Thursday, October 27, 2005

Semalam kau tinggalkan diriku..akan ku singkirkan semua cinta yang lalu ..tidak ku duga ini akan terjadi kata perpisahan yang kau pinta..biarkanlah ..biarkan aku hidup sendirian tak ingin ku mengenang kisah lama…

Tu lirik lagu yg selalu meniti di bibir aku semalam .entah apa jenis angina aku tu yg dok masuk toilet lagu ni kuar tandas lagu ni eehh pendek kata ada ruang aku karaoke jah semalam ahahaha…semalam aku balik dari kerja almost 6.30ptg sampai umah dah dekat pkl 7.00 dah buka puasa sorang2 kat umah ..ala bukan aku tak biasa buka puasa sorang2 ni ..dah lama beb …nak buat cam mana family kawan dan orang yang aku Sayang jauh di mata tapi diorang semua dekat di hati aku sentiasa terutama K..slps solat layan kartun jap …dah habis ni aku pi mandi nak solat maghrib…selesai semua lpk kejap atas katil sambil baca majalah maskulin dan Ummph keluaran terbaru di pasaran..sementara tunggu waktu ishak masuk..dah ishak semua solat pun dah dalam pkl 9.lbh camtu semua selesai…

malam ni entah kenapa aku memang tak mood langsung nak tgk tv..rasa rindu lak nak borak ngan seseorang tapi nak buat cam manakan..siapalah aku….???? So aku ambil jalan paling mudah call mak aku eheh org yang teramat amat aku saying…borak2 ngan dalam pkl 10mlm gitu lps dia dah balik terawih..aku just borak Tanya khabar..baju raya dia dah ada ke..dia cakap dah ada menantu dia ngan adik ipar dia bagi kain then kakak aku yang jahitkan jimat koss eheh..esok maknanya hari ni jumaat dia nak ke Tumpat pi umah menantu dia buka puasa kat sana…then nak beli sedikit persiapan raya…dah lama gak borak aku cakap maybe ahad ni balik kg kuala krai laa mana lagi ehehhe ..dia just pesan pandu elok2..cam ni bunyi pesanan dia

”bawok keto tu molek-molek tok soh dok deras-deras laaaa…slow-slow jah” aku just tersenyum jah dalam telefon eheeh mengiyakan saja kalau tak banyak lagi nak dibebelkan heehh mak aku ..I LOVE U..pesanan terakhir mak aku ajar satu doa ni ..aku lak lama dah tak hafal doa ni..ni kena cari semula…ok dah habis aku pun sambung baca majalah …lagi dan lagi…lps dah habis baca ni aku layan novel lak adalaa apa ke nama nya tak ingat lak ni…layan punyer layan baca 10.45 cam tu aku dah lena…aku tido awal kenapa ekkk???? Sebelum ni rutin harian aku memang tido pkl 12 atau 1 tp hari ni aku tak nak sgt terlalu stress memikirkan tentang DIA…aku tahu hati ni takkan lps nak lupakan dia walaupun dalam mimpi DIA tetap juga datang…..

jam 12.30 cam tu ada lak kawan aku call ..aku just say ..dah tido laa blh call next time letak hp tido semula..eheh tp Dia tetap muncul walaupun aku cuba sebaik mungkin mengawal perasaan rindu ni…….leeeeeeeeeenaaa zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz…jam 5.jam hp bunyi bangun sahur ..biasa 3 gelas air kosong + 1 biji kurma..dah sambung zzzzzzzzzzz balik tgu azan subuh then 6.10cam tu bangun mandi then solat subuh..biasanya aku ada dapat sms masa ni tp nak buat cam mana Dia ……aku berserah saje..selesai solat semua aku gosok baju kerja + seluar ..dah selesai pakai apa yang patut ..

jam baru 6.45pg..dengar tazkirah kat TV3 pasal tolong menolong…habis tu aku kuar umah start engine keta….tgk keadaan umah aku yg rumput + lalang dah setinggi pinggang tgklaa lps raya aku settlekan…..bertegur sapa ngan jiran sebelah umah diaorng family kedah just Tanya bila balik sana dan sedikit borak ..masa ni kau tgk ada samput duit raya aku just bagi apa yang ada laaa…so lps tu hati ni totally happy giker ada sms say “akum dan selamat pagi hati2 bekerja k.” tiada kata rindu im just say thanks..lps tu dapat reply lagi “ Ceriakan pg ini dengan senyuman dan langkah yang penuh yakin” aku tersenyum sendiri walaupun perkataan yang aku tunggu tiada jua…oklaa aku buat biasa walaupun dalam hati gundah gulana…tuhan saje yang tahu that time lak lagi emylia “ku berserah” berkumandang..air mata jernih aku sekali lagi gugur..maafkan aku….oklaa drive ke tempat kerja..aku bengang seorg yg drive 4X4 ni tak sabar memotong barisan ..sakit hati..tp sabar puasa beb…jalan sedikit sesak biasalaa pagikan 7.50 dah kat opis …..terus on pc aku coretkan kata rindu dan sayang ini pada MU K …selamat bekerja semoga kau takkan lupakan aku..MISS U





0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Permulaan...

  • Home
  • E-mail Saya
  • Buku Tetamu.. Sila Tinggalkan Pesanan


  • Tentang Aku...

    My Photo
    Name:
    Location: Balakong, Selangor Darul Ehsan, Malaysia

    aku ada lah aku .. gelaran pokcik aku terima dengan senang sekali .. apa segala pokcik coretkan dalam blog ni adalah hak dan pandangan peribadi pokcik .. kalau sesiapa tak suka apa yang pokcik borakkan maaflaaa ni adalah hak pokcik di sebuah negara yang aman damai ni .. pokcik bukan artis jauh sekali nak terkenal tp pokcik adalah pokcik yang takda orang lain dapat menjadi pokcik .. sumber inspirasi tentulaah mek pokcik.. anak seorang penoreh getah dari kuala krai..menjelajah ke kota kuala lumpur hanya nak mengejar sebuah cita2 membahagiakan yang ada di sana .. buat kawan2 pokcik yang baru yang lama korang yg selalu datang dan selalu jua pergi ..itulaa asam garam berkawan masa manis bersama masa sedih susah nak berjumpa .. bacalaa blog pokcik ni akan tau laa sapa pokcik ..anak seorang penoreh getah yg punya keazaman wlpun seribu halangan mendatang..!!



    Cuaca & Waktu...

    Click for Kuala Lumpur, Malaysia Forecast


    Coretan Dahulukala...

  • semalam esok
  • Kau Penyeri hidup ..Buat insan Bernama K
  • anak yatim
  • takziah
  • derma sama merasa...
  • pedih
  • alhamdulillah
  • posa ke 5
  • posa 2005
  • 1st day


  • Teman BicaRa PokCIk

  • HasrulMuin, Ganu Kita
  • Hairi, JB
  • Iz, Bangi
  • Zam, Story of Us
  • Ross, Shah Alam
  • Saif, Orang KL
  • Reez, Transcript Of My Life
  • Suhaimi Pengacara
  • Raja Pelaut
  • Seroja
  • Affendi Osman
  • Abg Bad ERA
  • Mizi "MiziOnline"
  • Cuya
  • Anggeriq
  • Dongsanchai
  • Hapizx kelate
  • OntahsapO
  • Jowopinter
  • DikYah KEKasih Gelap ku
  • Kujie
  • Kak KAsiH TerSaYang
  • NAZZMAN
  • PUTUBAMBU
  • ABe Eq
  • Pika Merah GeNg BadminTon Pokcik
  • TOK NABE GenG BuDu PokCIk
  • UNCLE J SAIE POKCIK
  • CAPPUCINO ORE KELATE DOK OBERTHESEA GENG PETAI POKCIK
  • ABE ADIE NUN DI LANGKAWI
  • SYAM GENG POKCIK
  • MDMZEND ANAK DIA COMEL
  • AZZA AWEKS KELATE GENG POKCIK
  • CUTE PANDA
  • GIDONG ORE JAUH
  • LANUN YANG TAK JAHAT
  • ABE PUTRA GENG PETAI


  • 'Link' Berguna...

  • Google News
  • Yahoo
  • Hotmail
  • Maybank2U
  • The Star
  • Berita Harian
  • RHB
  • e-Kawan
  • MySpace
  • Friendster
  • Air Asia
  • Golden Screen Cinema
  • KLSE
  • TM Net


  • Arkib...
  • August 2005
  • September 2005
  • October 2005
  • November 2005
  • December 2005
  • January 2006
  • February 2006
  • March 2006
  • April 2006
  • May 2006
  • June 2006
  • July 2006
  • August 2006
  • September 2006
  • October 2006
  • November 2006
  • December 2006
  • January 2007
  • March 2007
  • April 2007
  • May 2007
  • June 2007
  • July 2007
  • August 2007
  • September 2007
  • October 2007
  • November 2007
  • December 2007
  • March 2008
  • April 2008
  • June 2008
  • July 2008
  • August 2008
  • September 2008
  • October 2008
  • November 2008
  • April 2009
  • July 2009
  • August 2009


  • Istimewa...
    Untukmu...

    Jom Sembang...





    Jumlah Pelawat...
    Jumlah Lawatan...
    Terima kasih kepada: -

    Terima kasih kepada CHERYL
    Photobucket
    Blogger
    Chatterbox
    MSJ Box