Monday, December 12, 2005
cinta

cinta tidak pernah meminta , ia sentiasa memberi,cinta membawa penderitaan tetapi ia tak pernah berdendam,tidak pernah membalas dendam. di mana ada cinta di situ ada kehidupanm manakala kebencian membawa kemusnahan...
tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan dua tangan untuk memegang, 2 telinga utk mendengar dan 2 mata utk melihat!!!tetapi mengapa tuhan menganugerahkan sekeping hati pada kita?kerana tuhan telah memberikan sekeping hati lagi pada seseorang utk kita mencarinya. itulah namanya CInta....
cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain dan kamu masih mampu tersenyum sambil berkata: aku turut bahagia untukmu..
jika kita mencintai seseorang kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tiada di sisi lita!! aku mendoakan kamu di sana K...
Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mencuba, jangan sesekali kamu menyerah jika korang masih merasa sanggup, jangan sesekali mengatakan korang tidak mencintainya jika kamu masih tidak dapat melupakannya.!!!!
perasaan cinta itu dimulai dari hati, sedangkan rasa suka dimulai dari telinga. jadi jika korang menyukai seseorang, cukup dengan menutup telinga. tapi apabila korang cuba menutup matamu dari orang yang korang cintai, cinta itu berubah menjadi titisan air mata dan terus tingal di hatimu dalam jarak waktu yang cukup lama...
cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan , kepada mereka yang masih percaya walaupun mereka telah dikhianati. kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.
sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan korang tidak pernah memiliki keberanian menyatakan cintamu kepadanya...!!!
korang tahu bahawa korang sangat merindukan seseorang,ketika memikirkannya hatimu hancur berkecai..dan hanya dengan mendengar kata "hai" darinay dapat menyatukan kembali kepingan hati tersebut!!
akum semua ..wauaaauau best juga ni cuti lama ..
ni yang ada dalam 2 hari aku tak update blog aku ni..cam biasa jumaat lps aku bercuti ..bukan nak ke mana pun just nak habiskan cuti tahunan aku yg masih berbaki 17 hari lagi so ambil cuti nak lupakan sekejap bebanan kerja..have too kadang2 otak aku pun dah naik muak pening ngan kerja yang takkan pernah habis ni...so jumaat tu aku just lepak umah pada sebelah pagi then selepas solat jumaat eeheh makan kat kedai keropok lekor ngan nasi lemak kat kawasan tanjung lumpur kedai Mok na..best juga kat sini..masa makan ni terserempak ngan officemate yang makan kat sini juga hehe kantoi hehe..lps makan aku ke umah kawan aku yg baru balik adri bangkok bercuti bestnya bilaaa aku nak buat cam dia kan..insya allah ada rezeki nak juga aku relaksskan kepala ni kat mana2 tempat..ptg tu aku ajak kawan aku tgk wayang citer EON FLuX jam 8.00mlm show..bagi aku citer ni dari 5 bintang aku just bg 2** saje eheeh blhhaa aku siap terlelap sekejap sambil tgk citer ni..kira takda gempak mana pun ..
lps just show ni aku terus balik umah apa lagi tidoooo ngantuknyaa esok pagi lagi nak ke Pekan Pahang ada kenduri kesyukuran bg baby yg baru lahir...ni umah anak buah kawan aku..so dr takda buat apa2 aku follow dia slps subuh gitu 7.05pg bertolak balik pekan..sampai sana masih takda orang lagi just family dia..ni anak buah kawan aku yg ke2 nama dia MOhd Adham Wafi cantik nama ni secute baby tuu ..aku dah jenis yg memang sukakan baby apalagi eeheh ..tgk lak menu hidangan ni bestnyaaaa...nasi dagang ikan tongkol , agar-agar telur, pulut kuning, rendang daging walaaaahsedapnya kena lak teh o panas lagi mengancam kan ..tak yah tanya aku berapa kali makan eheh tak terkira ..
eheh dok lepak kat pekan ni memang best ngan suasasa kampung meriah..sanak saudara sepupu sepapan semua ada ramai meriah sgt suke aku lama dah tak rasa dikelilingi ngan budak2 ni..last masa raya puasa lps kat kampung aku ada anak2 buah aku...rindunya kat diorang semua/...salam peluk cium dari aku utk anak2 buah yg tersayang kat kampung!!!masa ni aku 1st time sampai kat pekan then apa lagi ambil peluang meninjau bandar diraja ni..kira ok jugalaa nak kata pembangunan pesat just mcam pekan lain biasa saje cuma ada byk tempat bersejarah kat pekan ni...istana, ada pejabat lama2..oklaa kat pekan ni aku lpk sampai jam 2.pm then aku balik ke bandar kuantan semula setelah menapau segala makanan buat bekalan makanan utk makan..sesampai kat umah kuantan lak jam 3.10pm ada satu lagi jemputan kenduri..ni kiranya kenduri masuk umah baru ..eheh ni officemate aku pindah masuk umah baru jam 4.00pm makan lagi..waduhhh kenyang makan lagi nasi minyak..heeehh kiranya hari sabtu ni murah betul rezeki asyik makan free jah aku nii..apapun syukur pada NYa..alhamdulillah..ok dah lps makan ni takda apa just balik umah lpk sampai malam tido..yeaaa perut dahkenyang nak fikir apa lagi bangun just nak solat saje..pastu t ido lagi..
aku lena awal dalam jam 1pg ehehe awal ke?? emm aku kena bangun lak jam 4.30am nak pick up anak buah aku yg datang dari kelantan utk stay ngan aku cari kerja kat sini lak eheh biasalaa bapa saudara kena tanggung anak buah dia...so lps ambil anak manakan ni aku balik umah tido lak sekejap cause pagi ahad dalam jam 8.30am aku ada game bola sepak 5 sebelah ..kat taman perumahan i will enjoy this game,,ni client aku invite so tak nak lpskanpeluang isi masa lapang..so game ni sampai jam 3.0pm cause terkandas kat pusingan suku akhir..reseki setakat tu saje..ptg balik umah penat sgt2 ...pi umah jiran yg dekat umah aku.kiranya aku rapat juga ngan family ni just bertanya khabar..tp rezeki aku mungkin semalam ..dia bagi aku nasi+udang masak lemak cili api+sayur campur+ketam masak apa entah aku tak tahu sgt...sekali lg malam ni makan free alhamdulillah kiranya aku ngan anak buah aku dah ada makanan utk malam ehehe..dah malam ni takda menda buat lpk umah tgk tv plan nak carikan kerja utk anak buah aku ni...enjoy tgk dpentas Tv3 dan anak bapak tv2 aku pun tgk cam tu jah kadang2 terlelap so takda fokus sgt tgk tv letih + ngantuk beb..ok jam 12.30am dah dibuai mimpi indah ke eeheh bercampur sikit2 sbb ada gangguan perasaan sikit..biasaaa ambil masa kenangan bersama dia K masih ada ..sukarnya melupakan dia aku terlalu merinduinya ...pada K hanya doa demoga kau bahagia mengiringi mu walaupun kau tiada di sisi...
pada semua hayati apa erti cinta yang sebenarnya to be continue...

2 Comments:

At 7:27 pm, Blogger Aku said...

kes K lagi ker?

hope u sihat.

 
At 9:14 am, Blogger Asmadi said...

takda apa ady tulaaah kenangan paling susah nak dilupakan ..terlalu sukar entah kenapa pun tak tahu..saya alhamdulillah sihat kat sini

 

Post a Comment

<< Home


Permulaan...

  • Home
  • E-mail Saya
  • Buku Tetamu.. Sila Tinggalkan Pesanan


  • Tentang Aku...

    My Photo
    Name:
    Location: Balakong, Selangor Darul Ehsan, Malaysia

    aku ada lah aku .. gelaran pokcik aku terima dengan senang sekali .. apa segala pokcik coretkan dalam blog ni adalah hak dan pandangan peribadi pokcik .. kalau sesiapa tak suka apa yang pokcik borakkan maaflaaa ni adalah hak pokcik di sebuah negara yang aman damai ni .. pokcik bukan artis jauh sekali nak terkenal tp pokcik adalah pokcik yang takda orang lain dapat menjadi pokcik .. sumber inspirasi tentulaah mek pokcik.. anak seorang penoreh getah dari kuala krai..menjelajah ke kota kuala lumpur hanya nak mengejar sebuah cita2 membahagiakan yang ada di sana .. buat kawan2 pokcik yang baru yang lama korang yg selalu datang dan selalu jua pergi ..itulaa asam garam berkawan masa manis bersama masa sedih susah nak berjumpa .. bacalaa blog pokcik ni akan tau laa sapa pokcik ..anak seorang penoreh getah yg punya keazaman wlpun seribu halangan mendatang..!!



    Cuaca & Waktu...

    Click for Kuala Lumpur, Malaysia Forecast


    Coretan Dahulukala...

  • memikat ehehe
  • 90/10
  • 20 madah cinta
  • pantun kasih
  • tak tahu
  • hilang tension ...!!!! lawak sikit
  • bahagia
  • hadiah
  • apa ek..
  • persahabatan!!!


  • Teman BicaRa PokCIk

  • HasrulMuin, Ganu Kita
  • Hairi, JB
  • Iz, Bangi
  • Zam, Story of Us
  • Ross, Shah Alam
  • Saif, Orang KL
  • Reez, Transcript Of My Life
  • Suhaimi Pengacara
  • Raja Pelaut
  • Seroja
  • Affendi Osman
  • Abg Bad ERA
  • Mizi "MiziOnline"
  • Cuya
  • Anggeriq
  • Dongsanchai
  • Hapizx kelate
  • OntahsapO
  • Jowopinter
  • DikYah KEKasih Gelap ku
  • Kujie
  • Kak KAsiH TerSaYang
  • NAZZMAN
  • PUTUBAMBU
  • ABe Eq
  • Pika Merah GeNg BadminTon Pokcik
  • TOK NABE GenG BuDu PokCIk
  • UNCLE J SAIE POKCIK
  • CAPPUCINO ORE KELATE DOK OBERTHESEA GENG PETAI POKCIK
  • ABE ADIE NUN DI LANGKAWI
  • SYAM GENG POKCIK
  • MDMZEND ANAK DIA COMEL
  • AZZA AWEKS KELATE GENG POKCIK
  • CUTE PANDA
  • GIDONG ORE JAUH
  • LANUN YANG TAK JAHAT
  • ABE PUTRA GENG PETAI


  • 'Link' Berguna...

  • Google News
  • Yahoo
  • Hotmail
  • Maybank2U
  • The Star
  • Berita Harian
  • RHB
  • e-Kawan
  • MySpace
  • Friendster
  • Air Asia
  • Golden Screen Cinema
  • KLSE
  • TM Net


  • Arkib...
  • August 2005
  • September 2005
  • October 2005
  • November 2005
  • December 2005
  • January 2006
  • February 2006
  • March 2006
  • April 2006
  • May 2006
  • June 2006
  • July 2006
  • August 2006
  • September 2006
  • October 2006
  • November 2006
  • December 2006
  • January 2007
  • March 2007
  • April 2007
  • May 2007
  • June 2007
  • July 2007
  • August 2007
  • September 2007
  • October 2007
  • November 2007
  • December 2007
  • March 2008
  • April 2008
  • June 2008
  • July 2008
  • August 2008
  • September 2008
  • October 2008
  • November 2008
  • April 2009
  • July 2009
  • August 2009


  • Istimewa...
    Untukmu...

    Jom Sembang...





    Jumlah Pelawat...
    Jumlah Lawatan...
    Terima kasih kepada: -

    Terima kasih kepada CHERYL
    Photobucket
    Blogger
    Chatterbox
    MSJ Box