Sunday, February 26, 2006
pantai sepat





dah lama juga aku tak sempat nak menjenguh kat dalam blog ni sekadar baca saja bila ada masa sgt nak updatekan..aku last week memang ada banyak benda kena rushing siapkan dan aku dok pening ngan keja dan kadang2 aku buat tak tahu jah balik awal ..sbb dah sampai tahap ultramen benci kat raksasa dah aku ngan bebanan keja ni....hari selasa petang mak aku ada call, kata dia telefon kat umah dah ok then lega aku sbb lps ni dah blh nak call bila2 masa yang rasa rindu kat diorang..syukur..mak aku tanya ..aku dok kat mana..emem mana lagi aku kat " kat opis mek" dia jawab "lambatnya balik.." .nak buat cam mana dah nasib kena buat keja..mek aku selalu gak marah kat aku selalu balik keja lewat dan kadang2 dia ada call aku pkl 10mlm aku masih dok opis ..ni lagi buat dia risau kat anak dia ni..sapa tak risaukan anak kan ..yg cam aku ni lagiaa..dah laa jauh takda sapa saudara mara lakkat kuantan ni..sakit pening ke aku kena tanggung sendiri..tak pa demi mek dan dia orang semua aku sanggup hadapi semua dugaan dan cabaran ni..
hari rabu dan khamis takda menda sgt ..cam biasa aku just 5.45pm aku dah blh sure boss aku bengkaaaap jah kat aku..layannn malas ..bukan selalu aku balik awal..ni kira minggu bosan aku kot..balik umah bukan buat apa layan tv jah sambil tangan buat keja juga ngan laptop..itu saja..
jumaat 24 feb 06..bangun tido pi kerja ..tp fikiran aku terganggu sedikit lately ni..aku lps bangun tido siapkan nak keja ..tiba2 rasa cam tak tenteram saja..entah;aa banyak benda dalam otak aku ni dok memikirkannya..pertama sekali pasal ke Miri aku masih blm terima apa2 berita dari HQ..maybe tekanan yang aku rasa sbb harapan yang terlalu tinggi aku letakkan..entahlaa
datang kerja cam biasa..lps solat jumaat aku pi kenduri kahwin pemilik restoran sebelah opis aku..org kelate so dapat aku makan masakan org kelate ni best sedap sgt sampai kau makan tambah 3 kali ahah..ni aku tak terkejut dah dasar makan banyak eheh..lps tu balik ke opis semula..buat keja ada client datang sign offer letter..pastu dalam jam 330pm aku dappat panggilan dari HR kat Hq panggilan untuk temuduga dalaman bg jawatan kat Miri..wau memang aku nantikan sgt ..terbuka sedikit peluang utk aku..waaa very excited yang blh aku cakap ..hanya alhamdulillah...so aku ingat kena isi borang cuti.aku apply laa ..so serahkan pada boss aku..dia senyum sinis jah dia ingat aku gurau kot nak pi Miri..tapi memang aku nekad..rezeki semua di tangan tuhan kan kita tak tahu bila di mana sampainya rezeki kita nanti..aku hanya mampu berdoa dan aku harapkan korang semua doakan semoga aku akan berjaya!!
aku takyah nak apply cuti hanya di kira outstation oklaa untung cuti aku ..tp cuti tahunan aku masih berbaki 39 hari ni..tak tahu cam mana nak habiskan semua cuti tu..harap ada peluang..aku takda sebarang idea nak habiskan melainkan aku balik kampung spend all my time kat kg ngan anak-anak buah aku..emm good idea..ataupun balik menoreh eheh dah lama weehh aku tak pegang pisau toreh ni since aku masuk U..so aku masih gak balik awal hari ni bukan menda saja ....aku tak balik terus tapi aku singgah satu-satunya kawan aku yg keja satu line ngan aku banking gak..saja nak tgk tv eheh American Idol result nak tgk sapa terkeluar so sikalang aku minat tgk rancangan ni..enjoy beb!!lps tgk tv..aku balik takda menda dah ..tido saja...
sabtu lak aku bangun cam biasa awal lps solat subuh aku dah memang jenis yang tak leh nak tido..lagipun ada 1 perkara yang asyik datang ganggu aku sampaikan lena aku tak turut terganggu..korang nak tahu apa dia,..pasal interview tu aku fikir kalau aku tak berjaya memang aku kecewa sangat dan bebanan adlam fikiran aku adh jadi kronik gak nak pejamkan mata terus terfikir pasal menda ni..why?? so aku bangun rendam baju kerja..habis baju aku basuh..stoking bola , kasut bola yg dah 2 minggu aku simpan jah lps game hari tu..semua pakaian 1 minggu yg tak basuh aku rendam..so kalau selagi tak rendam selagi tulaa aku takkan basuh....kira dari jam 10 sampai jam 1.00pm gitu aku kemas umah segalaa..pagi2 tu sambil layan2 kartun yg ada buat keja sikit..lps solat segala aku singgah umah jiran aku sebelah umah jah dah lama aku tak pergi umah dia..pasti dia marah..dia kata aku dah tak ingat pintu umah dia laa..aku memang rapat ngan keluarga ni..1st dia cikgu aku masa ambil lesen then dia ada anak-anak yg aku suka sbb sebaya ngan anak buah aku kat kampung..nak hilangkan rindu pada mereka semua..
kalau aku ke umah ni sure blh makan ..eeh seperti yang dijangka memang akan dapat makan tengahari ehe ..rezeki orang bujang.jangan sombong ngan jiran eheh.ni pegangan yang selalu aku ingat , pesanan ni mek selalu ingatkan aku.."gi mano pun jange buat sombong " pesanan orang tua memang selalu kena ingat..ke mana di mana aku pergi pun ni akan aku pegang..kalau kita buat baik pada orang insya allah kita akan nampak balasannya juga dalam bentuk yang baik..aku bukan nak kata aku baik aku just normal ..cam org lain ..ada cacat cela gak beb aku ni..takda manusia yang sempurna atas bumi Tuhan ni..lps layan makan nasi +ikan sardin dah lama tak pekena ikan sardin ni.+ikan merah masak asam pedas+ikan merah goreng+ telur dadar ehe ..biasala kalau bab makan aku ni tambah 3 kali memang sedap masakan kakak ni..aku memang suka..lps makan aku lpk umah dia sambil layan citer hindustan ahaha sampai jam 5 tu kat umah dia tgk sama2 citer ni sampai habis..balik umah then aku janji ngan budak2 tu nak ke pantai sepat lps solat asar..
seperti yang aku janjikan aku bawa diorang 2 org tu pi pantai sepat..aku ingat nak jogging tapi keadaan laut bergelora dan air pasang so cancel nak jogging..jalan2 jah ngan budak2 tu seronok sgt..realy cam aku ngan anak2 buah aku..rasanya kalau ada rezeki nak bwa budak2 anak2 buah aku dtg sini jalan2 maybe ada rezeki lebih nanti!!dah enjoy budak2 tu aku balik bf4 maghrib.
sampai umah ..kakak tu nak masak nasi lemak waaa rezeki lak makan nasi lemak..best sedap ehe..malam aku spend kat umah sambil makan nasi lemak..jam 12.30am kot aku tido penat !!
ahad..bangun pagi hari ni cam biasa..lps solat aku potong rumput kat belakang umah yg dah nampak panjang pastu ..mandi..jam 9.0am aku kuar datang ke opis nak buat keja sikit ada laa nak kemaskan fail2 yang ada..bf4 tu aku bfast kat Kopitiam dulu minum kopi pekena ngan roti bakar sodap juga..pastu masuk opis dalam jam 10.am..buatlaa keja sampai ptg kot..ada ni tadi ingat aku sorang yg keja ..bosss aku dtg serahkan keja aku kena settlekan esok sbb dia takda kat opis ada kursus kat kl..eemm dia takda esok ehehe..oklaa aku dok tahu balik jam bape maybe lps maghrib..ok happy holiday kat sapa2 yang bergumbira dan selamat bekerja kat sapa yang bekerja ..SEE U..
kata pujangga cinta letaknya di hati..meskipun tersembunyi namun getarannya jelas sekali..ia mampu mempengaruhi fikiran sekaligus mengendalikan tindakan kita sehingga kadangkala kita melakukan hal terbodoh tanpa disedari...

3 Comments:

At 6:52 pm, Blogger Rush Murad said...

Madi, very, very, very nice photos!!!! u memang ada 'mata' seni, ada nilai artistik... more.

 
At 9:12 am, Blogger saiff budiman said...

madi

tq so much u advise..ermm feel better sikit ..ermm rindu tu tringat kkasih lama

 
At 10:01 am, Blogger Asmadi said...

tg abg rush ,
saif rindu tu setiap org alami dan hadapi dengan tabah..
aku pun merindui juga org yang jauh!!

 

Post a Comment

<< Home


Permulaan...

  • Home
  • E-mail Saya
  • Buku Tetamu.. Sila Tinggalkan Pesanan


  • Tentang Aku...

    My Photo
    Name:
    Location: Balakong, Selangor Darul Ehsan, Malaysia

    aku ada lah aku .. gelaran pokcik aku terima dengan senang sekali .. apa segala pokcik coretkan dalam blog ni adalah hak dan pandangan peribadi pokcik .. kalau sesiapa tak suka apa yang pokcik borakkan maaflaaa ni adalah hak pokcik di sebuah negara yang aman damai ni .. pokcik bukan artis jauh sekali nak terkenal tp pokcik adalah pokcik yang takda orang lain dapat menjadi pokcik .. sumber inspirasi tentulaah mek pokcik.. anak seorang penoreh getah dari kuala krai..menjelajah ke kota kuala lumpur hanya nak mengejar sebuah cita2 membahagiakan yang ada di sana .. buat kawan2 pokcik yang baru yang lama korang yg selalu datang dan selalu jua pergi ..itulaa asam garam berkawan masa manis bersama masa sedih susah nak berjumpa .. bacalaa blog pokcik ni akan tau laa sapa pokcik ..anak seorang penoreh getah yg punya keazaman wlpun seribu halangan mendatang..!!



    Cuaca & Waktu...

    Click for Kuala Lumpur, Malaysia Forecast


    Coretan Dahulukala...

  • letih gak
  • seksi
  • biasa
  • gelisah!!
  • Ubat sunyi..
  • KeSuNyian..
  • banjir..
  • air mata..
  • PERMULAAN
  • Permata hati aku..


  • Teman BicaRa PokCIk

  • HasrulMuin, Ganu Kita
  • Hairi, JB
  • Iz, Bangi
  • Zam, Story of Us
  • Ross, Shah Alam
  • Saif, Orang KL
  • Reez, Transcript Of My Life
  • Suhaimi Pengacara
  • Raja Pelaut
  • Seroja
  • Affendi Osman
  • Abg Bad ERA
  • Mizi "MiziOnline"
  • Cuya
  • Anggeriq
  • Dongsanchai
  • Hapizx kelate
  • OntahsapO
  • Jowopinter
  • DikYah KEKasih Gelap ku
  • Kujie
  • Kak KAsiH TerSaYang
  • NAZZMAN
  • PUTUBAMBU
  • ABe Eq
  • Pika Merah GeNg BadminTon Pokcik
  • TOK NABE GenG BuDu PokCIk
  • UNCLE J SAIE POKCIK
  • CAPPUCINO ORE KELATE DOK OBERTHESEA GENG PETAI POKCIK
  • ABE ADIE NUN DI LANGKAWI
  • SYAM GENG POKCIK
  • MDMZEND ANAK DIA COMEL
  • AZZA AWEKS KELATE GENG POKCIK
  • CUTE PANDA
  • GIDONG ORE JAUH
  • LANUN YANG TAK JAHAT
  • ABE PUTRA GENG PETAI


  • 'Link' Berguna...

  • Google News
  • Yahoo
  • Hotmail
  • Maybank2U
  • The Star
  • Berita Harian
  • RHB
  • e-Kawan
  • MySpace
  • Friendster
  • Air Asia
  • Golden Screen Cinema
  • KLSE
  • TM Net


  • Arkib...
  • August 2005
  • September 2005
  • October 2005
  • November 2005
  • December 2005
  • January 2006
  • February 2006
  • March 2006
  • April 2006
  • May 2006
  • June 2006
  • July 2006
  • August 2006
  • September 2006
  • October 2006
  • November 2006
  • December 2006
  • January 2007
  • March 2007
  • April 2007
  • May 2007
  • June 2007
  • July 2007
  • August 2007
  • September 2007
  • October 2007
  • November 2007
  • December 2007
  • March 2008
  • April 2008
  • June 2008
  • July 2008
  • August 2008
  • September 2008
  • October 2008
  • November 2008
  • April 2009
  • July 2009
  • August 2009


  • Istimewa...
    Untukmu...

    Jom Sembang...





    Jumlah Pelawat...
    Jumlah Lawatan...
    Terima kasih kepada: -

    Terima kasih kepada CHERYL
    Photobucket
    Blogger
    Chatterbox
    MSJ Box