Monday, November 03, 2008
DinnEr With friends..

udah kenyang ni ...apa lagi landing laa atas bahu kak azi yang gebu haha..perut dah penuh ni ..mata mengantuk ..dapat lak bahu yang empuk lenalaa ni kan ..!
dah kenyang laa tu ..sudu garphu tu fiz nak cucuk ke mana ..masuk mulut bukan terus ke mata ..buta nanti jadi dalam citer ibu mertua ku haha!

hidangan yang disantap oleh kak azi ..nama rujuk muka surat 23 kamus dewan bahasa dan pustaka keluaran tahun 1243 masihi..ahah lama bebenor tu !

hidangan di kongsi bersama .nachos namanya kalau tak salah laa ..kalau salah sapa2 kena betulkan ambil menu kat cili's tu ..pokcik bukan reti ..yang penting clearkan yg dalam pinggan tu !
macam mana nak makan ni ..nak kena cucuk ngan pisau terus ke ni atau main cincang ..kalau ikutkan pokcik ni ..nak guna tangan jah carik2 kan steak ni ..aha buat cara kampung ..nanti tak pasal2 org sekeliling tengok pokcik ajer ..macam orang kampung tak reti nak guna benda alaa ni semua ..tu pisau kalau kat kampung nak wat sembelih ayam boleh laa ! waaaa darat sungguh pokcik !
sabar hafiz..ingat boleh telan sekaligus ke ..kau ni fiz ..bawa bertenang ..!banyak tu nak habiskan sorang ..perlukan pertolongan pokcik ni ..!
apa kemendalaa menu makanan ni ..tak reti aku ..nama dah laa pelik-pelik , isi makanan entah ke menda..leh ke aku telan chopstik segala ni ..opss silap bukan chopstik apa ke menda laa steak laa makanan orang putih ni ..cappucino sure expert order makanan ni kan ..pokcik orang kampung kalau setakat nak mengorderkan ayam masak belacan tu reti laa!
hidangan yang pokcik santap malam tu ..nama dia macam biasa memang tarak tahu ...yeng penting licin macam biasa ..yg tinggal hanya tulang tengah tu yang pokcik tak leh nak kunyah ...kalau kunyah gak sure semua 32 batang gigi yang ada akan berterabur berguguran jatuh ke bumi ..!

pokcik saja menjeling pada kak azi ..cepatlaa sikit ordernya pokcik udah kelaparan ni ..tak tahan tgk orang sebelah telan makanan ..dah berkeroncong utk ana perut pokcik ni..cepat laa kak azii ..pokcik kebulur dah ni hahah!ni aktiviti pokcik hari jumaat lepas ..bukan apa semua balik keja lambat dan ada lak kasi idea nak makan sesekali kat tempat yg mahal sikit ..apa lagi cadangan pokcik pada Cili's KLCC ..ahah macam sedap orang makan sana ,..ramai lak tu beratur..so agenda pokcik , fendi , hafiz dan kak Azi menyerbu cili's klcc ..emmmm sodap juga..
life isn't fair
so
just get Over it !





15 Comments:

At 12:51 pm, Blogger Syam said...

sedapnyer makan...banyakkan lagi vitamin L hehehehe

 
At 10:29 pm, Blogger i-chimera said...

hallamak... makanan lazat dan berzatnya... semua makanan diet tu... sesuwei utk merampingkan perut...

 
At 8:59 am, Blogger adie-ishmael said...

pic yg paling atas tu...wah! manjanya...

 
At 9:21 am, Blogger Asmadi said...

syam ..memang sedap sbb vitamin F utk pokcik dankawan2 hahah!!

 
At 9:21 am, Blogger Asmadi said...

chime ..

takda berzatnyaa semua tu makanan nak kasi pokcik gemuk dan semakin temban hahha!

 
At 9:22 am, Blogger Asmadi said...

abg Adie ..
tu manja ngan kakak kat opis terbuat dia macam kakak sendiri laa pulok hehe!

 
At 7:57 pm, Blogger Mdm.Zend said...

Amboi...g makan tak ajak pun....
dah kenyang ..tumpang lentok pulak dia...

 
At 2:09 am, Anonymous enchek camera said...

pokcik
sedap nyeee

glup glup

*tetibe je lapar..HIHIHI

 
At 6:46 am, Blogger cappuccino said...

wahhhhhh sedapppppp tuuuuu...lg2 lps kenyang dpt lak landing kt bahu yg empuk itewwwwwww.....

 
At 11:56 am, Blogger My Green Jade said...

wah..Da Chili's...mengimbau knangan silam 6j huh..ngeeee :D

 
At 3:56 pm, Blogger aBiR aBhAr said...

wawa...
sedap nampak all th food..
btw,
nice blog..

 
At 10:44 am, Blogger arsaili said...

salam..sabar jerla..teruja tgk makanan tuh

 
At 1:54 pm, Blogger PUTUBAMBU said...

you've been tagged..! sila jengah ke blog kak putu yek

 
At 10:26 pm, Blogger TokNabe said...

n3 gini yang buat org jeles...

hehe baiknya dia... nayang makanan.

 
At 2:31 pm, Blogger Beruang Madu said...

Sekali pandang seperti ku kenal intu hidangan dan macam pernah makan... rupa2 nya kat Chilli ... yesss meletop rasa nak abiskan makananan kat situ.. portion ganas ganas punya besar

 

Post a Comment

<< Home


Permulaan...

  • Home
  • E-mail Saya
  • Buku Tetamu.. Sila Tinggalkan Pesanan


  • Tentang Aku...

    My Photo
    Name:
    Location: Balakong, Selangor Darul Ehsan, Malaysia

    aku ada lah aku .. gelaran pokcik aku terima dengan senang sekali .. apa segala pokcik coretkan dalam blog ni adalah hak dan pandangan peribadi pokcik .. kalau sesiapa tak suka apa yang pokcik borakkan maaflaaa ni adalah hak pokcik di sebuah negara yang aman damai ni .. pokcik bukan artis jauh sekali nak terkenal tp pokcik adalah pokcik yang takda orang lain dapat menjadi pokcik .. sumber inspirasi tentulaah mek pokcik.. anak seorang penoreh getah dari kuala krai..menjelajah ke kota kuala lumpur hanya nak mengejar sebuah cita2 membahagiakan yang ada di sana .. buat kawan2 pokcik yang baru yang lama korang yg selalu datang dan selalu jua pergi ..itulaa asam garam berkawan masa manis bersama masa sedih susah nak berjumpa .. bacalaa blog pokcik ni akan tau laa sapa pokcik ..anak seorang penoreh getah yg punya keazaman wlpun seribu halangan mendatang..!!



    Cuaca & Waktu...

    Click for Kuala Lumpur, Malaysia Forecast


    Coretan Dahulukala...

  • Arrgghhhh!
  • Raya Tak Habis lagi wooo !!
  • MEncaRi KedaMaiAn Hati..
  • THE BoLd CeLEBRaTIOn & KarOKe !
  • BaliK RayA The SeRies ..Episod Terakhir !
  • Balik Raya The Series ..Episod 4
  • Balik Raya The Series ..EpisOd 4
  • NoTa Kecil DarI Dia..
  • OPEN HOUSE..
  • Balik Raya The SeRiEs..EPisoD 3


  • Teman BicaRa PokCIk

  • HasrulMuin, Ganu Kita
  • Hairi, JB
  • Iz, Bangi
  • Zam, Story of Us
  • Ross, Shah Alam
  • Saif, Orang KL
  • Reez, Transcript Of My Life
  • Suhaimi Pengacara
  • Raja Pelaut
  • Seroja
  • Affendi Osman
  • Abg Bad ERA
  • Mizi "MiziOnline"
  • Cuya
  • Anggeriq
  • Dongsanchai
  • Hapizx kelate
  • OntahsapO
  • Jowopinter
  • DikYah KEKasih Gelap ku
  • Kujie
  • Kak KAsiH TerSaYang
  • NAZZMAN
  • PUTUBAMBU
  • ABe Eq
  • Pika Merah GeNg BadminTon Pokcik
  • TOK NABE GenG BuDu PokCIk
  • UNCLE J SAIE POKCIK
  • CAPPUCINO ORE KELATE DOK OBERTHESEA GENG PETAI POKCIK
  • ABE ADIE NUN DI LANGKAWI
  • SYAM GENG POKCIK
  • MDMZEND ANAK DIA COMEL
  • AZZA AWEKS KELATE GENG POKCIK
  • CUTE PANDA
  • GIDONG ORE JAUH
  • LANUN YANG TAK JAHAT
  • ABE PUTRA GENG PETAI


  • 'Link' Berguna...

  • Google News
  • Yahoo
  • Hotmail
  • Maybank2U
  • The Star
  • Berita Harian
  • RHB
  • e-Kawan
  • MySpace
  • Friendster
  • Air Asia
  • Golden Screen Cinema
  • KLSE
  • TM Net


  • Arkib...
  • August 2005
  • September 2005
  • October 2005
  • November 2005
  • December 2005
  • January 2006
  • February 2006
  • March 2006
  • April 2006
  • May 2006
  • June 2006
  • July 2006
  • August 2006
  • September 2006
  • October 2006
  • November 2006
  • December 2006
  • January 2007
  • March 2007
  • April 2007
  • May 2007
  • June 2007
  • July 2007
  • August 2007
  • September 2007
  • October 2007
  • November 2007
  • December 2007
  • March 2008
  • April 2008
  • June 2008
  • July 2008
  • August 2008
  • September 2008
  • October 2008
  • November 2008
  • April 2009
  • July 2009
  • August 2009


  • Istimewa...
    Untukmu...

    Jom Sembang...





    Jumlah Pelawat...
    Jumlah Lawatan...
    Terima kasih kepada: -

    Terima kasih kepada CHERYL
    Photobucket
    Blogger
    Chatterbox
    MSJ Box