Tuesday, October 21, 2008
Balik Raya The Series ..Episod 4

pasangan pengantin baru ..anak buah pokcik M.azizu ngan apa ek nama menantu sedara pokcik ni ..lupo pulok dah haha!
majlis kenduri kendara sebelah pengantin wanita..!!meriah gak walaupun saudara mara yang datang ..


maaflaa tak perasaan lak ada paparazi ambil gambor pokcik yang tengah melahap makanan hehe..tak kisah laa kenduri ke makanan tetap kena makan haha!

daging masak merah ..lauk kenduri
gulai kawah daging ..lauk kenduri

mak ngan ayah pengantin lelaki ..ngan anak buah pokcik !

pemalu rupanyaa pengantin perempuan..!siap tutup muka ehe .menunggu pengantin lelaki tiba ..

rombongan pengantin lelaki...dengan hantaran ..pic pokcik tak kelihatan sbb pokcik jadi cameraman aje ..tak leh enterprem banyak sgt ,..bahaya value jatuh ..dah tua2 ni kan !

aik sempat lagi pengantin lelaki nak bermanja dengan "tok guru mengaji" pokcik ni ..sebenarnya aanak buah minta tolong ngan pokcik tp pokcik tak reti nak mengikat semua ni .kalau setakat kilas kain sarung nak sembahyang tu reti laa haha!

cit -chat sementara menunggu ketibaan rombongan ..kak pokcik , kak ipar pokcik dengan anak buah pokcik ..teka ajela ek mana satu ..emm

sisa..bunga telur nak kasi pada rombongan pengiring pengantin lelaki ..!
ni la pengantin ..solamat pengantin baru
acara menyarung cincin ..
acara makan selepas upacara akad nikah ..ni kat rumah pengantin perempuan ..menu ikan masin, sup ayam , ada budu dan ulam2 ..sodap sungguh weeeh !
maaflaaa pokcik tak sempat lihat kawasan keliling ..laporrr nak makan ni !
kakak sulung pokcik .kunorizan ..mak pengantin lelaki ! dulu pokcik besar dengan dia ..dari kecil sampai sekolah menengah dengan dia ..!
3 generasi bersama ..anak buah pokcik , kak pokcik yg sulung , mek pokcik dan kak pokcik no 3 .!
pengantin pompuan dengan adik ipar ..:)
duit hantaran bersamaan dengan mas kawen !
upacara akad nikah ..hanya 2 kali lafaz alhamdulillah bergelar suami jua anak buah pokcik ni ..semoga jadi suami yang baik dan bakal ayah utk anak-anak dia !
persiapan tgh buat ni ..bunga telur ngan hantaran sekali .!
berselerak rumah nak buat persiapan .pokcik terlibat gak jadi cameraman haha!
sambungan lagi kan ..ada yang dah muak ek dengan Balik Raya The Series..dah masuk episod 4 tunggu ada satu lagi episod..peduli apa pokcik kalau dah muat .ni kan citer pokcik ahhaha ..!
hari raya lepas ..pokcik menerima orang baru dalam family pokcik..akhirnyaa anak buah pokcik selamat melangsungkan perkahwinan dengan insan yang dicintai ..dia kawen pada usia 24 dan isteri usia 19..jodoh dah sampai awal kan ..
pokcik pulak jadi orang paling sibuk nak kena uruskan perkahwinan ni ,.tapi takpa semua berbaloi kan ..anak-anak buah semua berkumpul , saudara mara semua dtg ..oklaa nikmati laa pemandangan bersamaan di hari raya di hari perkahwinan..
utk anak buah pokcik .SELAMAT PENGANTIN BARU DAN DOA POKCIK HARAP AKAN BERBAHAGIA HINGGA KE AKHIR HAYAT...AMIN
























4 Comments:

At 8:13 pm, Blogger cappuccino said...

renjis2 dipilis...laaaa pokcik tk ajak doh kawe mkn gulai kawah...kalu tak kawe org pertama sampai rumah pengantin hehhehe...meriah sungguh deh...pokcik bilo lagi hehehheheh..

 
At 11:45 am, Blogger adie-ishmael said...

muka anak sedara ngan pok sedara sebijon...ahakz

 
At 12:50 pm, Blogger axim said...

selamat pengantin baru buat pengantin!!

pokcik khusyuk sangat makan gulai kawah tuh..

tapi aku tak minat guali kawah..neber minat..tak taw naper..haha

padahal asal kampung gak..:)

 
At 3:31 pm, Blogger PUTUBAMBU said...

ish..ish..sedapnya gulai kawah ngan ayam masak merah tu..

pokcik..ucap tahniah dan selamat pengantin baru utk anak buah pokcik yek..

bapak buahnya bila lagi?

 

Post a Comment

<< Home


Permulaan...

  • Home
  • E-mail Saya
  • Buku Tetamu.. Sila Tinggalkan Pesanan


  • Tentang Aku...

    My Photo
    Name:
    Location: Balakong, Selangor Darul Ehsan, Malaysia

    aku ada lah aku .. gelaran pokcik aku terima dengan senang sekali .. apa segala pokcik coretkan dalam blog ni adalah hak dan pandangan peribadi pokcik .. kalau sesiapa tak suka apa yang pokcik borakkan maaflaaa ni adalah hak pokcik di sebuah negara yang aman damai ni .. pokcik bukan artis jauh sekali nak terkenal tp pokcik adalah pokcik yang takda orang lain dapat menjadi pokcik .. sumber inspirasi tentulaah mek pokcik.. anak seorang penoreh getah dari kuala krai..menjelajah ke kota kuala lumpur hanya nak mengejar sebuah cita2 membahagiakan yang ada di sana .. buat kawan2 pokcik yang baru yang lama korang yg selalu datang dan selalu jua pergi ..itulaa asam garam berkawan masa manis bersama masa sedih susah nak berjumpa .. bacalaa blog pokcik ni akan tau laa sapa pokcik ..anak seorang penoreh getah yg punya keazaman wlpun seribu halangan mendatang..!!



    Cuaca & Waktu...

    Click for Kuala Lumpur, Malaysia Forecast


    Coretan Dahulukala...

  • Balik Raya The Series ..EpisOd 4
  • NoTa Kecil DarI Dia..
  • OPEN HOUSE..
  • Balik Raya The SeRiEs..EPisoD 3
  • BaLiK RaYa The SeRieS...EPisOd 2
  • BaLik Raya THe SeriEs ..2008
  • SAlAm LeBaran 1429 H
  • mood raya...dah TIba
  • Diari Selesa ..
  • Peristiwa hari ini ..


  • Teman BicaRa PokCIk

  • HasrulMuin, Ganu Kita
  • Hairi, JB
  • Iz, Bangi
  • Zam, Story of Us
  • Ross, Shah Alam
  • Saif, Orang KL
  • Reez, Transcript Of My Life
  • Suhaimi Pengacara
  • Raja Pelaut
  • Seroja
  • Affendi Osman
  • Abg Bad ERA
  • Mizi "MiziOnline"
  • Cuya
  • Anggeriq
  • Dongsanchai
  • Hapizx kelate
  • OntahsapO
  • Jowopinter
  • DikYah KEKasih Gelap ku
  • Kujie
  • Kak KAsiH TerSaYang
  • NAZZMAN
  • PUTUBAMBU
  • ABe Eq
  • Pika Merah GeNg BadminTon Pokcik
  • TOK NABE GenG BuDu PokCIk
  • UNCLE J SAIE POKCIK
  • CAPPUCINO ORE KELATE DOK OBERTHESEA GENG PETAI POKCIK
  • ABE ADIE NUN DI LANGKAWI
  • SYAM GENG POKCIK
  • MDMZEND ANAK DIA COMEL
  • AZZA AWEKS KELATE GENG POKCIK
  • CUTE PANDA
  • GIDONG ORE JAUH
  • LANUN YANG TAK JAHAT
  • ABE PUTRA GENG PETAI


  • 'Link' Berguna...

  • Google News
  • Yahoo
  • Hotmail
  • Maybank2U
  • The Star
  • Berita Harian
  • RHB
  • e-Kawan
  • MySpace
  • Friendster
  • Air Asia
  • Golden Screen Cinema
  • KLSE
  • TM Net


  • Arkib...
  • August 2005
  • September 2005
  • October 2005
  • November 2005
  • December 2005
  • January 2006
  • February 2006
  • March 2006
  • April 2006
  • May 2006
  • June 2006
  • July 2006
  • August 2006
  • September 2006
  • October 2006
  • November 2006
  • December 2006
  • January 2007
  • March 2007
  • April 2007
  • May 2007
  • June 2007
  • July 2007
  • August 2007
  • September 2007
  • October 2007
  • November 2007
  • December 2007
  • March 2008
  • April 2008
  • June 2008
  • July 2008
  • August 2008
  • September 2008
  • October 2008
  • November 2008
  • April 2009
  • July 2009
  • August 2009


  • Istimewa...
    Untukmu...

    Jom Sembang...





    Jumlah Pelawat...
    Jumlah Lawatan...
    Terima kasih kepada: -

    Terima kasih kepada CHERYL
    Photobucket
    Blogger
    Chatterbox
    MSJ Box