Friday, February 17, 2006
gelisah!!



Gelisah!!

Hari khamis kiranya masa begitu cepat berlalu sedar ke tak sedar dah hampir 2 bulan kita di tahun 2006..sekejap saja masa berlalu.dalam masa yang singkat ni bermcam benda yang telah berlaku..ada yang baik dan ada juga yang buruk..awal tahun 06 sebahagian dari apa yang aku nak dalam tahun ni dah aku capai.antaranya memawkili bank aku dalam game bolasepak..tapi ada masalah dalaman yang membuatkan aku kecewa..hal yang berlaku adalah ada pemain yang tak terpilih dalam pasukan ni telah buat cerita pada pengurusan yang kita orang tak bagi komitmen pada training dan tak beri tumpuan..dan nampaknya pihak pengurusan percayalak..so nak buat cam mana pasukan kita orang terpaksa dibubarkan..this make me realy sad..kecewa!!kenapa masih ada segelintir manusia yang bersifat dengkikan..tak tahu aku apa jenis manusia ?tak blh nak lihat orang bahagia..

Takda apa yang berlaku sangat kat pejabat melainkan aku ada meeting urgent bincang pasal struktur baru dalam cawangan..aku sekarang totally inchange bahagian kredit buat projek paper saja dah tak yah nak buat marketing .bosannya dok mengadap computer 24 hours nampaknya..what to do..have too dah amanat aku kena buat hope this year prestasi kerja aku akan meningkat..sambil dok kerja aku call bahagian HR bukan hanya setakat Tanya pasal permohonan ke Miri tp ada soal lain,..ni pasal offer yang HR buat..kalau aku ambil offer ni bank akan bayar aku 3 bulan gaji ..nampak cam best tapi aku kena buat pilihan 1st ..15 hb feb 06 akan menjadi hari pertama aku kerja ngan SME Bank.kalau nak dikira khidmat aku dah 1 tahun 2 bln ngan bank..tp kalau aku accept this offer aku jadi fresh balik start 1 hari semula, aku kena tempoh percubaan semula, takda kenaikan gaji, takda bonus, takda faedah2 lain seperti pinjaman rumah..nampaknya banyak yang aku rugi dari untuk kalau aku accept this 3 month salary..bukan banyak pun 3 bulan gaji ni..sikit saja tolak hutang sini situ dah habis…zaman sekarang duit banyak mana pun takkan cukup sebab kos hidup dah tinggi..ni dengan keta kelisa aku meragam lak lately pening kepala mana nak kopek duit nak pi check keta ni bunyi dah semacam saja..cam mana ngan korang ada pendapat ke? Patut ke tak aku ambil this offer?kalau sapa2 sudi bagi pendapat aku alukan..thanks…

sebenarnya hati aku dah tak kat Kuantan ni entahlaa aku hilang semangat dengan boss aku sekarang ni..bukan apa bf4 this aku report kat orang lain tp skrg dah kena balik pada asal..hubungan aku dengan dia memang tak ngam..aku ni jenis yang kalau tak suka sometime akan cakap terus takda simpan2 lagi, aku bukan orang yang pandai mengampu..nak tunjuk baik depan saja..aku akan act like yang aku suka..aku tak hiraukan sgt pasal orang lain nak cakap..entah;aa.aku pun pi kerja ngan hati yang berat sangat..dengan bebanan masalah yang kira dok banyak gak ni..pening den dok fikir..kalau rezeki aku takda kat miri aku have to find another alternative cam mana nak tambahkan pendapatan..ni sebenarnya my consideration..bukan kerana apa ..aku cari peluang yang ada..masalahnya sekarang apa yang aku ada ,nak guna aku sebagai asset nak buat income tak munasabah..ye laa aku bukan ada rupa nak buat modeling ke (mimpi jah ), nak buat buss aku takda modal..keja part time kat kuantan limited sgt.so cam mana?..apa aku nak buat nanti kalau permohonan aku ke miri gagal..sapa ada idea??tell me..plss..aku dah buntu..stuck dah otak aku ni kira beku jugalaa nak cari idea tambah pendapatan ni..

buat masa ni aku selau balik awal jam 6.15pm aku dah balik..tak larat dah nak stay lama kat sini..bosan..ye laa bila hati dah tak nak , kita tak leh nak paksa..yang buat aku bertambah risau skrg aku tak dapat apa-apa berita dari kampung .dah masuk 2 minggu aku balik keja tp satu call pun aku tak leh nak buat .bukan apa telefon kat kampung rosak..biasala telefon kabel elektrik then hp abg aku lak mesti takda coverage bila call asyik kuar “the number you have call can’t be reach at this moment’ geramnya aku..aku tahu mak pun mesti risau..anak dia dah lama tak hantar berita!!aku akan cuba lagi..ptg tadi dah call , sama juga L.. balik umah dah dekat maghrib .selesai semua lpk tgk kartun naruto..basuh kain yang aku rendam semalam..basuh ngan tangan exercise sikit..lps tu tgk Myzara..aku dah mula minat citer ni best pergolakan dalam keluarga..then tak tahu nakbuat apa dah .blm tahu what time nak tido..aku risau jadi cam semalam…semalam aku cuba tido awal jam 12 aku masuk bilik tp entah tak tahu mana datangnya kegelisahan dalam hati aku..aku cuba pejamkan mata tapi tak dapat..aku terlalu fikrikan pasal sesuatu yang tak pasti..aku pun tak tahu bila aku terlena..yang aku tahu terdengar azan subuh .aku dah tak leh tido..rasanya aku tido dalam jam 2am kot semalam.tu pun maybe lambat lagi kot..entah ;aa malam ni harapnya tak terjadi lagi…nak dapatkan tido yang lena cam mana ek?..

nampaknya malam ni aku tertido slps tgk tv sedar jam 12.45am terus masuk bilik ingat nak sambung tido tp nampaknya sama gak gelisah jah ...entah;aa pagi2 dah sedar..kerja , kerja , kerja..harap ada berita baik untuk hari ini!!

4 Comments:

At 11:16 am, Blogger Unknown said...

waaa..comel doh blog demo!!! tahniah laa...sapo ler nak tlg kawe ni....huhuh

 
At 11:37 am, Blogger Asmadi said...

adala hamba allah yang baik hati tolong..budi dia akan akan ingat sampai akhir hayat!!

 
At 4:14 pm, Blogger Rush Murad said...

tu pic rumah sapa? rezeki datang dari Allah, kita usaha sedaya mungkin, menjadi atau tidak, kita tawwakal saja. setiap perkara yg berlaku ada hikmahnya. nak tambah pendapatan? guna internet pun boleh, tapi kena rajin dan kreatif. nak sembang byk pun, bukannya tau sangat. anyway, selamat berhujung minggu.

 
At 5:06 pm, Blogger Asmadi said...

tu rumah madi kat kampung, umah mak, umah kakak sulung dan umah kakak no.3 semua dalam kebun getah!!

 

Post a Comment

<< Home


Permulaan...

  • Home
  • E-mail Saya
  • Buku Tetamu.. Sila Tinggalkan Pesanan


  • Tentang Aku...

    My Photo
    Name:
    Location: Balakong, Selangor Darul Ehsan, Malaysia

    aku ada lah aku .. gelaran pokcik aku terima dengan senang sekali .. apa segala pokcik coretkan dalam blog ni adalah hak dan pandangan peribadi pokcik .. kalau sesiapa tak suka apa yang pokcik borakkan maaflaaa ni adalah hak pokcik di sebuah negara yang aman damai ni .. pokcik bukan artis jauh sekali nak terkenal tp pokcik adalah pokcik yang takda orang lain dapat menjadi pokcik .. sumber inspirasi tentulaah mek pokcik.. anak seorang penoreh getah dari kuala krai..menjelajah ke kota kuala lumpur hanya nak mengejar sebuah cita2 membahagiakan yang ada di sana .. buat kawan2 pokcik yang baru yang lama korang yg selalu datang dan selalu jua pergi ..itulaa asam garam berkawan masa manis bersama masa sedih susah nak berjumpa .. bacalaa blog pokcik ni akan tau laa sapa pokcik ..anak seorang penoreh getah yg punya keazaman wlpun seribu halangan mendatang..!!



    Cuaca & Waktu...

    Click for Kuala Lumpur, Malaysia Forecast


    Coretan Dahulukala...

  • Ubat sunyi..
  • KeSuNyian..
  • banjir..
  • air mata..
  • PERMULAAN
  • Permata hati aku..
  • sebab!
  • warna
  • masih samar!!!
  • senyuman


  • Teman BicaRa PokCIk

  • HasrulMuin, Ganu Kita
  • Hairi, JB
  • Iz, Bangi
  • Zam, Story of Us
  • Ross, Shah Alam
  • Saif, Orang KL
  • Reez, Transcript Of My Life
  • Suhaimi Pengacara
  • Raja Pelaut
  • Seroja
  • Affendi Osman
  • Abg Bad ERA
  • Mizi "MiziOnline"
  • Cuya
  • Anggeriq
  • Dongsanchai
  • Hapizx kelate
  • OntahsapO
  • Jowopinter
  • DikYah KEKasih Gelap ku
  • Kujie
  • Kak KAsiH TerSaYang
  • NAZZMAN
  • PUTUBAMBU
  • ABe Eq
  • Pika Merah GeNg BadminTon Pokcik
  • TOK NABE GenG BuDu PokCIk
  • UNCLE J SAIE POKCIK
  • CAPPUCINO ORE KELATE DOK OBERTHESEA GENG PETAI POKCIK
  • ABE ADIE NUN DI LANGKAWI
  • SYAM GENG POKCIK
  • MDMZEND ANAK DIA COMEL
  • AZZA AWEKS KELATE GENG POKCIK
  • CUTE PANDA
  • GIDONG ORE JAUH
  • LANUN YANG TAK JAHAT
  • ABE PUTRA GENG PETAI


  • 'Link' Berguna...

  • Google News
  • Yahoo
  • Hotmail
  • Maybank2U
  • The Star
  • Berita Harian
  • RHB
  • e-Kawan
  • MySpace
  • Friendster
  • Air Asia
  • Golden Screen Cinema
  • KLSE
  • TM Net


  • Arkib...
  • August 2005
  • September 2005
  • October 2005
  • November 2005
  • December 2005
  • January 2006
  • February 2006
  • March 2006
  • April 2006
  • May 2006
  • June 2006
  • July 2006
  • August 2006
  • September 2006
  • October 2006
  • November 2006
  • December 2006
  • January 2007
  • March 2007
  • April 2007
  • May 2007
  • June 2007
  • July 2007
  • August 2007
  • September 2007
  • October 2007
  • November 2007
  • December 2007
  • March 2008
  • April 2008
  • June 2008
  • July 2008
  • August 2008
  • September 2008
  • October 2008
  • November 2008
  • April 2009
  • July 2009
  • August 2009


  • Istimewa...
    Untukmu...

    Jom Sembang...





    Jumlah Pelawat...
    Jumlah Lawatan...
    Terima kasih kepada: -

    Terima kasih kepada CHERYL
    Photobucket
    Blogger
    Chatterbox
    MSJ Box