ada ke??

 
At 2:19 am, Blogger Aku said...

cute pose!

 
At 3:23 am, Blogger Unknown said...

Innalillah hiwainna Ilaihi rajiunn..Semoga Roh arwah ditempatkan disisi orang yang Beriman....bestnyer lama doh tk mandi pantai...

 

Post a Comment

<< Home


Permulaan...

  • Home
  • E-mail Saya
  • Buku Tetamu.. Sila Tinggalkan Pesanan


  • Tentang Aku...

    My Photo
    Name:
    Location: Balakong, Selangor Darul Ehsan, Malaysia

    aku ada lah aku .. gelaran pokcik aku terima dengan senang sekali .. apa segala pokcik coretkan dalam blog ni adalah hak dan pandangan peribadi pokcik .. kalau sesiapa tak suka apa yang pokcik borakkan maaflaaa ni adalah hak pokcik di sebuah negara yang aman damai ni .. pokcik bukan artis jauh sekali nak terkenal tp pokcik adalah pokcik yang takda orang lain dapat menjadi pokcik .. sumber inspirasi tentulaah mek pokcik.. anak seorang penoreh getah dari kuala krai..menjelajah ke kota kuala lumpur hanya nak mengejar sebuah cita2 membahagiakan yang ada di sana .. buat kawan2 pokcik yang baru yang lama korang yg selalu datang dan selalu jua pergi ..itulaa asam garam berkawan masa manis bersama masa sedih susah nak berjumpa .. bacalaa blog pokcik ni akan tau laa sapa pokcik ..anak seorang penoreh getah yg punya keazaman wlpun seribu halangan mendatang..!!



    Cuaca & Waktu...

    Click for Kuala Lumpur, Malaysia Forecast


    Coretan Dahulukala...

  • salam jumaat!!
  • belaian jiwa
  • Tabah & Tekad
  • pantai sepat
  • letih gak
  • seksi
  • biasa
  • gelisah!!
  • Ubat sunyi..
  • KeSuNyian..


  • Teman BicaRa PokCIk

  • HasrulMuin, Ganu Kita
  • Hairi, JB
  • Iz, Bangi
  • Zam, Story of Us
  • Ross, Shah Alam
  • Saif, Orang KL
  • Reez, Transcript Of My Life
  • Suhaimi Pengacara
  • Raja Pelaut
  • Seroja
  • Affendi Osman
  • Abg Bad ERA
  • Mizi "MiziOnline"
  • Cuya
  • Anggeriq
  • Dongsanchai
  • Hapizx kelate
  • OntahsapO
  • Jowopinter
  • DikYah KEKasih Gelap ku
  • Kujie
  • Kak KAsiH TerSaYang
  • NAZZMAN
  • PUTUBAMBU
  • ABe Eq
  • Pika Merah GeNg BadminTon Pokcik
  • TOK NABE GenG BuDu PokCIk
  • UNCLE J SAIE POKCIK
  • CAPPUCINO ORE KELATE DOK OBERTHESEA GENG PETAI POKCIK
  • ABE ADIE NUN DI LANGKAWI
  • SYAM GENG POKCIK
  • MDMZEND ANAK DIA COMEL
  • AZZA AWEKS KELATE GENG POKCIK
  • CUTE PANDA
  • GIDONG ORE JAUH
  • LANUN YANG TAK JAHAT
  • ABE PUTRA GENG PETAI


  • 'Link' Berguna...

  • Google News
  • Yahoo
  • Hotmail
  • Maybank2U
  • The Star
  • Berita Harian
  • RHB
  • e-Kawan
  • MySpace
  • Friendster
  • Air Asia
  • Golden Screen Cinema
  • KLSE
  • TM Net


  • Arkib...
  • August 2005
  • September 2005
  • October 2005
  • November 2005
  • December 2005
  • January 2006
  • February 2006
  • March 2006
  • April 2006
  • May 2006
  • June 2006
  • July 2006
  • August 2006
  • September 2006
  • October 2006
  • November 2006
  • December 2006
  • January 2007
  • March 2007
  • April 2007
  • May 2007
  • June 2007
  • July 2007
  • August 2007
  • September 2007
  • October 2007
  • November 2007
  • December 2007
  • March 2008
  • April 2008
  • June 2008
  • July 2008
  • August 2008
  • September 2008
  • October 2008
  • November 2008
  • April 2009
  • July 2009
  • August 2009


  • Istimewa...
    Untukmu...

    Jom Sembang...





    Jumlah Pelawat...
    Jumlah Lawatan...
    Terima kasih kepada: -

    Terima kasih kepada CHERYL
    Photobucket
    Blogger
    Chatterbox
    MSJ Box