Thursday, November 24, 2005
bahagia
























KEBAHAGIAAN

Setiap orang inginkan bahagia tetapi bahagia tidak akan datang dengan sendiri jika kita tidak mencarinya..sama ada sedar atau tidak tanpa kegembiraan ia blh menjejaskan kesihatan karier dan hubungan dengan rakan-rakan..emm cam pernah aku rasa semua ni bila hati tak bahagia..aku masih mencari erti bahagia yang sebenarnya adakah aku jauh darinya buatkan kau bahagia..entah????

Oklaaa aku just nak kongsi cam mana nak menemui bahagia ..ini sekadar pengetahuan tp secara praktiknya aku pun belum tahu lagi…harap2 bersama2 kita mencari erti bahagia dan menemui bahagia bersama insane tersayang….

Selalulah bersikap optimis
Lihat keseluruhan hidup kamu semua dalam suasana yang positif, ianya tentu akan mengejutkan kamu kerana dengan menilai hidup kamu dari sudut yang positif dalam segala segi akan memberikan tenaga dan rasa kebahagiaan. Emm ada kebenarannya juga bila kita memandang sesuatu yang +ve kita dapat melihat benda dengan lebih luas dan membuka minda untuk menemui bahagia……

Bina keyakinan diri….
Buka minda seluas-luasnya untuk mengharungi hidup ini dan jangan sesekali menjadikan kegagalan sebagai penghalang usaha korang semua…berusaha secara berterusan untuk mencapai impian korang dan jika memiliki keyakinan yg tinggi mudah utk korang semua utk mengelak atau berasa tiadk gembira akibat kesalahan2 kecil yang telah dilakukan..memanglaa aku pun akui keyakinan diri ni penting apa saja yang korang nak buat kena ada keyakinan cam mana nak buat kalau dah 1st dah tak yakin kan..bagus idea so aku kena yakin pada diri yang K akan berikan aku kebahagian walaupun sebahagian diri aku mengatakan dia seakan telah menemui kebahagiannya sendiri….tp aku tetap yakin pilihan aku adalah dia ….

Bersyukur..
Belajar utk sentiasa mensyukuri dengan apa yang dimiliki @ dikurniakan oleh Yg Maha Esa…ke atas diri kita semua..selain itu kena gak belajar utk mengasihi orang terutama rakan2 yang byk membantu…bila korang bersyukur …korang akan menghargai apa yg kamu ada jika dok banding ngan org kat luar ada..emem betulaaa bersyukur ni amat2 penting sgt2..kalau kita bersyukur dengan kurniaaNya maka kita akan hargai apa yg kita dapat..selama ni aku bersyukur ditemukan dengan dia K ..dan aku hargainya..

Nikmati hidup ni sepenuhnya…
Nilaa masanya korang nak buat apa yang korang suka..bersukan ke jogging ke apa2 saje yangblh buatkan korang semua happy tp kena ada batasan jugaa…barulaa rasanya bahagia kan bila kita blh buat apa yang kita suke…ejhehe ni saat aku nantikan nikmati hidup dengan dia ..K

Jaga kesihatan ..
Amalkan pemakanan yang sihat dan jadikan amalan hidup yang sihat bersenam selalu bersukan …blh buatkan korang rasa bahaga gak tau…

Jadilah seorang yang kreatif..
Masa ni korang kenal pasti apa kelebihan yang ada ..melukis ke , ubahsuai umah ke , lanskap ke …bila semua ni korang lakukan mengikut gerak naluri dan kreativiti korang sendiri akan memberikan rasa bahagia ..emm macam aku yg tak kreatif mana ni terpaksa mengkreatifkan diri kat opis ni hujung minggu at least aku kreatif gak beb buat projek paper aaahah ;-)

Carilah teman setia …
Berkongsi pengalaman dan masalah ngan seseorang yang anda cintai akan merangsang rasa kegembiraan yang lebih…kasih sayang akan membuatkan kamu semua berasa lebih selamat dihargai dan selesa…bagi aku dah temui teman setia ..pada dia K ..aku harap sgt hanya kamu akan jadi teman setia aku…blh kita berkongsi cerita gembira duka sedih sengsara ..ini semua blh buatkan aku gembira..K..adakah dengan menjauhkan diri dan terlupa pada orang tersayang buatkan kita merasa lbh syang !!!!tepuk dada Tanya iman sendiri.. ADA KALANYA KITA LUPA KERANA TERLALU SAYANGKAN SESEORANG KITA SEOLAH OLAH CUBA MEMBUATKAN DIA MAKIN JAUH DR KITA..

Berbicara dengan seseorang!!
Carilah rakan rapat yang boleh dipercayai dan kamu boleh luahkan perasaan atau bercakap soal apa saje….nilaa hakikat aku sekarang teman rapat aku ..computer , blog ni, keyboard…yg aku blh luahkan segala2nya tapi tanpa ada maklumbalas …nak buat cam mana dah nasib den cam nikan..tima kasih blog ni ada gak teman setia bisu aku..:-( aku boleh berbicara apa saje kat sini …..pada K harapan aku kaulaa teman bicara tp apa daya …

Bina impian korang!!!
Semua orang ada cita2 dan impian bukan casa impian eric leong tu..tapi impain nak jadi apa bila besar..cam aku kecil2 dulu sekolah rendah nak jadi askar then sek menengah cikgu lak dah habis U entah jadi menda…tulislaaa setiap cita2 korang semua dan slowly capainya ..jgn terburu2 beb..biar perlahan2 asalkan setiap apa yang kita impikan tercapai..tp jgn cam siput khinzir (****)lak ..tu nak gerak pun malas just have plan ahead..tu saje..

Bersedia untuk memaafkan!!!
Aku rasa tak rugi rasanya jika korang semua mengamalkan sikap pemaaf dan tak salah memaafkan orang yang telah melukai hati kita..walaupun pedih tapi rasanya setiap kemaafan yang kita lafazkan akan memberikan kebahagian pada diri kita sendiri…lupakan kisah silam dan bersedia memaafkan segala kesilapan akan memberikan kekuatan utk mencapai kebahagaian….

Dah tu jah tips2 aku nak bagii ceweeeeh macam pakar motivasi lak aku ni..pakar motivasi mendanya kerja ni haa melambak ..jam skrg 8.23malam aku biasa beb kat opis lagi dan rutin ni akan berterusan sampai wknd pun..aku takda plan apa2 this wknd so nak dtg opis gak..malam ni biasa beb 11 ke cam tu balik laaa ..biasa dah semua niii..takda apa ..ok nak solat isyak …..dah setakat ni saje ..ni kira rest otak jap bf4 sambung semula kerja beb…didoakan kesejahteraan K di sana bersama keluarga!!!!8.25 malam stop weeeeeeehhh


2 Comments:

At 12:38 am, Blogger Unknown said...

Assalamualaikum madi...

saje nak respond kat ko punya blog ni..hihihi..aku pun dah berjangkit create blog aku sendiri...

Cuba renung lirik ni...:p

"Kian jauh kian hilang
Kasih antara kita
Nampak tenang pada zahirnya
Tapi batin terseksa
Yang terguris tak nampak di mata
Yang terhiris terluka
Sesekali terbit air mata
Tahan sebak di dada

Kemanakah nak dibawa
Resah kian melanda
Di manakah hendak ku khabar
Pilu di dalam dada
Bila kasih di hujungnya nyawa
Rasa ingin dimanja
Perasaan pun kian tersentuh
Bila rindu ini berlabuh

Apakah yang dikejar dalam hidupmu
Berkali ku kata padamu
Kita singgah di dunia yang sementara
Penuh tipu daya
Yang kekal di sana
Biarlah kita bersama
Usahlah hanyut terus terlena
Kerana dunia

Pada aku masih ada
Kasih belum terhakis
Sebenarnya sudah lama
Ku sungguh berkecil hati "

Semoga berbahgia selalu..

 
At 2:51 pm, Blogger Aku said...

bahagia? baguslah tu. suka Adi dengaQ!

 

Post a Comment

<< Home


Permulaan...

  • Home
  • E-mail Saya
  • Buku Tetamu.. Sila Tinggalkan Pesanan


  • Tentang Aku...

    My Photo
    Name:
    Location: Balakong, Selangor Darul Ehsan, Malaysia

    aku ada lah aku .. gelaran pokcik aku terima dengan senang sekali .. apa segala pokcik coretkan dalam blog ni adalah hak dan pandangan peribadi pokcik .. kalau sesiapa tak suka apa yang pokcik borakkan maaflaaa ni adalah hak pokcik di sebuah negara yang aman damai ni .. pokcik bukan artis jauh sekali nak terkenal tp pokcik adalah pokcik yang takda orang lain dapat menjadi pokcik .. sumber inspirasi tentulaah mek pokcik.. anak seorang penoreh getah dari kuala krai..menjelajah ke kota kuala lumpur hanya nak mengejar sebuah cita2 membahagiakan yang ada di sana .. buat kawan2 pokcik yang baru yang lama korang yg selalu datang dan selalu jua pergi ..itulaa asam garam berkawan masa manis bersama masa sedih susah nak berjumpa .. bacalaa blog pokcik ni akan tau laa sapa pokcik ..anak seorang penoreh getah yg punya keazaman wlpun seribu halangan mendatang..!!



    Cuaca & Waktu...

    Click for Kuala Lumpur, Malaysia Forecast


    Coretan Dahulukala...

  • hadiah
  • apa ek..
  • persahabatan!!!
  • MASA
  • malam ..lewat
  • kereta
  • tanpa dia
  • isnin
  • my mom
  • new baby


  • Teman BicaRa PokCIk

  • HasrulMuin, Ganu Kita
  • Hairi, JB
  • Iz, Bangi
  • Zam, Story of Us
  • Ross, Shah Alam
  • Saif, Orang KL
  • Reez, Transcript Of My Life
  • Suhaimi Pengacara
  • Raja Pelaut
  • Seroja
  • Affendi Osman
  • Abg Bad ERA
  • Mizi "MiziOnline"
  • Cuya
  • Anggeriq
  • Dongsanchai
  • Hapizx kelate
  • OntahsapO
  • Jowopinter
  • DikYah KEKasih Gelap ku
  • Kujie
  • Kak KAsiH TerSaYang
  • NAZZMAN
  • PUTUBAMBU
  • ABe Eq
  • Pika Merah GeNg BadminTon Pokcik
  • TOK NABE GenG BuDu PokCIk
  • UNCLE J SAIE POKCIK
  • CAPPUCINO ORE KELATE DOK OBERTHESEA GENG PETAI POKCIK
  • ABE ADIE NUN DI LANGKAWI
  • SYAM GENG POKCIK
  • MDMZEND ANAK DIA COMEL
  • AZZA AWEKS KELATE GENG POKCIK
  • CUTE PANDA
  • GIDONG ORE JAUH
  • LANUN YANG TAK JAHAT
  • ABE PUTRA GENG PETAI


  • 'Link' Berguna...

  • Google News
  • Yahoo
  • Hotmail
  • Maybank2U
  • The Star
  • Berita Harian
  • RHB
  • e-Kawan
  • MySpace
  • Friendster
  • Air Asia
  • Golden Screen Cinema
  • KLSE
  • TM Net


  • Arkib...
  • August 2005
  • September 2005
  • October 2005
  • November 2005
  • December 2005
  • January 2006
  • February 2006
  • March 2006
  • April 2006
  • May 2006
  • June 2006
  • July 2006
  • August 2006
  • September 2006
  • October 2006
  • November 2006
  • December 2006
  • January 2007
  • March 2007
  • April 2007
  • May 2007
  • June 2007
  • July 2007
  • August 2007
  • September 2007
  • October 2007
  • November 2007
  • December 2007
  • March 2008
  • April 2008
  • June 2008
  • July 2008
  • August 2008
  • September 2008
  • October 2008
  • November 2008
  • April 2009
  • July 2009
  • August 2009


  • Istimewa...
    Untukmu...

    Jom Sembang...





    Jumlah Pelawat...
    Jumlah Lawatan...
    Terima kasih kepada: -

    Terima kasih kepada CHERYL
    Photobucket
    Blogger
    Chatterbox
    MSJ Box