Tuesday, February 28, 2006
Tabah & Tekad


















Tabah ...
WALAU BERAT
MENGATUR LANGKAH
HARUS DIKAU
TERUSKAN TABAH
RIBUT MELANDA
ONAK DUKA LARA
ITU DUGAAN INI KEHIDUPAN

PERCAYA KATA HATI SUNCIMU
YAKINLAH AKUAN SUMPAH JANJIMU
BUKTIKAN
DENGAN TEKAD KESABARAN
HARAPAN CITA CITA
SEMOGA BERJAYA
WAHAI HATI

KU BERJANJI
KUATKANLAH SEMANGAT DIRI
TAK AKAN BERAKHIR
PERJUANGAN INI
ITU DUGAAN
ITU RAHMAT TUHAN

CEKALKANLAH

KEKUATAN JIWAMU
HILANGKAHLAH KERISAUAN DIRIMU

Tekad...
PERJALANAN
KEHIDUPAN
DI KIRI KANAN
DUGAAN CABARAN
KESEORANGAN
MENEMPUH UJIAN
MENERUSKAN PERJUANGAN

TAKDIR MAHA ESA
RESTU AYAH BONDA
MENCAPAI CITA CITA
USAH PUTUS ASA
KELAK KAU BERJAYA
MEMBELA NASIBMU
MASAMU KAN TIBA

KEIMANAN
KEYAKINAN
SINAR CAHAYA
PENUNUJUK HALUAN
WALAUPUN PAYAH
KAU HARUS TABAH
DEMI MENCAPAI SEINDAH IMPIAN

JIKA SATU KETIKA
LANGKAH TIDAK TERDAYA
BERKAT DOA USAHA
TUHAN MAHA ESA

tekad dan tabah ..itu diri aku sekarang ni..aku tekad nak buat keputusan dan aku akan tabah hadapi segalanya..bukan apa..sekarang ni tekad aku hanya satu.buat yang terbaik dan biarlaa yang Maha Esa..hari ni aku ambil tiket bas jam 6.pm nak ke kl sbb esok aku ada interviewkan kan menara SME Bank jalan sultan Ismail ..Hq..aku lpk umah kawan aku kat bangsar..ni memang selalu aku pi kalau ada masa..

kat atas tu lirik lagu nyayian hazami memang aku suka sgt cause lagu ni beri makna yang mendalam pada aku..dengan ketabahan demi keluarga dan tekad yang aku bulatkan demi mencari haluan sendiri yang kadang-kadang aku sendiri juga tak pasti mana arah yang aku inginkan..adakah aku mampu hadapi cabaran adakah hati ni aku runtuh dengan dugaan..semuanya adalah tekad dan ketabahan seorang insan dalam merencanakan kehidupan..bagi aku takda sapa dapat merubah nasib aku dan keluarga aku ..kecuali aku sendiri dan merekalaa semua sumber ketabahan aku...selami erti yang begitu mendalam bg lirik lagu tu..sesiapa yang pernah hadapi akan tahu di mana kekuatan mereka lahir dari mana kecekalan itu hadir..ini kuasa ketabahan...oklaa korang semua doakan kejayaan aku..takda apa aku pinta hanya sebuah berita gembira..dan akhirnya walau apa yang berlaku aku tetap tabah dan tekad melaluinya sendiri..semoga kepayahan ini mengajar aku erti ketabahan sebenarnya!!

2 Comments:

At 1:35 pm, Blogger sangsi asmara said...

Tabah hadapi rintangan tekad harungi cabaran...

 
At 10:13 pm, Blogger Telunjuk said...

Jika kita melakukan sesuatu dengan keikhlasan, nescaya ganjaran yang kita terima juga setanding dengan apa yang kita usahakan.Selagi kita berusaha dan mencuba, selagi itulah kita akan beroleh apa yang kita hajati.

 

Post a Comment

<< Home


Permulaan...

  • Home
  • E-mail Saya
  • Buku Tetamu.. Sila Tinggalkan Pesanan


  • Tentang Aku...

    My Photo
    Name:
    Location: Balakong, Selangor Darul Ehsan, Malaysia

    aku ada lah aku .. gelaran pokcik aku terima dengan senang sekali .. apa segala pokcik coretkan dalam blog ni adalah hak dan pandangan peribadi pokcik .. kalau sesiapa tak suka apa yang pokcik borakkan maaflaaa ni adalah hak pokcik di sebuah negara yang aman damai ni .. pokcik bukan artis jauh sekali nak terkenal tp pokcik adalah pokcik yang takda orang lain dapat menjadi pokcik .. sumber inspirasi tentulaah mek pokcik.. anak seorang penoreh getah dari kuala krai..menjelajah ke kota kuala lumpur hanya nak mengejar sebuah cita2 membahagiakan yang ada di sana .. buat kawan2 pokcik yang baru yang lama korang yg selalu datang dan selalu jua pergi ..itulaa asam garam berkawan masa manis bersama masa sedih susah nak berjumpa .. bacalaa blog pokcik ni akan tau laa sapa pokcik ..anak seorang penoreh getah yg punya keazaman wlpun seribu halangan mendatang..!!



    Cuaca & Waktu...

    Click for Kuala Lumpur, Malaysia Forecast


    Coretan Dahulukala...

  • pantai sepat
  • letih gak
  • seksi
  • biasa
  • gelisah!!
  • Ubat sunyi..
  • KeSuNyian..
  • banjir..
  • air mata..
  • PERMULAAN


  • Teman BicaRa PokCIk

  • HasrulMuin, Ganu Kita
  • Hairi, JB
  • Iz, Bangi
  • Zam, Story of Us
  • Ross, Shah Alam
  • Saif, Orang KL
  • Reez, Transcript Of My Life
  • Suhaimi Pengacara
  • Raja Pelaut
  • Seroja
  • Affendi Osman
  • Abg Bad ERA
  • Mizi "MiziOnline"
  • Cuya
  • Anggeriq
  • Dongsanchai
  • Hapizx kelate
  • OntahsapO
  • Jowopinter
  • DikYah KEKasih Gelap ku
  • Kujie
  • Kak KAsiH TerSaYang
  • NAZZMAN
  • PUTUBAMBU
  • ABe Eq
  • Pika Merah GeNg BadminTon Pokcik
  • TOK NABE GenG BuDu PokCIk
  • UNCLE J SAIE POKCIK
  • CAPPUCINO ORE KELATE DOK OBERTHESEA GENG PETAI POKCIK
  • ABE ADIE NUN DI LANGKAWI
  • SYAM GENG POKCIK
  • MDMZEND ANAK DIA COMEL
  • AZZA AWEKS KELATE GENG POKCIK
  • CUTE PANDA
  • GIDONG ORE JAUH
  • LANUN YANG TAK JAHAT
  • ABE PUTRA GENG PETAI


  • 'Link' Berguna...

  • Google News
  • Yahoo
  • Hotmail
  • Maybank2U
  • The Star
  • Berita Harian
  • RHB
  • e-Kawan
  • MySpace
  • Friendster
  • Air Asia
  • Golden Screen Cinema
  • KLSE
  • TM Net


  • Arkib...
  • August 2005
  • September 2005
  • October 2005
  • November 2005
  • December 2005
  • January 2006
  • February 2006
  • March 2006
  • April 2006
  • May 2006
  • June 2006
  • July 2006
  • August 2006
  • September 2006
  • October 2006
  • November 2006
  • December 2006
  • January 2007
  • March 2007
  • April 2007
  • May 2007
  • June 2007
  • July 2007
  • August 2007
  • September 2007
  • October 2007
  • November 2007
  • December 2007
  • March 2008
  • April 2008
  • June 2008
  • July 2008
  • August 2008
  • September 2008
  • October 2008
  • November 2008
  • April 2009
  • July 2009
  • August 2009


  • Istimewa...
    Untukmu...

    Jom Sembang...





    Jumlah Pelawat...
    Jumlah Lawatan...
    Terima kasih kepada: -

    Terima kasih kepada CHERYL
    Photobucket
    Blogger
    Chatterbox
    MSJ Box